کد خبر: ۷۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

عضو شورای شهر شیراز: بانک اطلاعاتی مشترک بین کلان‌شهرها تشکیل شود

قائم‌مقام دبیرخانه کلان‌شهرهای کشور در این همایش گفت: اکثر طرح‌ها باید برای مردم ایجاد سرمایه و ارزش‌افزوده کنند و نباید مهندسی ارزش را محدود به مسائل فنی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، آرش فرج‌زاده در همایش معاونان فنی و عمرانی کلان‌شهرهای کشور در شیراز با بیان اینکه در 400 نقطه این شهر عملیات عمرانی در حال اجرا داریم، گفت: تعداد پروژه‌های بزرگ عمرانی نیازمند تعمیر و نگهداری تا قبل از سال 88 حدود 30 پروژه بود که با 100 درصد افزایش به 50 مورد رسید.

وی افزود: سطح تقاطع‌های غیر هم‌سطح شیراز، از 30 سال گذشته تا سال 88، حدود 40 هزار مترمربع بود که اکنون به بیش از 80 هزار مترمربع رسیده است.

حدود 85 درصد بودجه شهرداری شیراز به امور عمرانی اختصاص یافته است

معاون عمرانی شهردار شیراز با اشاره به بودجه دو هزار و 800 میلیارد تومانی شهرداری شیراز بیان کرد: حدود 85 درصد این بودجه که رقمی معادل دو هزار و 400 میلیارد تومان است به امور عمرانی اختصاص یافته است.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز نیز در این همایش تصریح کرد: با شکل‌گیری شوراها رفع وابستگی شهرداری به بودجه نفت محقق شده و در بیشتر شهرها، شهرداری‌ها کمتر از 4 تا 5 درصد به درآمد نفت اتکا دارند و این امر نشان می‌دهد که می‌شود بدون نفت نیز کشور را اداره کرد.

وی با تصریح بر ایجاد راهکارهایی مبنی بر عدم افزایش جمعیت شهرنشینی و کاهش پدیده حاشیه‌نشینی در کشور تأکید کرد: باید با انتقال تجارب و حتی اختصاص بودجه و کمک شهرها به یکدیگر، مهاجرت از روستا به شهر و حاشیه‌نشینی را کاهش دهیم.

تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک بین کلان‌شهرها

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک بین کلان‌شهرها گفت: نباید افق دید مدیریت شهری در انتقال تجارب و ارائه اطلاعات محدود باشد که در این زمینه مورد محرمانه‌ای وجود ندارد.

محمدیان افزود: اگر هر کدام از شهرداری کلان‌شهرها قصد احداث زائرسرا در سومین حرم اهل‌ بیت(ع) را داشته باشند با کمترین هزینه و ارائه زمین با کمترین قیمت با آنان همکاری می‌شود.

پیوست اجتماعی در شهرداری باعث رونق و بهبود محیط کسب‌وکار مردم و تسهیل زندگی می‌شود

جعفر موسوی، قائم‌مقام دبیرخانه کلان‌شهرهای کشور نیز در این همایش با اشاره به اینکه اکثر طرح‌ها باید برای مردم ایجاد سرمایه و ارزش‌افزوده کنند، گفت: نباید مهندسی ارزش را محدود به مسائل فنی کرد؛ چراکه پیوست اجتماعی در شهرداری باعث رونق و بهبود محیط کسب‌وکار مردم و تسهیل زندگی  می‌شود.

نظرات بینندگان