کد خبر: ۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

در دهمین روز ماه رمضان نفس شیرازی ها گرفت!

بر اساس ارزیابیهای صورت گرفته کیفیت هوای شیراز امروز شنبه در وضعیت ناسالم گزارش شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، با توجه به داده ها واندازه گیریهای انجام شده توسط دو ایستگاه سنجش پارامترهای آلاینده هوا در ساعت ۷صبح روز شنبه میانگین یک ساعته ذرات معلق PM۱۰  برحسب شاخص PSI عدد ۱۳۰ و میانگین یک ساعته ذرات PM۲.۵  برحسب شاخص PSI عدد ۱۲۵ گزارش شده است، به عبارتی كیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

در حال حاضر تعداد دو ایستگاه ثابت سنجش پارامترهای آلاینده هوا مستقر در میدان امام حسین(ع) و دروازه كازرون شیراز به صورت لحظه ای مقدار پارامترهای آلاینده هوا را سنجش  و به اداره كل حفاظت محیط زیست فارس ارسال می کند.

در سطح ملی شاخص یكنواختی برای وضعیت آلودگی هوا استفاده می شود، این شاخص كه آن را شاخص استاندارد آلودگی PSI می نامند وضعیت آلودگی هوا را از نظر بهداشتی یا خطرناك بودن تعیین می کند.

در حال حاضر شاخص PSI در سطح بین المللی به تصویب رسیده و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد تا مردم و رسانه ها را به طور روزانه در جریان وضعیت آلاینده های هوا قرار دهد.

شاخص استانداردهای آلایندگی (PSI)به صورت عددی در مقیاس ٠ تا ۳٠٠ گزارش می شود كه ۱۰۰ مساوی با استاندارد كنترل هوای محیطی است. اعداد این شاخص مردم را قادر به تعیین سطح آلودگی هوا در یک محل خاص در حد خوب، سالم، ناسالم، هشدار و خطرناک می کند.


نظرات بینندگان