کد خبر: ۷۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

آقای روحانی! سد 44 ساله کوار را چه کسی تحریم کرده است؟ آمریکا یا اروپا!؟

رئیس‌جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: «تحریم ها حتی برای سدی که «آب خوردن» مردم یک شهر را تأمین می‌کند نیز بود»

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در بخشی از نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز شنبه 23 خرداد 94 در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: «تحریم را همه بدانیم غیرقانونی، غیرانسانی و غیراخلاقی است و در این تردید نکنیم. تحریم تحریم کور و نه هدفمند بوده است و اگر تحریم صنعت هسته‌ای بود شاید این تعبیراتی که من با عنوان غیرانسانی و غیراخلاقی ذکر کردم کمی اغراق بود اما این تحریم حتی برای خرید گندم، مواد غذایی این مردم، برای هر گونه سرمایه‌گذاری در ایران بود حتی سرمایه‌گذاری برای سدی که آب کشاورزی، برخی تعجب کردند اما تعجب نکنند که این تحریم حتی برای سدی که "آب خوردن" مردم یک شهر را تأمین می‌کرد نیز بود و عمق تحریم بر تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها نیز بود و هیچکس در اینکه تحریم‌ها غیراخلاقی و غیرانسانی بوده است تردیدی نکند.»

 جناب روحانی؛ در غیرقانونی و غیراخلاقی بودن تحریم ها شکی نیست، اما مردمان شهرستان کوار یک سال و دو سال و یک دولت و دو دولت نیست که در انتظار تدبیر برای ساخت سدی هستند که به قول شما "آب خوردن" و کشاورزی شان را تأمین می کند.

 سدی که مطالعات اولیه آن در سال 1350، یعنی 44 سال پیش آغاز شد و در دولت اول آیت الله هاشمی رفسنجانی و به دست شخص ایشان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن زده شد. سدی که پس از 44 سال، کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 سدی که هفت دولت از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد و حتی در سفر حضرتعالی به استان فارس نیز هیچ مصوبه و تدبیری نداشت. جناب روحانی! سد کوار را دولت ها تحریم کردند یا آمریکائی ها و اروپایی ها؟

آقای روحانی! چند سالی است که همه مسئولان می گویند: در سدسازی به خودکفایی رسیدیم.فتامل!

نظرات بینندگان