کد خبر: ۷۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

واکنش روابط عمومی دانشگاه شیراز به خبر بازدید «هیئت آمریکایی» از این دانشگاه

نشست مشترک جمعی از اساتید دانشگاه‌های آمریکا و مسئولان دانشگاه شیراز در سالن کنفرانس دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد.
شیرازه - سرویس فرهنگی: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه شیراز، سفر هیئت آمریکایی به شیراز و دیدار با رئیس این دانشگاه را تایید کرد. وی با اشاره به حضور تعدادی از اساتید و مسئولان برخی دانشگاه‌های آمریکا در دانشگاه شیراز گفت: نشست مشترک جمعی از اساتید دانشگاه‌های آمریکا و مسئولان دانشگاه شیراز در سالن کنفرانس دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد.

دکتر سیده زهره عظیمی فر در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه این هیأت آمریکایی از کجا بازدید و چه مطالبی را مطرح کرند، توضیح داد: در این دیدار نه بازدید خاصی صورت گرفت و نه تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد بلکه فقط یک جلسه در حوزه ریاست دانشگاه شیراز برگزار شد که طی آن از وزارتخانه علوم که امکانی فراهم کرده است که از چند دانشگاه ایران دیدن کنند، تقدیر و تشکر کردند ضمن اینکه هیأت آمریکایی مجموعا بیش از دو ساعت در دانشگاه شیراز حضور نداشتند.

وی با بیان اینکه هیأت آمریکایی اظهار علاقه کردند که در حوزه‌های مختلف آکادمیک با دانشگاه شیراز همکاری کنند، گفت: همکاری بین دانشگاه‌ها چیز جدیدی نیست و سال‌هاست که در حوزه آکادمیک بین دانشگاه‌های ایران و آمریکا ارتباط وجود دارد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه شیراز همچنین اعلام کرد: همین امروز صبح نیز گروهی ایتالیایی به همین صورت جلسه یک ساعته در دفتر ریاست دانشگاه داشتند و رفتند و نمی‌دانم این حساسیت بخاطر چیست، چون از همه کشورها به دانشگاه شیراز می‌آیند و از نظر ما دیدار هیأت آمریکایی با دیدارهای دیگر هیچ فرقی نداشته است.

حضور در ایران در سایه سکوت خبری
خبر سفرهیات دانشگاهی امریکا به ایران و شهر شیراز بعد از چند روز از بازگشت این هیات به امریکا در حالی منتشر شده است که دیدارهای این هیات با نمایندگان دانشگاههای ایران در مدت یک هفته حضورشان در ایران در سکوت خبری رسانه ها صورت گرفته است.

روابط عمومی وزارت علوم: بی اطلاعیم!
به طوری که روابط عمومی وزارت علوم در پاسخ به پیگیری خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این خصوص، اظهار بی اطلاعی کرده و گفته بود هیچ برنامه ای مبنی بر دیدار وزیر علوم با این گروه امریکایی برنامه ریزی نشده است. ضمن اینکه مسئولان وزارت علوم نیز پاسخی به پی گیریهای خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ندادند.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم: با هماهنگی وزارت خارجه بوده نه ما!
جالب این که عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم می گوید: این هیئت برای حضور در ایران با وزارت امور خارجه هماهنگ کرده بود نه با وزارت علوم!

مجلس شورای اسلامی: در جریان نیستیم/ وزیر پاسخگو باشد
از طرفی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیح وزیر علوم تحقیقات و فناوری را درباره سفر هیئت دانشگاهی آمریکا به ایران در اولین جلسه حضورش در مجلس خواستار شد.
فیاضی می گوید: مجلس در جریان سفر این هیئت نبوده است و وزیر باید پاسخگو باشد.
نظرات بینندگان