کد خبر: ۷۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۴
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس:

45 درصد از جمعیت فارس بیمه تامین اجتماعی شده اند/ 360 میلیارد تومان از کارفرمایان طلبکاریم/ تا اطلاع ثانوی جرایم را نمی بخشیم

تعداد 9هزار نفر تا خرداد 94 مقرری‌بگیر بیمه بیکاری می گیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس گفت: کل افراد زیرپوشش اعم از اصلی و تبعی در فارس 2 میلیون و 66 هزار و 381 نفر است که با توجه به جمعیت فارس حدود 45 درصد از جمعیت این استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد.

عبدالکریم نباتی در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اصلی از ابتدای سال 93 تاکنون 15هزار نفر افزایش داشته است، اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی 69هزار و 500 نفر است که از این تعداد 9هزار نفر تا خرداد 94 مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند که این آمار نسبت به مدت مشابه در خرداد سال گذشته با رقم 9 هزار و 163نفر حدود دو درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد کارگاه‌های فعال تحت پوشش 76 هزار کارگاه است و مبلغ پرداختی به مستمری‌بگیران در فروردین و اردیبهشت سال جاری 220 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به آمار صادر شده از فنی و حرفه‌ای، 160 هزار نفر کارت مهارت فنی گرفته‌اند که می‌توانند برای بیمه کارگران ساختمانی ثبت‌نام کنند، گفت: از این 160 هزار نفر، 57 هزار نفر مشمول بیمه کارگران ساختمانی هستند که 47 هزار نفر کارشان انجام‌ شده و 10 هزار نفر در حال اتمام مراحل کار هستند و ‌هزار نفر نیز افرادی هستند که با وجود دارا بودن پروانه صنفی برای استفاده از بیمه کارگران ساختمانی نام‌نویسی کرده‌اند و از شمول این بیمه حذف‌ شده‌اند.

نباتی بیان کرد: بیمه‌شدگان اصلی تا پایان خردادماه 94 تعداد 695هزار نفر و تعداد پرونده‌های مستمری‌بگیران 111 هزار خانوار است.

نباتی یادآور شد: مبلغ پرداختی تعهدات کوتاه‌مدت تا پایان سال گذشته 73 میلیارد و 500میلیون تومان بوده و تعداد دفترچه‌های درمان صادرشده در 12 ماهه سال گذشته یک‌میلیون و 286 هزار دفترچه بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس اضافه کرد: تعداد دفترچه‌هایی که در سال گذشته تمدیدشده و مهر اعتبار خورده 880 هزار جلد بوده و در سه‌ماهه سال 94 حدود 286 هزار جلد دفترچه صادرشده و 257 هزار و 400 جلد دفترچه نیز در این سه ماه تمدیدشده است.

وی سپس افزود: نام‌نویسی متمرکز در شعب در هفته تأمین اجتماعی انجام می‌شود و در این نوع از نام‌نویسی بیمه‌شدگان اصلی و تبعی دارای یک شماره می‌شوند که به‌نوعی شماره ملی آنان در کل کشور است و با لحاظ بیمه‌شدگان کل کشور این شماره به آنان تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: الکترونیکی کردن پرونده بیمه‌شدگان در دستور کار است و با این اقدام دیگر پرونده کاغذی تشکیل نمی‌شود بلکه مدارک اسکن و پرونده الکترونیکی تشکیل داده می‌شود و با این کار 32 هزار مترمکعب فضای اختصاص‌ یافته به بایگانی‌ها آزاد می‌شود.

راه‌اندازی شعبه اقماری گله‌دار و طرح ابلاغ الکترونیکی احکام تأمین اجتماعی دیگر مواردی بود که نباتی به‌عنوان طرح‌های جدید بیمه‌ای از آن یاد کرد و افزود: سال گذشته چهار کارگزاری‌های تأمین اجتماعی راه‌اندازی شدند که سه مورد در شیراز و یک مورد در مرودشت افتتاح شد و با احتساب قبلی‌ها تعداد کارگزاری‌های فارس به 6 مورد رسید.

وی افزود: در حال حاضر 95 درصد حق بیمه‌ها به‌صورت اینترنتی پرداخت می‌شود و این مراجعات حضوری را بسیار کاهش داده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تا پایان سال 93 حدود 360 میلیارد تومان در بخش خصوصی و دولتی مطالبات داریم که 60 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی است.

وی درمورد قول‌های معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر بیمه شدن تمام روزنامه‌نگاران به‌صورت معرفی از سوی ارشاد یا احراز در کمیته تعیین خبرنگاران آزاد، گفت: ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم قانون را تفسیر کنیم بلکه تنها تابع سیاست‌های سازمان مرکزی هستیم و اگر توافقی با وزارت ارشاد باشد ما اجراکننده آن خواهیم بود.

نباتی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: طرح بخشودگی جرائم تا اطلاع ثانوی از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج‌ شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس همچنین گفت: بحث اجرای ماده 90 قانون تأمین اجتماعی یعنی انجام معاینات قبل از استخدام باید توسط کارفرما انجام شود.

نباتی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌های هفته تامین اجتماعی را تشریح و اظهار کرد: در هفته تأمین اجتماعی که از جمعه، نوزدهم تیرماه شروع می‌شود برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی‌ شده چنان که در روز نخست که با نام «تأمین اجتماعی و پاسخگویی» نام‌گذاری شده تمام همکاران در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: روز دوم هفته که شنبه بیستم تیرماه است «تأمین اجتماعی، کارآمدی با ارائه خدمات غیرحضوری» نام‌گذاری شده و در این روز طرح نام‌نویسی غیرمتمرکز آغاز می‌شود.

به گفته وی، روز یکشنبه بیست و یکم تیرماه با عنوان «تأمین اجتماعی، زنان و کرامت خانواده» نشست تغذیه سالم در دستور کار قرار دارد و در روز دوشنبه «تأمین اجتماعی، همدلی و همزبانی با شرکای تأمین اجتماعی و اقتصاد مقاومتی» از کارفرمایان نمونه استان تجلیل می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: سه‌شنبه بیست و سوم تیرماه «تأمین اجتماعی،‌ تلاش، ایثار و خدمت صادقانه» نام‌ گرفته است که در این روز سرکشی از خانواده شهدا در دستور کار قرار دارد و در روز چهارشنبه با عنوان «رفاه، سلامت و فرهنگ تأمین اجتماعی» بازدید از کارخانه‌های صنعتی و عیادت بیماران پیش‌بینی‌شده و سرانجام در روز پنج‌شنبه 25 تیرماه که با عنوان «تأمین اجتماعی، مشارکت خلاقیت و بهره‌وری» نام‌گذاری شده برنامه اهدای خون انجام می‌شود.

حضور در دو رسانه و برنامه رادیویی «بی‌تعارف با مسئولین» و همچنین گفتگوی تلویزیونی شبکه فارس در تاریخ 17 تیرماه ساعت 21:30 از دیگر برنامه‌های مدیرکل تامین اجتماعی فارس به مناسبت هفته تامین اجتماعی عنوان شد.

نظرات بینندگان