کد خبر: ۷۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۴
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

دولتمردان با استان فارس بازی نکنند/ گزینه‌های مجمع نمایندگان جزو اصلاح طلب‌های معتدل بودند/ کسی استاندار شود که اقیانوس عمیق فارس را درک کند

آیت الله ایمانی گفت: هیچ اختلافی بین علما و روحانیون فارس وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه،  نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه 19تیرماه ضمن آرزوی قبولی اعمال مردم در شب‌های قدر و حضور آنان در راهپیمایی روز قدس و تبری و بیزاری جستن از دشمنان حق خطاب به آنان گفت: حضور شما در راهپیمایی امروز، عبادت بسیار بزرگ و عظیمی در پیشگاه خداوند بود و قرآن مجید در ارتباط با کار امروز شما می فرماید: هیچ قدمی برنداشتید که این قدم کفار را به خشم آورد و هیچ شعاری ندادید که کفار به خشم بیایند مگر اینکه در مقابل هر گامتان یک عمل صالح و در مقابل هر شعارتان یک کار خیر و یک حسنه پایدار خدا برای شما ثبت نمود.

آیت‌الله اسدالله ایمانی با بیان اینکه قطعاً امروز امریکا، اسرائیل، انگلیس، سرکردگان کفر، آل سعود، آل خلیفه و سایر شیوخ مرتجع منطقه از شعار مردم لرزیدند و از گام‌های مطمئن آنان به وحشت افتادند و عصبانی شدند، خطاب به راهپیمایان گفت: شما با عصبانی نمودن آنان، عمل صالح انجام دادید و درجات حسناتتان بالا رفت و گوارایتان باد چراکه با زبان روزه در هوای تیر ماه جنوب کشور، مرد و زن و کوچک و بزرگ به خیابان آمدید و دین و رسالت خود را ادا کردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص مسائل اخیر استان فارس تصریح کرد: من در مدت اخیر که حوادث و التهاباتی در استان اتفاق افتاد با هیچ خبرگزاری مصاحبه نکردم چون نمی خواستم جو ملتهب استان التهاب بیشتری پیدا کند و در این خصوص فقط یک بیانیه مسئولین دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس چند روز قبل منتشر کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه در استان فارس از اول پیروزی انقلاب تا به امروز 20 استاندار و سرپرست استانداری را تجربه کرده‌ایم، گفت: طی مدت 36 سال هر استاندار یا سرپرست استانداری کمتر از دو سال در این استان بوده اند و حال این سوال مطرح است که آیا عمر استانداری کمتر از دو سال می تواند استان پهناوری مثل استان فارس که با عمده استان‌های کشور هم‌مرز است را مدیریت کند و مدیریت او موفق باشد؟

آیت الله ایمانی با انتقاد از اینکه استان فارس یک استاندار به عمر یک دولت هم نداشته است، گفت: چرا باید عمر استانداران ما به طور میانگین کمتر از دو سال باشد؟!

وی با بیان اینکه کلان شهر شیراز با دو نیم میلیون جمعیت بیش از 50 کیلومتر طول و 20 کیلومتر عرض دارد، اظهار کرد: دو سال از عمر دولت می گذرد و شیراز چهار سرپرست فرمانداری داشته یعنی هر شش ماه یک سرپرست فرمانداری! آیا شهر با این شکل اداره می شود؟ آیا مسائل کلان شهر با این برنامه ها مدیریت می گردد؟ آیا این ها به نفع مردم و استان فارس است؟

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه روزگاری در این استان شاهد بودیم هر حادثه‌ای که اتفاق می افتاد می‌گفتند خط بازی در استان حاکم است و بزرگان استان با هم نیستند، تصریح کرد: امروز قشر اول این استان علما و روحانیون هستند، هر سخنی که جامعه روحانیت، ائمه جمعه، علمای بزرگ این شهرستان و استان بگویند من قبول دارم و می‌پذیرم و می‌دانم آنان هم به اندازه‌ای به من لطف دارند که هر عرضی و نکته‌ای خدمتشان عنوان نمایم آن‌ها هم قبول می کنند؛ یعنی جامعه روحانیت و علما یک سخن، یک کلام و یک مطلب بیشتر ندارند و هیچ اختلافی بین علما و روحانیت استان و شهرستان در هیچ مسئله ای دیده نمی‌شود .

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه برخی می‌گویند نمایندگان شما با هم اختلاف نظر دارند، ابراز کرد: من نمی خواهم بگویم همه کارهای مجموعه‌های مختلف صحیح است اما می خواهم بگویم نمایندگان استان 18 نفر هستند و 18 نفرشان برای انتخاب استاندار فارس نظر دادند، نظرشان هم روی انسان های به اصطلاح اصولگرا نبوده بلکه همه کسانی که معرفی کردند جزو اصلاح طلب‌های معتدل بودند.

