کد خبر: ۷۴۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

آیت الله ایمانی: خبر سکولار بودن شیراز براساس اهداف خاصی منتشر شده است

آیت الله ایمانی گفت: سکولار بودن شیراز با حجم عظیم کار خیران عرصه‌های مختلف جمع نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز سرمایه‌ اجتماعی را از مهم‌ترین مسائل در جهان امروز دانست و گفت: دولت‌های بزرگ و موفق، بزرگ‌ترین سرمایه خود را سرمایه اجتماعی می‌دانند و طبق مطالعات دقیق انجام شده، شیراز در موضوع سرمایه اجتماعی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در سیزدهمین اجلاس خیرین تامین سلامت استان فارس با اشاره به آماری محدود و غیرقابل اتکا که در آن شیراز را به‌عنوان اولین شهر سکولار ایران معرفی کرده‌اند، گفت: سکولار بودن را به شهری نسبت می‌دهند که تنها ۵۵ نفر خیر در آن ۴۵ میلیارد تومان کمک در عرصه سلامت انجام داده‌اند.

وی با تصریح اینکه این سکولار بودن با این حجم عظیم کار خیران عرصه‌های مختلف جمع نمی‌شود، گفت: به نظر من انتشار این موضوع بر اساس اهداف خاصی انجام شده است، من به‌عنوان یک شهروند استان فارس و کسی که به شیراز احساس دین دارد می‌گویم که فارس با این همه مفاخر، سکولار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، فارس را در قله معرفی کرده‌اند، گفت: امیدوار هستم که آن افراد از اشتباه درآیند و اسناد مثبته را مورد ارزیابی و دقت قرار دهند.

آیت الله ایمانی در ادامه سخنان خود بر لزوم همراهی و حمایت تمام مسئولان در همه بخش‌ها برای بالندگی و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های خیرین در عرصه‌های مختلف خصوصا حوزه سلامت، تاکید و اظهار کرد: خیرین در حال تکثیر و زایش هستند و به‌طور دائم عناصری مانند خود را در جامعه افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: یک انفاق کننده مثل دانه‌ای است که در دل خاک رشد می‌کند و صد‌ها نفر مانند خودش را پرورش می‌دهد و تربیت می‌کند، بنابراین خیرین نه‌تن‌ها مال خود را در راه صحیح هزینه می‌کنند بلکه جامعه را در مسیر معروف و ارزش‌ها یاری می‌دهند و در مسیر تربیت انسان‌ها کمک می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی گفت: خیرین حقوقی بر جامعه دارند و غیر از کمک مالی، مسائل معنوی و انسانی‌هم در جامعه طرح ریزی و زمینه‌سازی می‌کنند، می‌بینیم که خیرین تامین سلامت در فارس شکل می‌گیرد، رهبر معظم انقلاب آن را به‌عنوان الگو به کشور معرفی و توصیه می‌فرمایند و جماعت خیرین فارس، زمینه‌ساز تشکیل جمعیت‌های دیگری در کشور می‌شوند و این خیرین خود مثل دانه‌ای هستند که رشد و پرورش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در عرصه درمان و سلامت در استان فارس و شیراز، فعالیت‌هایی اصولی و بنیادین بوده است، گفت: تداوم و توسعه این فعالیت‌ها می‌طلبد که مسئولان امکانات لازم و متناسب با این حرکت‌ها را طراحی و دنبال کنند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: اینکه در فارس یک برند به‌عنوان پیوند کبد ایجاد می‌شود که در هیچ‌جای کشور نظیر آن نیست، زمینه حضور افراد و بیماران نیازمند از اطراف و اکناف کشور و حتی خارج کشور را فراهم کرده‌ایم بنابراین اگر بنا داریم در شیراز پذیرای بیماران از کشورهای دیگر باشیم، باید امکانات درخور نیز ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اگر بیمارستان و درمانگاه ساخته شود و سایر امکانات لازم دیده و ایجاد نشود، رشدی است مانند رشد سرطانی، یعنی در یک قسمت حرکت و رشد می‌کنیم و قسمت‌های دیگر مورد غفلت قرار می‌گیرد بنابراین مدیریت ارشد استان، شهردار شیراز و شورای اسلامی شهر و تمام مدیران و مسئولان در همه دستگاه‌ها، فضای همگون و هماهنگ با این حرکت بلند را باید ایجاد و دنبال کنند.

آیت‌الله ایمانی همچنین گفت: ایجاد گروه‌های سیار پزشکی و ارائه خدمات پیشرفته و تخصصی در این حوزه به افراد نیازمند در گوشه و کنار کشور، تکمیل کننده کار خیرین است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه به سراغ بیمارانی برویم که قدرت آمدن به شهر را ندارند، حتی بعضی فکر رفتن دکتر برای درمان درد‌هایشان را هم نمی‌کنند یا نمی‌دانند که بیماری آنان قابل درمان است، خیری مضاعف است.

بنابراین گزارش در این مراسم از خیرین عرصه سلامت و خبرنگاران و عکاسان خبری فعال در این حوزه، قدردانی شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
0
بهتر است یک مرجع ذیصلاح دیگر روی این تحقیق کار کند وضع ظاهر شهر حکایت خوبی نمی کند