کد خبر: ۷۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
امام جمعه کازرون:

هیئت مذاکره کننده بیش از اندازه از حقوق ملت گذشته است/ مردم اجازه نمی دهند خانم ها در ورزشگاه ها حضور یابند

امام جمعه کازرون گفت: حضور خانم ها در ورزشگاه ها مخالف ارزش هاست.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های اولین جمعه از ماه رمضان امسال کازرون با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 که در وین در حال جریان است در سخنانی اظهار داشت: طبق جدول زمان بندی قرار است مذاکرات تا تاریخ دهم تیرماه به نتیجه برسد که امیدواریم تیم مذاکره کننده که از فرزندان انقلاب هستند با توجه به منویات رهبری و حفظ خطوط قرمز مذاکره و رعایت گزاره برگ ملی،مذاکرات را انجام دهند و به این مقصود دست یابند
.
امام جمعه کازرون، حجت الاسلام محمدخرسند

وی با اشاره به سخنان برخی از مذاکره کنندگان ایرانی و کشورهای 1+5 مبنی بر کُند پیش رفتن مذاکرات، گفت: علت کند پیش رفتن مذاکرات، عهدشکنی و دروغ گویی های همیشگی آمریکا است.

خرسند با یادآوری برخی از عهدشکنی ها و زیادخواهی های آمریکا در مذاکرات ادوار گذشته، بیان داشت: آمریکایی ها در مذاکرات ژنو، غنی سازی پنج درصد را پذیرفتند؛ در لوزان غنی سازی را به سه و دو دهم کاهش دادند و برخی خبرها حاکی از آن است در مذاکرات اخیر، خواهان غنی سازی دو درصدی هستند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه مجموعه عهدشکنی های آمریکا، نشان دهنده پایبند نبودن آن ها به مذاکرات است، تصریح کرد: هیئت مذاکره کننده در مذاکرات بیش از اندازه از حقوق ملت گذشته است و امتیازهای مهمی را به طرف مقابل داده است اما طرف غربی آن قدر پررو و زیاده خواه است که جز تعطیلی مراکز هسته ای را نمی پذیرد.

وی با یادآوری سخنان امام (ره) در خصوص آمریکا و جنایت های این کشور در قبال مردم ایران، خاطرنشان کرد: در منطق امام راحل، همه بدبختی های ما از آمریکا نشأت می گیرد.

خرسند با بیان اینکه سخنان امام راحل گویی برای امروز ما بیان شده است، اظهار داشت: مسئولان کشور نباید رفاه و حلّ مشکلات کشور را در گرو رفع تحریم ها بدانند.

خطیب نماز جمعه کازرون افزود: کشور ما ظرفیت های زیادی دارد که با تکیه بر ظرفیت های درونی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی و رفع قوانین دست و پا گیر که مانع تولید می شودند، مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید در 31 خردادماه 1360، گفت: تقویت بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

خرسند در بخش دیگری از صحب های خود با گرامی داشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 و روز تبلیغ، بر ضرورت حل مشکلات اعزام مبلغان به جای جای شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: متأسفانه در ماه رمضان امسال به دلیل کمبود مبلغ و همت ناکافی مسئولان مربوطه، در اکثر مساجد شهرستان مبلغ وجود ندارد.

امام جمعه کازرون با اشاره به تشییع  باشکوه و باعظمت دویست و 70 شهید و به ویژه تشییع یکصد و 75 شهید غواص که مظلومانه و با دستانی بسته در عملیات کربلای چهار به شهادت رسیدند، گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این شهدا، بیانگر تعلق خاطر ملت ایران به شهدا است و همان گونه که مقام معظم رهبری در پیامشان فرمودند حضور پرمضمون مردم در تشییع این دردانه های به میهن بازگشته یکی از به یادماندنی ترین حوادث انقلاب است.

وی با بیان اینکه هیچ عنصری به جز شهید و شهادت نخواهد توانست، این شور را در کشور ایجاد کند، گفت: بزرگ ترین اثر شهید، حماسه آفرینی است و اسلام همیشه به حماسه آفرینی نیازمند است بنابراین اسلام همیشه به شهید و شهادت نیازمند است.

خرسند با اشاره به وجود هزار و 100 شهید در شهرستان کازرون، بر لزوم تجلیل و تکریم از خانواده های شهدا و جانبازان تأکید کرد و بیان داشت: فرهنگ جهاد و شهادت می بایست در متون کتب مدارس و دانشگاه نهادینه شود و ساخت موزه و یا فرهنگ سرا در رابطه با شهدا در شهرستان، لازم و ضروری است زیرا که حفظ انقلاب به حفظ فرهنگ شهادت طلبی و بسیجی گره خورد است.

خطیب نماز جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی از سخنان در خصوص حضور خانم ها در ورزشگاه ها، بیان داشت: در دولت قبل هم که موضوع حضور خانم ها در ورزشگاه ها طرح شد با مخالفت مراجع روبرو شد.

وی اضافه کرد: آیا مشکلات خانم ها مثل اشتغال و ... با حضور خانم ها در ورزشگاه ها حل می شود که عده ای به دنبال این موضوع هستند؛ آیا فضایی که در ورزشگاه ها حاکم است برای حضور خانم ها امن و مناسب است؟

خرسند با بیان اینکه حضور خانم ها در ورزشگاه ها با ارزش ها، مطابقت ندارد، تصریح کرد: مردم متدیّن کشور ما اجازه نخواهند داد این موضوع در کشور باب شود.

امام جمعه کازرون با اشاره در پیش بودن هفته صرفه جویی گفت: با توجه به کاهش نزورات آسمانی و کمبود آب، صرفه جویی در مصرف آب لازم و ضروری است.

وی با گرامی داشت روز اصناف اظهار داشت: اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از روحانیون، پیش قراول بوده و نقش به سزایی داشتند.

خرسند در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان به خصوص در اماکن عمومی گفت: امیدواریم در ماه رمضان شاهد روضه خواری در اماکن عمومی و غذافروشی ها نباشیم و در صورت مشاهده از از دستگاه های مربوطه می خواهیم که برخوردهای لازم را با افراد خاطی انجام دهند.

نظرات بینندگان