کد خبر: ۷۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

دانش آموز ارسنجانی مقام اول رشته مفاهيم و تفسير قرآن كريم کشور را کسب کرد

مرضيه رحيمي دانش آموزان پايه پيش دانشگاهي آموزشگاه امام سجاد(ع) ارسنجان با عنايات حضرت حق موفق به كسب رتبه اول در رشته مفاهيم و تفسير قرآن كريم در سطح كشور شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از ارسن نیوز؛ مرحله كشوري كه آخرين مرحله مسابقات قرآن و معارف اسلامي دانش آموزان  در سال تحصيلي 94-93 است در مرداد ماه جاري  به ميزباني شيراز برگزار شد كه خوشبختانه پايان خوشي براي دانش آموزان شهرستان ارسنجان داشت.

مرضيه رحيمي دانش آموزان پايه پيش دانشگاهي آموزشگاه امام سجاد(ع) ارسنجان با عنايات حضرت حق  موفق به كسب  رتبه اول در رشته مفاهيم و تفسير قرآن كريم در سطح كشور شد.

 كسب اين رتبه براي اولين بار است كه پس از سي و سه سال برگزاري اين مسابقات نصيب دانش آموزان اين شهرستان مي گردد. همچنين تعداد 8  نفر از دانش آموزان نيز در سطح استان حائز رتبه هاي اول تا ششم شدند كه كار همه اين دانش آموزان عزيز ستودني است چون كار سخت و طاقت فرسايي انجام داده اند.

روال برگزاري مسابقات بدين شرح مي باشد:

مسابقات قرآن و معارف اسلامي هر سال در رشته هاي ذيل برگزار مي گردد:

مسابقات رشته هاي حفظ و قرائت قرآن كريم، اذان، احكام و انشاي نماز و نهج البلاغه ويژه مقطع ابتدايي ( از سوم تا ششم ) است و در مقطع متوسطه 1 و 2 رشته هاي مفاهيم و تفسير قرآن كريم، صحيفه سجاديه  و مداحي نيز اضافه مي گردد.كه در رشته هاي مفاهيم و تفسير، صحيفه سجاديه و نهج البلاغه مسابقات به صورت 25 امتياز كتبي و 75 امتياز ارائه كنفرانس برگزار مي گردد.

 

 

-مراحل مسابقات:
مرحله 1 – اين مرحله همان مسابقات مرحله آموزشگاه است كه دانش آموزان با توجه به علاقه اي كه دارند در يك يا چند رشته ثبت نام نموده و در آموزشگاه با هم به رقابت مي پردازند در سال جاري تعداد 3200 نفر از دانش آموزان اين شهرستان در اين مسابقات ثبت نام و شركت نمودند كه تعداد زيادي از اين دانش آموزان در بيش از يك رشته شركت كرده اند.پس از پايان اين مسابقات كه در نيمه دوم اذر اجرا مي شود از هر پايه با توجه به تعداد شركت كنندگان در هرآموزشگاه، يك تا سه نفربه مرحله شهرستان راه پيدا مي كنند.

مرحله 2 – مرحله شهرستان است كه برگزيدگان مرحله آموزشگاه در بهمن ماه هر سال با هم به رقابت مي پردازند.مسابقات مقطع ابتدايي در اين مرحله خاتمه مي يابد و از برگزيدگان تجليل به عمل مي ايد.تعداد شركت كنندگان مرحله شهرستان بين 800 تا 900 نفرمي باشند.اين دور از مسابقات با همكاري داوران مختلف فرهنگي سطح شهرستان برگزار مي شود. در اين مرحله در مقطه متوسطه 1 و 2 نفرات اول هر رشته، پايه  و جنسيت  ( مثلارشته احكام، پايه هفتم، دانش آموزان دختر ) به مرحله بعد راه پيدا مي كنند.

مرحله 3 – مرحله مقدماتي استان، با توجه به گستردگي استان فارس، هر 4 شهرستان در قالب يك گروه با هم مسابقه مي دهند ( در سطح استان 14 گروه تشكيل شد )،  در سال جاري شهرستان ارسنجان با شهرستان هاي استهبان، ني ريز و اباده طشك هم گروه بود كه اين مسابقات به ميزباني ارسنجان در بيستم اسفند 93 برگزار شد  و از هر شهرستان بيش از 90نفر در اين دور مسابقات شركت داشتند. پس از برگزاري اين مرحله كه براي دانش آموزان كار سختي است مجددا از هر رشته، پايه و جنسيت  يك نفر به مرحله نهايي استان راه پيدا مي كنند.در سال جاري تعداد 15 نفر از دانش آموزان  اين شهرستان به مرحله نهايي استان راه پيدا كردند.

مرحله 4 – مرحله نهايي استان: از گروه هاي 14 گانه فوق  از هر پايه، رشته و جنسيت يك نفر به اين مرحله مي ايند با احتساب اين كه نواحي 4 گانه شيراز به دليل تعداد زياد دانش آموز 2 نفر را به اين مرحله اعزام نموده است. اين مرحله كار شركت كنندگان دشوار تر مي شود چون نخبه هاي استان با هم به رقابت مي پردازند و نفر اول از هر رشته، پايه و جنسيت به مرحله كشوري راه پيدا مي كنند و به عنوان تنها نماينده استان فارس در رقابت هاي كشوري شركت مي كنند. از مجموع 15 نفر شركت كننده شهرستان ارسنجان د راين دور از مسابقات دانش آموز مرضيه رحيمي به عنوان نفر اول استان فارس د ررشته مفاهيم و تفسير قرآن كريم پايه پيش دانشگاهي  به مرحله كشوري راه يافته است..و تعداد 7 نفر نيز رتبه هاي دوم تا ششم استان را كسب نمودند.
مرحله 5- مرحله كشوري: در اين مرحله از هر پايه، رشته و جنسيت يك نفر به عنوان نفر اول و نماينده استان انتخاب و به مرحله كشوري راه مي يابد سپس نمايندگان تمام استان ها جهت كسب مقام برتر با هم رقابت مي كنند.

اين مرحله امسال در شيراز و مشهد مقدس برگزار شد و خوشبختانه از تعدا د 4 نفري كه از استان فارس در مسابقات كشوري مقام اول را كسب كردند يك نفر از ارسنجان  دربين انان حضور دارد كه باعث افتخارمردم فرهنگ دوست و جامعه فرهنگي شهرستان مي باشد.

 

نظرات بینندگان