کد خبر: ۷۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
پزشکیان در دانشگاه شیراز:

صدا و سیما دولت یازدهم را از روز اول به چالش کشید/ ول خرجی و غلط عمل کردن در طرح سلامت

وزیر بهداشت دولت اصلاحات گفت: مسخره است در دانشگاه عوام‌فریبانه حرف بزنند و مسخره‌تر این که تحمل حرف منتقد را نداشته باشند.
صدا و سیما دولت یازدهم را از روز اول به چالش کشید/ دولت در رابطه با طرح سلامت ول خرجی و غلط عمل می‌کندبه گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مسعود پزشکیان امشب در برنامه «دوم خرداد ادامه دارد» در تالار فجر دانشگاه شیراز گفت: تعریف اصلاح‌طلبی بدین ترتیب است که در قرآن ایمان توأم با عمل صالح است و پیامبران هم مصلحین جامعه هستند؛ از نظر علمی اصلاحات چهار شاخص هزینه اثربخش، کارآمدی، کیفیت درست و عدالت محوری را در هر کار و عرصه‌ای پیگیری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه یک فرد دانشگاهی نباید زیر بار حرف زور برود، عنوان کرد: اگر یاد بگیریم حرف درست بزنیم و حرف غلط را نزنیم و این ادبیات را در دانشگاه راه بیندازیم در جامعه هم به تدریج باب شود، ولی وقتی در دانشگاه و مجلس نتوانیم با هم صحبت کنیم نباید انتظار داشته باشیم مردم ادبیات اصلاحاتی داشته باشند، ما با هم حرف بر اساس شاخص را بلد نیستیم و به جای آوردن شواهد به هم فحش می‌دهیم.

مسخره است کسانی در دانشگاه عوام‌فریبانه حرف بزنند و شعار دهند و مسخره‌تر این است که تحمل حرف منتقد را نداشته باشند

پزشکیان با بیان اینکه دانشگاهی را که جرئت شنیدن حرف طرف مقابل را ندارد را نمی‌شود اسمش دانشگاه گذاشت، افزود: مسخره است کسانی در دانشگاه عوام‌فریبانه حرف بزنند و شعار دهند و مسخره‌تر این است که تحمل حرف منتقد را نداشته باشند؛ عقل، اندیشه و فردای مملکت در دانشگاه شکل می‌گیرد و هرکس باید بتواند دیدگاه خودش را بیان کند.

وزیر دولت اصلاحات کفار را تکذیب کنندگان حرف راست و متقیان را تصدیق‌کننده حرف راست دانست و با بیان اینکه در دنیای امروز تصمیم‌گیری بر اساس شواهد انجام می‌شود؛ گفت: من نمی‌توانم بدون دلیل بگویم باید اتفاقی بیفتد چون حرفی درست است که مستند بر شواهد متقن باشد، عدد و رقم وقتی نشان داد کاری غلط است یا درست است باید در برابر عدد و رقم و هر بیان و تصمیمی باید برابر شواهد سر خم کرد.

نماینده تبریز در مجلس با تأکید بر اینکه دانشگاه جای شواهد و عدد و رقم است، عنوان کرد: علت اینکه ما الآن عوام‌فریبی می‌کنیم این است که در تاریکی هستیم و عدد و رقم مشخص نیست، ما در مجلس هم قادر نیستیم تصمیم را بر اساس حرف درست بگیریم؛ قانونی که شش ماه بعد عوض می‌شود معلوم است که حرف درستی نبوده چراکه حرف درست اگر تبدیل به قانون شود بعد عوض نمی‌شود.

پزشکیان با بیان اینکه نامه امام علی به مالک را دستور حکومت‌داری می‌گویند، افزود: مالک در استانی که قرارگرفته؛ فرمانده هر سه قواست ولی الآن استاندارهای ما اختیار مجری بدون را هم ندارند و از بالا تصمیم‌ها گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما خدمت به مردم است و حق نداریم قیافه برای مردم بگیریم، عنوان کرد: هشت سال در صدا و سیما اجازه ندادند عملکرد دولت نهم و دهم نقد و تحلیل شود و مانع از طرح منظر و به همه اقتصاددانان هم گفتند بنشینید سرجایتان و خفه شوید. ولی دولت یازدهم را از روز اول به چالش کشیدند و نقد می‌کنند؛ مشکلی با این ندارم اما می‌گویم با همه دولت‌ها باید این برخورد را بکنید.

