کد خبر: ۷۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
انتقاد نماینده فارس در شورای عالی استان ها از مشکلات زیست محیطی استان؛

خانم ابتكار! به داد دریاچه پریشان شده پریشان برسید

مهرورز خطاب به ابتکار گفت: تالاب بين المللی پريشان كه يكي از زيستگاهای مهم حيات شناخته شده، با دخالت ما انسان ها به نابودي كشيده شده است. خانم ابتكار، به داد درياچه پريشان شده پريشان برسيد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور، میهمان هفدهمین اجلاس شورای عالی استانها بود.

در این اجلاس محمدامین مهرورز، عضو شورای اسلامی کازرون و  نماینده استان فارس در شورای عالی استانهای كشور به بیان مشکلات زیست محیطی استان فارس و علی الخصوص دریاچه پریشان پرداخت.

عضو هيئت رئيسه شورای عالی استانهای كشور افزود: دریاچه پریشان شده پریشان واقع در شهرستان کازرون بزرگترین دریاچه آب شیرین ایران و یکی از مهمترین جایگاه زیست بومی منطقه است که متاسفانه چند سالی است به سبب بی تدبیری و بی تفاوتی مسئولین وقت در عدم شناسایی و اقدام به موقع به منظور جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز در اطراف دریاچه، به کلی خشک شده است.

وی با بیان اینکه خشکی دریاچه پریشان باعث نگرانی و تاثر شدید اهالی شهرستان شده است، اظهار داشت: این دریاچه علاوه برداشتن ماهيان خوش طعم و جاذبه توریستی برای گردشگران، باعث تعادل زيست بومی و حیات پرندگان بومی و مهاجر نایابی چون درنا، فلامينگو، غاز، اردك، چنگر و...نیز بود كه از راههای بسيار دور يعنی سيبری، كانادا و دانمارك به این منطقه مهارجرت می کردند.

 

عضو شورای اسلامی شهر کازرون با بیان اینکه در حال حاضر اين زيستگاه اكولوژيكی پریشان در حالت پريشانی و خشكی به سر مي برد.، گفت: برداشت بيش از حد منابع آب با وجود ١٠٠ها حلقه چاه غير مجاز، وجود چاههای عميق نيروگاه سيكل تركيبی كازرون كه در مجاورت درياچه می باشد و البته بارندگی های ناكافی از علل اصلی خشكی درياچه بشمار ميرود.

مهرورز خطاب به ابتکار گفت: دریاچه پريشان در وضع بحرانی بسر می برد؛ تالاب بين المللی پريشان كه يكی از زيستگاهای مهم حيات شناخته شده، با دخالت ما انسان ها به نابودی كشيده شده است.خانم ابتكار، به داد درياچه پريشان شده پريشان برسيد.

وی افزود: اقدامات ناچيزی كه به ظاهر برای احياء اين تالاب صورت گرفته ناكافی است.برای احياء اين درياچه منحصر به فرد، نبايد تنها به برگزاری جلسه و شعار اكتفا كنيم.احيای پريشان نيازمند عزم جدی و اقدامات عملی است.

مهرورز ضمن ابراز خرسندی از حضور ابتکار، این دیدار را به فال نیک گرفت و افزود: اکنون توقع و انتظار مردم آن دیار از مدیران دولت تدبیر و امید، اقدام عاجل و موثر برای بازگرداندن حیات دوباره به این دریاچه و عزم ویژه برای تحقق این مهم است.

در این اجلاس ابتکار ضمن تشکر از دلسوزی و بیان دغدغه های زیست محیطی کشور، ابراز امیدواری کرد ضمن پیگیری ویژه نتیجه اقداماتش را به شورای عالی استانها گزارش کند.

نظرات بینندگان