کد خبر: ۷۱۲۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

آقای ایمانیه! 60 درصد مردم شیراز از طرح پزشک خانواده راضی اند یا 83 درصد ناراضی!؟

به هر حال معلوم نیست، آیا مشکلات عدیده طرح پزشک خانواده با نامه نگاری حل می شود یا نه؟
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، شنیده اید که می گویند «جونم به لبم رسیده». این حکایت امروز بیمارانی است که در استان فارس و بخصوص شیراز از دفترچه های خدمات درمانی و تامین اجتماعی استفاده می کنند. البته این بیمه ها به خودی خود مشکل چندانی برای بیماران ایجاد نمی کنند، بلکه آن چه امروز خاطر بیماران را می آزارد، طرحی است به نام پزشک خانواده.

این طرح از تیرماه 91 با تبلیغات فراوان وزارت بهداشت در دو استان فارس و مازندران آغاز شد و حالا این طرح وارد سال چهارم اجرای خود می شود. کسی منکر آثار مثبت طرح پزشک خانواده نیست اما در مقام اجرا آن قدر برای مردم مشکل ساز شده است که نه تنها پزشکان، بلکه درصد بالایی از مردم، شبانه روز برای حذف این طرح دست به دعا می برند. اغلب شکایت مردم از 2 موضوع است. دریافت فرم ارجاع از پزشک مربوطه برای مراجعه به پزشک متخصص با توجه یه تک شیفته بودن پزشکان و پرداخت مبلغ آزاد ویزیت به دلیل ممهور نداشتن پشت برگه های دفترچه به مهر پزشک خانواده مربوطه در مراجعه به درمانگاه های اورژانس.

وعده های رئیس علوم پزشکی شیراز مبنی بر نامه نگاری به آقای وزیر جهت حذف مورد اول (یعنی دریافت اجباری فرم ارجاع جهت مراجعه به پزشک خانواده) هم نتوانست مخاطبان پزشک خانواده را راضی کند به طوری که در برنامه پنج شنبه شب که صدا و سیمای فارس با موضوع پزشک خانواده ترتیب داده بود، مخاطبان در پاسخ به سوال «آیا با ادامه کار پزشک خانواده موافق هستید»؟ 83 درصد پاسخ منفی دادند.

چندی پیش قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی خواسته بود تا ادامه اجرای طرح پزشک خانواده را به نظر سنجی بگذارد اما دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی به قادری این طور جواب داده بود که 60 درصد مردم شیراز از اجرای این طرح راضی اند.

به هر حال معلوم نیست، آیا مشکلات عدیده طرح پزشک خانواده با نامه نگاری حل می شود یا نه؟ اما آن چه بر همگان آشکار است این که مردم از نحوه اجرای این طرح به شدت ناراضی اند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴
0
اگر اين طرح خوب بود اول در تهران اجرا ميشد.فعلا قراره روي مردم مازندران و فارس امتحان بشه تا جوابش در بياد كه هنوز هم در نيومده.كمي تحمل كنيد
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴
0
آقا تورو خدا سری به شهرهای کوچک بزنید باید با التماس مسافت ها طی کنی تا یک برگ ارجاع از پزشک خانواده بگیری... حالا باشه یا نباشه... آقای ایمانیه تاوان پزشک خانواده در فارس یکی از بستگان ما داد که بخاطر برگه ارجاع و معطل ماندن پزشک تا به متخصص رسید شب شده بود و با اصرار به منزل برگشت شب در خواب سکته مغزی کرد و فوت کرد.