آیت الله ایمانی ضمن خطاب به دولتمردان که بیائید با استان بازی نکنید و کاری کنید که فارس از این گرفتاری ها بیرون بیاید، ویژگی‌های استان فارس را برشمرد و گفت: استان فارس در قله است؛ شیراز مهد تمدن، فرهنگ و ادب فارسی بوده؛ شیراز و فارس قرن ها دنیا را اداره می کردند؛ فارسی‌ها 8 سال بعد از مسلمان شدند و اسلام را با جان و دل قبول کردند و در فارس بیش از 1500 امامزاده و در شیراز بیش از 80 امامزاده آرمیده است که این ویژگی‌ها معنادار است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ضمن اشاره به حضور جمعیت عظیم مردم در مراسم شب‌های قدر از دولتمردان خواستار آن شد که استان فارس را بشناسند و خطاب به آنان تاکید کرد: استان فارس بسیار عمیق و ریشه‌دار است و مانند اقیانوسی است که به سادگی به عمق آن نمی‌رسید، این اقیانوس را درک کنید و افرادی که بتوانند این اقیانوس را بشناسند به این استان بفرستید.

وی همچنین خدا را شاهد گرفت که آنچه صحیح به نظرم می‌آمد عرضه داشتم و خطاب به نمازگزاران گفت: برادران و خواهران استان خود را حفظ کنید، دولت مردان هم در سال همدلی و هم زبانی، همراهی کنند و اجازه ندهند استان فارس دچار التهاب، دچار افراط گرایی و دچار مسائلی از این قبیل شود.

امام جمعه شیراز با یادآوری حادثه21 تیر ماه سال 1314 که حمله رضاخان به مسجد گوهر شاد و به شهادت رسیدن جمعی از مومنین اتفاق افتاد، خطاب به بانوان خاطرنشان کرد: بانوی محترم هزینه چادری که بر سر داری و حجابی که داری، خون شهدای بزرگی‌است که در طول تاریخ ریخته شده تا این چادر بر سر تو باقی بماند، تا عفت، عصمت و حیای تو باقی بماند؛ آن روز عده‌ای ایستادگی کردند و شهید شدند، عده‌ای زخمی و زنده به گور شدند و حتی اجازه ندادند جنازه کشته شده ها به بازماندگانشان داده بشود برای اینکه عفت، عصمت، حجاب و چادر زنان ما باقی بماند پس بدانید که چه بهای سنگینی برای حجاب شما پرداخت شده است.

آیت الله ایمانی همچنین با اشاره به حضور یکپارچه مردم در خیابان‌ها در 23تیرماه سال 78 و نهم دی‌ماه سال 88 تصریح کرد: جنس هر دو فتنه یکی بود و دشمنان می‌خواستند نظام را شکست دهند، ارزش های والای نظام را از بین بردند و مقدسات مملکت را زیر خواسته های شیطانی نظام استکبار لگدکوب کنند اما مردم ما در 23 تیرماه و نهم دی ماه پاسخ گفتند و نقشه دشمنان را خنثی کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ویژگی‌های انسان های باتقوا را برشمرد و گفت: پرهیزکاران به امانت هایی که به آن ها سپرده شده خیانت نمی کنند و اجازه ضایع شدن امانت های الهی را نمی‌دهند چه این امانت ها تکالیف الهی باشد و چه مسئولیت های فردی و اجتماعی باشد و چه مسائل مالی و جایگاه های اجتماعی.

آیت الله ایمانی اظهار کرد: یک فرد باتقوا مسئولیت پذیر است و پرهیزکار مومن در مقابل خود احساس مسئولیت می کند و برای فکر و اندیشه خود، مقام و موقعیت خود، زبان و بیان و چشم و گوش خود، برای همه اعضا و جوارح خود مسئولیت قائل است و همه را به جای خودش و در مسیر خودش به کار می گیرد و مورد استفاده و بهره برداری قرار می دهد .

وی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: افراد علاوه بر اینکه در مقابل خود مسئول هستند، باید اصلاح جامعه را نیز دنبال کنند.

امام جمعه شیراز مسئولیت‌پذیری در برابر خود را به عنوان یک پایه برای مسئولیت های دیگر اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: وصف متقین این است که آنچه به آن ها سپرده شده در آن مسامحه نمی کنند، در مقابل امانت ها بی تفاوت نیستند، اگر مقام به او داده شد در برابرش بی تفاوت نیست، اگر به او مالی داده شد در مقابل مال احساس مسئولیت می کند، اگر افرادی تحت تکفل او قرار گرفتند مقابل آن ها احساس مسئولیت می کند چون در برابر خود احساس مسئولیت می نماید، چون می داند فردا باید پاسخگو باشد و پاسخگویی فردا به بی تفاوت بودن امروز نباید منتهی شود و نباید امروز مقابل آنچه می گذرد بی تفاوت باشد.
آیت الله ایمانی درعین حال به نمازگزاران توصیه کرد: نسبت به کسر و کمبود و لغزش های دیگران حساس نباشید، آن ها را در ملا عام بازگو نکنید، آبروریزی برای دیگران نداشته باشید و به فکر اصلاح خودتان باشید ضمن اینکه اصلاح جامعه را هم دنبال ‌کنید.
نظرات بینندگان