کد خبر: ۷۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

عضو هیئت رئیسه مجلس: دولت ملزم به حفظ دستاوردهای هسته ای و رعایت خطوط قرمز شد

لغو کامل و یکپارچه تحریم های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان بخشی از توافق نامه مورد تاکید و از روز لازم الاجرا شدن آن انجام شود.
به گزارش شیرازه، صبح امروز نمایندگان مردم در مجلس طرحی را در راستای صیانت از دستاوردهای هسته ای ایران به تصویب رساندند.

ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر به شیرازه گفت: این طرح در فوریتی با سه ماده و دو تبصره  با یک رای قاطع یعنی 92 درصد آرا و فقط دو مخالف که یک درصد کل آرا است به تصویب رسید.

نماینده مردم شیراز گفت: براساس این مصوبه در راستای صیانت از منافع ملی هر گونه نتایج هسته ای در صورتی معتبر است که الزاماتی داشته و این الزامات بصورت شفاف رعایت شده باشد.

وی اضافه کرد: در ماده ی اول این مصوبه آمده است که  لغو کامل و یکپارچه تحریم های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان بخشی از توافق نامه مورد تاکید و از روز لازم الاجرا شدن آن انجام شود.

مجلس با قاطعیت قانون صیانت از حقوق هسته ای را تصویب کرد/ الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای و رعایت خطوط قرمز + جزئیات

صادقی بیان داشت: در ماده دوم این مصوبه ذکر شده که آژانس انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت های متعارف ازسایت های هسته ای و در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و دسترسی به اماکن نظامی و امنیتی و حساس غیر هسته ای اسناد و دانشمندان ممنوع است و در ماده ی سوم آمده که هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناآوری صلح آمیز هسته ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید چارچوب مصوبات امنیت ملی رعایت شود.

نماینده شیراز در مورد دو تبصره ماده سوم نیز تصریح کرد: در تبصره اول این ماده آمده بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید جهت تطبیق با مصوبات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود در تبصره دوم هم ذکر شده که وزیر امور خارجه موظف شده که روند مذاکرات را  به مجلس گزارش دهد و از طرفی دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نظارت بر روند مذاکرات داشته باشد و آنها هم به نمایندگان مجلس گزارش دهند.
نظرات بینندگان