کد خبر: ۷۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

حجت الاسلام رصاف: مسئولین الگوی مناسبی برای امر به معروف باشند

حجت الاسلام رصاف تاکید کرد: تمام امر به معروف و نهی از منکر را فقط نباید در حجاب دید

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس، حجت الاسلام و المسلمین رصاف مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در یازدهمین همایش آمرین که با حضور هزار آمر به معروف و ناهی از منکر در حرم مطهر علی بن حمزه(ع) برگزار شد گفت: بیش از 12 آیه در قران کریم پیرامون امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و روایات نیز ما را در این رابطه مورد مواخذه قرار داده است.

حجت الاسلام رصاف گفت: چیزی که در اسلام قرار دارد این است که ما باید نسبت به دین و دیگران دلسوز باشیم، سوز دین داشتن به این معنی نیست که انسان هر کار درست و غلط را تأیید کند. آیا انسان در مورد تربیت فرزندش به این شکل رفتار می ­کند؟ اگر کار نا شایستی انجام داد به او اخم نمی­ کند؟ پس نسبت به همه جامعه ما مسئولیم و وظیفه داریم و باید دلسوز باشیم.

وی به تاثیر تذکر لسانی اشاره کرد واظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر حتما تاثیر خود را بر شخص می گذارد. نباید فکر کنیم و بگوییم حرف ما تاثیر ندارد، این غلط است. وقتی آنها که انتقاد پذیر نیستند و لجبازی می­ کنند و اسرار بر کار نادرست­شان دارند، این در ظاهر وجلوی چشم شماست و اگر چند نفر دیگر هم به آنها بگویند که این کار اشتباه است گناه در جامعه می­ خشکد. مخصوصاً در کشور ما که یک کشوری است که مردم به سادگی تحت تاثیر قرار میگیرند.

وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم همه امر به معروف و نهی از منکر در حجاب خلاصه نشود بلکه در همه­ی مسائل است. کانون خانواده، سران نظام ومسئولین جامعه را باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: حاضر نیستیم برای حفظ اسلام حتی یک سیلی بخوریم، نکند که خدایی نکرده مدیون شهدا بشویم، مدیون کسانی که شکنجه شدند، مدیون کسانی که نمی توانند راحت نفس بکشند، بر اثر اینکه در جنگ شیمیایی شدند. اگر ما 100 ساعت در مورد امر به معروف ونهی از منکر حرف بزنیم امر به معروف نیست به این می گویند سخنرانی.

رصاف گفت: پس بنابراین اگر ما چند ساعت درباره نماز صحبت کنیم یا احکام نماز بگوییم، نمی توانیم بگویم دیگر امشب نماز مغرب و عشاء نمی­ خوانیم. امر به معروف و نهی از منکر عمل است. هر لحظه این امر واجب ممکن است برای انسان و اقدامش لازم شود.

وی اظهار داشت: این فرهنگ و واجب الهی که مخصوص شما آمرین نیست! همه مردم باید این امر الهی را انجام بدهند. اگرمی بینید در اداره­ شما عده­ای کم کاری می­ کند. وظیفه همکار این است به اوتذکر بدهد، بعضی ها به بیت المال حساس نیستند و ما باید تذکر بدهیم. مسئولین باید الگویی مناسب برای امر به معروف باشند و اگر نباشند جامعه صدمه خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین رصاف گفت: بنابراین امر به معروف را با عمقی که دارد ببینیم. نباید از بعضی از مسائل بی تفاوت گذشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمام امر به معروف و نهی از منکر را فقط نباید در حجاب دید اما حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم جامعه و اجتماع است که می بایست برای آن راهکار انتخاب کرد. بعضی از مسائل فسق و فجور در ملاء عام باید جدی گرفته شود، چون فضای عمومی را بد جلوه می­دهد. این­ها چیزی ساده­ای نیست و نباید ساده از این­ها گذشت.

وی خاطر نشان کرد: ما در بعضی از مکان­ها فقط نیاز به حضور داریم، یعنی اینکه خواهر محجبه ما در طی ساعاتی حضور داشته باشد، برادر ما با هیبت مذهبی ظاهر بشود. حتی اگر هیچ حرفی و هیچ کاری انجام ندهد. وقتی که یک مرد حزب الهی، یک زن حزب­ الهی و محجبه با روی خوش فقط در آن منطقه حضور پیدا کند فضا عوض می شود.

نظرات بینندگان