کد خبر: ۷۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

شرکت آبفای روستایی فارس چقدر از مشترکین طلب دارد؟

بوستانی گفت: به دلیل فراگیر شدن مشکل خشکسالی در استان فارس پدیده بحران آب نسبت به سال گذشته حادتر شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، علی بوستانی در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان این مطلب که کاهش 30 درصدی میزان بارش خشکسالی را تشدید کرده است، گفت: تشریح بحران و مدیریت مصرف از مصادیق آبفا است.

وی بیان کرد: آب‌رسانی سیار و آب‌شیرین‌کن در روستاها روبه افزایش است؛ حتی به‌گونه‌ای که شهرستان اقلید درخواست خدمات آب‌رسانی سیار کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان شرایط خاص استان فارس ادامه داد: از سال 88 با خشکسالی به‌صورت فراگیر روبرو بوده‌ایم؛ در روستاها حدود 650 حلقه چاه از مدار بهره‌برداری خارج شده‌اند و این درحالی‌که بود که تأثیرات کیفی با کاهش آب همزمان بود.

بوستانی با بیان اینکه بیش از چهار هزار روستا تحت پوشش از خدمات بهره‌مند هستند و رفع مشکل آب شرب مشترکین به بحران تبدیل شده است، افزود: بیش از 18 هزار کیلومتر خط انتقال و توزیع در سطح روستاهای استان داریم و با داشتن بیش از چهار هزار مشترک تحت پوشش، دارای بیش از هزار منبع تأمین و نگهداری آب هستیم.

وی با اشاره به طرح آموزه‌های دینی در مصرف آب توسط ائمه جمعه و تریبون‌های مساجد گفت: شرکت آبفا حدود سه میلیارد مطالبات بدهی مشترکین که نسبت به پرداخت آن اقدام نمی‌کنند که جزئی از منبع اموال بیت‌المال است، دولت اعتبارات آبفا را افزایش داده و مشترکین با 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب، هزینه‌های آب‌رسانی صرف کارهای زیر بنایی وزیر ساخت‌ها می‌شود و20 راهکار در باب صرفه‌جویی در قالب بروشور به مردم ارائه می‌شود.

نظرات بینندگان