کد خبر: ۷۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

سردار سلیمانی: دولت به توسعه زیرساخت ها در سرزمین های نور کمک کند

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه نسبت به سه سال گذشته در زمینه توسعه زیرساخت ها و اسکان پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم، گفت: از آن جایی که امسال هم افزایش آمار زائران راهیان خواهیم داشت باید با جدیت موضوع توسعه زیرساخت ها دنبال بشود.

به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، سردار سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در حاشیه همایش تجلیل از خادمان شهدا در استان فارس گفت: سال گذشته قریب به 5 میلیون نفر در طول سال زائر راهیان نور داشته ایم، این زائران از مناطق عملیاتی غرب، شمالغرب، جنوب و خلیج فارس بازدید نموده اند.

مساعدت و مشارکت دولت در موضوع توسعه زیرساخت ها بسیار مهم است

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور با تاکید بر اینکه مساعدت و مشارکت دولت در موضوع توسعه زیرساخت ها بسیار مهم است، گفت: از جمله مشارکت در موضوع ساخت و توسعه زیرساخت ها بخصوص در این فصل که راهیان نور غرب فعال است و همچنین در موضوع اسکان، اگر هماهنگی و هم افزایی همراه با یک ظرفیت خوب پای کار بیاید، زیرساخت ها را در استان کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش، جایی که واقعا تاثیر گذار است و انگیزه هم موجود است، توسعه خواهیم داد.

وی ادامه داد: البته نسبت به سه سال گذشته پیشرفت های بسیار خوبی در این موارد داشته ایم اما از آن جایی که امسال هم افزایش آمار زائران راهیان خواهیم داشت باید با جدیت موضوع توسعه زیرساخت ها هم در بحث کیفی و هم بحث کمی دنبال بشود.

اگر زیرساخت ها فراهم بشوند تعداد زائران از 5 میلیون نفر فراتر خواهد رفت

وی با اشاره به این که امسال برای بیش از 5 میلیون نفر زائر پیش بینی داشته ایم، گفت: اگر زیرساخت ها فراهم بشوند تعداد زائران فراتر از این هم خواهد رفت، ما در عرصه های مختلف بخصوص دو نکته ای که حضرت آقا تاکید نموده اند یعنی روایتگری و مقابله با فراموشی و تحریف، کارهای بسیار خوبی انجام داده ایم، برنامه ریزی برای توجیح تخصصی راویان بخاطر نقش تاثیرگذار ایشان بر زائران، فعال کردن سامانه روحانیون همراه کاروان ها، موضوع مدیریت کاروان ها و ایمنی که بیش از 40 هزار مدیر کاروان تحت آموزش قرار گرفته اند، از جمله این برنامه ها بوده است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: امسال بر روی موضوع محتوا، توسعه و تقویت فضاسازی بخصوص در مناطق غرب و شمالغرب کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

سال گذشته از 37 کشور جهان زائر راهیان نور داشته ایم

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج ضمن اشاره به این نکته که سال گذشته از 37 کشور جهان زائر راهیان نور داشته ایم، افزود: امسال نسبت به سال قبل تعداد زائران غیر ایرانی هم افزایش خواهد داشت.

شرح تصویری همایش تجلیل از خادمان شهدا در استان فارس را اینجا ببینید.

نظرات بینندگان