کد خبر: ۷۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴

امام جمعه جهرم: بانک های جهرم سپرده های مردم را جایی دیگری خرج می کنند

امام جمعه جهرم گفت: پول هایی که توسط جهرمی ها تولید و در بانک ها سپرده می شود در راستای توسعه این شهرستان هزینه نمی شود.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، حجت الاسلام دژکام در خطبه های نمازجمعه امروز جهرم با اشاره به آغاز اعزام حجاج ایرانی به کنگره عظیم حج، گفت: هیچ جایی در عالم مقدس تر از خانه خدا و مرقد منور پیامبر (ص) پیدا نمی شود و حجاج در این کنگره عظیم توفیق دارند تا در مدینه و مکه حاضر شده و به زیارت این دو مرقد شریف و مرکز عالی اسلامی بپردازند.

وی حج را دارای دو جنبه فردی و اجتماعی دانست و افزود: کسی که موفق به زیارت خانه خدا می شود توفیق خودسازی را به دست آورده و چنانچه افراد خود را اصلاح نکنند نمی توانند جامعه را به خودسازی تشویق کنند.

امام جمعه جهرم ضمن توصیه به حجاج در راستای تلاش برای بهره مندی از لحظات زیارت خانه خدا، گفت: به جا آوردن نماز، تلاوت قرآن و دعا از امورات مورد تاکید برای حجاج بوده و نباید توفیق فریضه نماز و دعا را در بازار ضایع کنند.

وی با اشاره به جنبه اجتماعی حج به حساسیت موجود در کنگره امسال اشاره کرد و افزود: دشمنان در حال نقشه و توطئه برای شیعیان بوده و حجاج باید روش، شیوه و رفتاری را به کار گیرند که بتواند اهداف امام زمان (عج) و نظام جمهوری اسلامی را محقق کند.

خطیب نمازجمعه جهرم با توصیه به حجاج گفت: گوش به حرف مسئولان کاروان و بعثه مقام معظم رهبری باشید چرا که حساسیت حج امسال از سال های پیش بیشتر است.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی و سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "می خواهیم به تدریج ربا را از سیستم بانکی ایران حذف کنیم"، خاطرنشان کرد: حرکت به سمت حذف نزول خواری در یک مرحله انجام شده و مراحل بعدی باید یکی بعد از دیگری انجام شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید بانکداری اسلامی به معنای واقعی کلمه محقق شود.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بانک ها در جهرم اظهار کرد: پول هایی که توسط جهرمی ها تولید و در بانک ها سپرده می شود در راستای توسعه این شهرستان هزینه نمی شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه 33 درصد اعتبارات مربوط به فارس در خارج از استان هزینه می شود، تصریح کرد: این امر به جهت آن است که بانک ها شرکت تجاری شده و قصدشان از سرمایه گذاری رسیدن به سود است.

وی با اشاره به درآمد 5 هزار میلیارد تومانی مردم جهرم از فروش مرکبات گفت: چنانچه 33 درصد از اعتبارات در جهرم هزینه شود بسیاری از مشکلات برطرف شده و این مسئله باید مورد تاکید بانک های استان و جهرم باشد تا شاهد تحول و رونق اقتصادی در منظقه باشیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به آمار 29 درصدی بیکاری جوانان در فارس گفت: با ایجاد سرمایه گذاری ها در استان و شهرستان مشکل بیکاری جوانان نیز برطرف می شود.

وی با اشاره به روابط سیاسی ایران با سایر کشورها پس از مذاکرات هسته ای، گفت: بر اساس آیات قرآن کشورهای یهود و نصارا تا وقتی ما را مستعمره خود نکنند از ما راضی نشده و تمام برنامه شان این است که ما را به آن سمت بکشانند.

خطیب نمازجمعه جهرم با بیان اینکه برخی افراد به سبب ضعف در ایمانشان نمی توانند حرف امام و رهبری را باور کنند، اظهارکرد: اروپا و آمریکایی ها درصدد نفوذ در کشور ما بوده تا نگذارند صدای مسلمان ها بلند شود و چنانچه بخواهیم در دنیا مستقل باشیم باید مراقب بوده و هیچ وقت به آنها اعتماد نکنیم.

وی با بیان اینکه مدیران کشور باید با چشمان باز مراقب بوده و در روابط با این کشورها  جوانب احتیاط را رعایت کنند، گفت:  چشم و گوش مدیران باید باز بوده چرا که سابقه نشان داده کشوری مانند انگلیس چه خیانت هایی علیه مردم ایران انجام داده است.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه معامله اقتصادی با کشورها اشکال ندارد، بیان کرد: مشکل در تعامل سیاسی با این کشورها بوده که این نیز باید با احتیاط و بدون اینکه سرمان کلاه برود انجام شود.

انتهای پیام


برچسب ها: جهرم ، نمازجمعه ، دژکام
نظرات بینندگان