عوامانه حرف زدن که کاری ندارد، مگر تورم و گرانی مال این دولت است؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه بدون اطلاعات نمی‌شود نقد کرد، گفت: عوامانه حرف زدن که کاری ندارد، مگر تورم و گرانی مال این دولت است؟ یکی از آن بالا خراب کرده و حالا سیل دارد می‌آید، دولت یازدهم میراث‌دار چهار هزار میلیارد ریال پروژه نیمه‌تمام دولت قبل است که تا 20 سال دیگر هم اجرای آنها به پایان نمی‌رسد، حال اگر بخواهد این طرح‌ها را به سرانجام برسانند عده‌ای ناسزا می‌گویند و اگر این‌گونه عمل نکند به‌گونه‌ای دیگر واکنش نشان می‌دهند.

اگر قرار باشد در دانشگاه فقط یک دسته و یک حرف باشد آن دانشگاه مرده است

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه این واقعیت‌های تلخ مجلس و مدیریت است، افزود: وقتی حرف می‌زنیم با هم دعوا می‌کنیم و بلد نیستیم با هم حرف بزنیم، اگر قرار باشد در دانشگاه فقط یک دسته و یک حرف باشد آن دانشگاه مرده است؛ زمانی به مسلمانی خود افتخار می‌کنم که در برابر اعتقادات دیگر دلیل بیاورم که مسیر من درست‌تر است ولی متأسفانه این جو را از دانشگاه جمع کردیم.

وزیر دولت اصلاحات در پاسخ به دانشجویی که گفت «شما آرمانگرایانه حرف می‌زنید و هر جناحی می‌آید با پارتی‌بازی جیب اطرافیان خود را پر می‌کند»، عنوان کرد: وقتی حق با شماست بنده چیزی نمی‌توانم بگویم، بنده خودم را مقصر می‌دانم و نمی‌دانم اگر روز قیامتی باشد چگونه جواب دهم، ما در این جامعه پیشتاز بودیم و باید حل می‌کردیم و اگر حل نکردیم در پیشگاه مردم و خدا باید جوابگو باشیم.

وی اضافه کرد: با تمام مجود معتقدم مقصر مشکلات جامعه ما هستیم، این را که دیگر آمریکایی‌ها نیامدند، روزی می‌گفتند اگر دو ساعت صدا و سیما را دست ما بدهید همه مردم را مسلمان می‌کنیم، الآن که همه اینها دست ماست. اگر نتوانیم مشکلات مردم و جوانان را حل کنیم جایمان در جهنم است.

نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: هشت هزار میلیارد پول اضافه الان در اختیار بهداشت و درمان گذاشتیم ولی کاری که الآن دارند می‌کنند غلط است، دولت در رابطه با طرح سلامت ول خرجی می‌کند و غلط عمل می‌کند، مجلس حیاتی است و در این جای حیاتی قانون درست و نظارت درست حرف اول و آخر را میزند.

پزشکیان با بیان اینکه به جای درگیر های و هوی شدن در ساختن خودتان بیشتر از هر چیزی دقت کنید، تصریح کرد: مشکل ما الآن به خاطر ناگاهی و ناتوانی ماست؛ ما علمی توأم بامهارت می‌خواهیم که بتواند مشکلات جامعه را حل کند. این ده از آن کسی است که علم دارد و قدرت و مهارت دارد و برای پیدا کردن ان الان بهترین فرصت است.

باید در انتخابات فعال حضور داشته باشید و به جای دعوا شاخص بدهید

وی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه باید در انتخابات فعال حضور داشته باشید و به جای دعوا شاخص بدهید، افزود: کاری کنید آدم‌هایی به مجلس وارد شوند که نان به نرخ روز خور نیستند.

وزیر دولت اصلاحات با عنوان کردن اینکه موافق استانی کردن مجلس هستم چون تمرینی برای توانمندی اجتماعی است. گفت: اگر استانی شود مجبورم با عده‌ای از آدم‌ها ائتلاف کنم و دنبال آدم‌هایی می‌گردم که فکرشان به من نزدیک‌تر است، این باعث می‌شود یک مقدار من کوتاه بیایم و یک مقدار همان‌ها و بدین ترتیب تشکیل یک جمع را می‌دهیم و ذهنیت‌های ما در رابطه با استان مایکی می‌شود. این یک‌قدم به جلو است هرچند عیب‌های زیادی هم دارد.

نظرات بینندگان