کد خبر: ۷۳۲۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
شهردار شیراز مطرح کرد

مجتمع تجاری زیتون نه پایان کار دارد نه پارکینگ و نه سیستم فاضلاب/ هرچه سریع تر تکلیف باغات شیراز مشخص شود

شهردار شیراز از فعالیت بدون مجوز تعداد زیادی از مجتمع های تجاری انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، شهردار شیراز گفت: الكترونیكی شدن خدمات و تلاش برای حاكم كردن مدیریت یكپارچه و هماهنگ‌ به‌ویژه در كلان‌شهرها، بهترین راهكار برای داشتن شهری ضابطه‌مند و توسعه یافتهاست.

علیرضا پاک فطرت در جلسه هماهنگی اجرایی شدن قانون پیش‌فروش آپارتمان اظهار کرد: شهرداری شیراز موضوع شهرداری الكترونیك را از ده سال قبل آغاز و در پنج سال گذشته به طور ‌جدی آن را دنبال كرده و در این راستا اکنون در فرهنگسراهای سطح شهر آموزش کار با رایانه و اینترنت برای همه سنین به صورت رایگان آغاز شده است.

وی با بیان اینكه تاكنون 100 كیلومتر فیبرنوری در شیراز اجرایی شده است، اعلام کرد: باهماهنگی های به عمل آمده با مدیرعامل فاوا این میزان تا پایان امسال به 220 كیلومتر می رسد.

پاک‌فطرت با اعتقاد به اینکه با تبدیل شیراز به یك شهر الكترونیك، تمام خدمات در بستری تعریف شده انجام و ارائه می‌شود كه امكان خطا و سوءاستفاده را به حداقل ممكن كاهش می دهد، گفت: باید شهروندان تنها برای حضور در محل كار یا انجام فعالیت‌های تفریحی و ورزشی از منازل خود خارج ‌شوند و انجام تمام امور خدماتی اداری از طریق بسترهای الكترونیكی قابل دسترس باشد.

شهردار شیراز با یادآوری اینكه بانك اطلاعات املاك در شهرداری ایجاد و داده‌های 550 هزار واحد مسكونی در آن ثبت شده است، گفت: اطلاعات 375 ملک، زمین و عرصه را داریم که با کاربری های مختلف در سامانه ثبت شده و می توانیم این اطلاعات را در اختیار سایر دستگاه ها نیز قرار دهیم که شهرداری شیراز در زمینه گردآوری اطلاعات املاک مقام اول را در بین کلانشهرها دارد و اکنون انجام هر گونه اقدامی از دریافت مجوزها تا صدور پروانه و دریافت سند اعیانی در این بستر ثبت می‌شود.

وی هدف از اجرایی کردن قانون پیش فروش ساختمان را پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: اولین قدم برای پیشگیری از كلاهبرداری در خرید و فروش املاك و آپارتمان‌ها هماهنگی‌های بین تمام دستگاه های متولی است.

پاک‌فطرت با تصریح اینكه هماهنگی بین بخشی نزد برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی امر زمین و مسكن، كمرنگ است، گفت: این ناهماهنگی باعث ضرر مردم شده است و اولین دستگاهی كه زیر سؤال می‌رود شهرداری است به عنوان مثال وقتی برق بدون هماهنگی به مکان های نزدیک قنات ها داده می شود به دنبال آن چاه های غیرمجاز نیز حفر می شود که این مشکلاتی را ایجاد می کند.

شهردار شیراز ایجاد مدیریت هماهنگ و یكپارچه به ویژه در كلان‌شهرها را اولین گام در مسیر پیشگیری از بروز مشكلات مختلف عنوان و اظهار کرد: قبل از مدیریت یکپارچه باید مدیریت هماهنگی انجام شود.

وی به معضلات زیست محیطی شیراز اشاره و انتقاد کرد که در بحث باغات شیراز می بینیم یکی پس از دیگری بدون هماهنگی با شهرداری با استفاده از قوانین و از طریق ماده 147 یک باغ دو هکتاری را به 20 قطعه شش دانگ تقسیم و در آن شروع به ساخت و ساز می کنند بنابراین ضروری است هرچه سریع تر تکلیف باغات شیراز مشخص شود.

پاک‌فطرت با اشاره به تخلفات متعدد در زمینه ساخت و ساز مجتمع ها در شیراز، گفت: مجتمع تجاری زیتون در مركز شیراز سه سال است كه بدون پایان كار راه‌اندازی شده و هر روز بهره‌برداران از واحدهای تجاری این مجتمع، سروكارشان با شهرداری است و می گویند ما سیستم فاضلاب نداریم و می خواهیم خرید و فروش کنیم اما نمی توانیم؛ شاهد هستیم که شخصی بدون پارکینگ و مجوز شهرداری مجتمع می سازد وقتی به مدیر حقوقی می گوییم این هرج و مرج شهرسازی است و چرا شکایت نمی کنید در جواب می گویند اینکه جرم نیست و یک تخلف معمولی است! من نمی دانم تعریف جرم دیگر چیست؟!

وی با بیان اینکه باید اطلاعات املاک تجاری در سامانه الکترونیک شهرداری دیده شود، گفت: زمین های کاغذی به ویژه در حاشیه شهرها توسط برخی از آژانس‌های مسكن فعال در اطراف ‌شهر که فاقد مجوز هستند، خرید و فروش می شود که ثبت اسناد و املاك باید این موضوع را نیز پیگیری كند.

پاک فطرت با تصریح اینکه شهرداری کاملا آمادگی دارد که شهر را ضابطه مندتر کنیم، گفت: اگر شهر ضابطه‌مند باشد، مردم در آرامش خواهند بود و در نتیجه یك شهر منسجم، مقاوم و توسعه‌یافته خواهیم داشت.

رونمایی از سامانه یکپارچه شهرسازی

مدیر شهرداری الکترونیک شهرداری شیراز هم از رونمایی سامانه یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز خبر داد و گفت: طراحی این سامانه حدود 9 سال طول کشید و بیش از 30 میلیارد تومان هزینه شد تا این سامانه به بهره برداری برسد.

علاءالدین ضیایی با بیان اینکه این سامانه با آدرس esup.shiraz.ir روزانه هشت هزار بازدید کننده دارد، اظهار کرد: بیش ازپنج هزار بنگاه معاملات و حدود 400 دفتر ثبت اسناد رسمی از امروز به این سامانه متصل می شوند.

وی درخصوص خدماتی که این سامانه به شهروندان ارائه می دهد، توضیح داد: هر شهروندی می تواند روی نقشه و یا از طریق کد نوسازی اطلاعات ملک مورد نظر از جمله قیمت منطقه بندی را ببیند و سامانه کمک می کند که یک آپارتمان به چند نفر فروخته نشود. همچنین تمام کسانی که پروانه گرفته اند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
0
شماوهمكارانتان كه باغي درشيراز نگذاشته ايد!! حالاچون ديده ايد باغ دوهكتاري راتقسيم كرده اندوسرشهرداري بي كلاه مانده است ناراحت شدي؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متخصص
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
0
آخه مجوزهاساخت وسازي راهم كه شهرداري به بعضي هاميده مشكل سازشده ،بااين بايد چكاركرد