کد خبر: ۷۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
امام جمعه جهرم:

برخی در جهرم زمین یک میلیاردی را سه میلیارد می خرند!/ مسئولین مراقب نفوذ وهابیت باشند

امام جمعه موقت نماز جمعه جهرم گفت: دشمنان برای ما برنامه دارند و نباید اجازه دهیم تا آنها به مقصود خود برسند.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، حجت الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه های امروز نمازجمعه جهرم با اشاره به ابعاد فردی و اجتماعی تقوا، اظهار داشت: فرد متقی، پرهیزگار و پارسا کسی است که مراقب باشد به او آسیب نرسد و مرتکب گناه نشود.

وی با بیان اینکه فرد با تقوا مراقب است از طرف دشمنان به او آسیب نرسد، افزود: در عرصه اجتماعی انسان باید مراقب این امر باشد چرا که امکان دارد دشمن در لباس دوست به افراد ورود پیدا کند.

امام جمعه موقت جهرم با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه اعتماد به افراد ستمگر سبب می شود  آتشی که زندگی آنها را فرا گرفته دامن شما را بگیرد، خاطرنشان کرد: منظور از نار، تنها جهنم نیست و در دنیا نیز امکان دارد که انسان به آن گرفتار و بخشی از غفلت، نکبت، کفر، شرک و ناسپاسی ستمگران دامن افراد را بگیرد.

وی در عین حال، ارتباط با دشمن برای رفع و دفع شر او را بدون اشکال دانست و گفت: باید مراقب بود دشمنان خیرخواه نبوده و خداوند در قرآن کریم بارها بر آن تاکید دارد.

امام جمعه موقت جهرم با بیان اینکه قرآن کریم از دشمنان به عنوان افرادی که دوست ندارند به افراد باتقوا خیر برسد بلکه در تنگنا قرار گرفتن متقیان هدف آنها بوده، یاد کرده است، تصریح کرد: باید مراقب بود چرا که دشمنان خیرخواه ما نیستند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم سرسخت‌ترین و خطرناک‌ترین دشمن مومنان را یهودی‌ها و مشرکان عنوان کرد و گفت: در دوران پیامبر (ص) و با تدبیر ایشان خطر یهودی ها رفع شد اما باید مراقب دشمنان روزگار نیز بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بخشی از تقوای اجتماعی، دشمن شناسی است، افزود: روند ظلم مشرکان همچنان ادامه داشته و شیعیان ابوسفیان در هر عصر و زمان وجود دارند.

وی از وهابیت به عنوان دشمنان عصر حاضر نام برد و خاطرنشان کرد: تقوای اجتماعی به این است که مراقب دشمنان به ویژه وهابیت و یهودی ها باشیم و مسئولان نیز در این زمینه باید به هوش باشند.

خطیب موقت نماز جمعه جهرم با بیان اینکه باید مراقب بود تا خدای نکرده مشرکان و وهابی ها کم کم در شهر ما نفوذ نکنند، اظهار کرد: دشمنان برای ما برنامه دارند و نباید اجازه دهیم تا آنها به مقصود خود برسند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد آن بلایی که یهودی ها بر سر مردم فلسطین آوردند وهابیت بر سر شیعیان بیاورد، گفت: مردم مراقب باشند بازار و نقاط اصلی شهر به دست این افراد نیافتد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه کرد: وقتی فردی پیدا می شود و تقاضای خرید یک ملک یک میلیارد تومانی به سه میلیارد تومان داشته باشد باید احساس خطر کرد.

وی با بیان اینکه نباید به واسطه قیمت بیشتر، ملک و خانه خود را به این افراد واگذار کنیم، گفت: باید مواظب بود در برابر پول بیشتر زمینه را برای رخنه دشمنان ایجاد نکرده تا مصداق این جمله که آخرت خود را به دنیا فروخته نشویم.

امام جمعه موقت جهرم با بیان اینکه مسئولان باید مراقب باشند تا نظام زندگی و شهر به دست افراد مشرک واگذار نشود، گفت: دشمن شناسی مصداق تقوای اجتماعی و محافظت از خود برای جلوگیری از افتادن در دام دشمنان است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان