کد خبر: ۷۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
شهردار منطقه 10 شیراز:

گفتیم 20 باغ مجالس را پلمب کنند/ساکنان شهرک آرین قبل از خرید ملک از شهرداری استعلام کنند

اسماعیلی گفت: چهار هکتار باغ مثمر در کنار پل آرین به‌عنوان پارک تملک و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش شیرازه، حمیدرضا اسماعیلی در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس در مورد برخی مسائل خلاف اخلاق که در باغات مجالس شیراز مشاهده‌ شده، اظهار داشت: بر اساس قانون نظام صنفی مصوب مجلس، باغات مجالس نیاز به استعلام از شهرداری ندارند و از اتحادیه‌های صنفی باغات و مجالس، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مجوز می‌گیرند و در مواردی دیده‌شده که حتی مجوز تغییر کاربری نداشته‌اند و البته شهرداری تاکنون 20 مورد تقاضای پلمپ این باغات را به اداره اماکن نیروی انتظامی اعلام کرده است.

وی افزود: با توجه به این‌که سعی بر این است امسال بزرگراه آرین به بهره‌برداری رسیده و شهرک آرین از کمربندی به بلوار آیت‌الله محلاتی و حسینی الهاشمی متصل شود، این شهرک از بن‌بست خارج خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تاکنون 57 میلیارد تومان سهم تملک اراضی این پروژه اختصاص‌یافته و املاک مورد مسیر خریداری‌شده و 30 متر از طرفین (60 متر در آینده) به پارک حاشیه‌ای بزرگراه آرین اختصاص می‌یابد.

احداث پارک هشت هکتاری در شهرک آرین دیگر موردی بود که اسماعیلی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: چهار هکتار باغ مثمر در کنار پل آرین به‌عنوان پارک تملک و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی بابیان این‌که در حال حاضر جمع‌آوری زباله در انجیره منفصل به شهر شیراز باید به همراه مهرآباد و به‌صورت متصل باشد تا شهرداری شیراز بتواند خدمات کاملی مانند آسفالت و ... را برای این مناطق انجام دهد.

اسماعیلی اضافه کرد: شهروندان ساکن در شهرک آرین قبل از خرید ملک از شهرداری استعلام کنند چراکه در مواردی پس از خرید با مشکل خدمات شهرداری به دلیل واقع نشدن در محدوده طرح تفصیلی شهر مواجه شده و تنها سودی را به افراد فرصت‌طلب رسانده‌اند.

وی یادآور شد: سال گذشته بر اساس مصوبه شورای شهر 15 میلیون تومان به مسجد امام هادی (ع) شهرک آرین و 380 میلیون تومان به سایر مساجد منطقه 10 کمک مالی انجام شد.

نظرات بینندگان