کد خبر: ۷۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

فرمانده انتظامی جهرم: وقوع بسیاری از جرایم نتیجه عدم توجه به هشدارهای پلیس است

سرهنگ عبدالعظيم انصاری گفت: وقوع بسياری از جرايم نتيجه عدم توجه مردم به توصيه ها و هشدارهای پليس است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه سرهنگ عبدالعظيم انصاری در گفتگو با پسین جهرم بیان داشت: از آنجا كه نيروی انتظامی نمی تواند برای حفاظت از هر كسی يک مامور اختصاص داده و در آن واحد مراقب تمام شهروندان باشد، به همين جهت با آموزش، آگاه سازی و اطلاع رسانی به موقع سعی دارد مردم را نسبت به مقابله با مجرمان و خلافكاران هوشيار كرده تا خودشان پليس خود باشند و امنيت جامعه را توسعه بخشند.

وی با تاكيد بر اينكه مردم بايد هشدارها و توصيه های پليس را جدی بگيرند،‌ افزود: در صورتی كه شهروندان اصول ايمنی را رعايت كرده و به قوانين احترام بگذارند قطعاً هيچ خطری هم آنها را تهديد نمی کند.

انصاری تاكيدكرد: اگر مردم و دستگاه ها وظايف خود را در زمينه پيشگيری از جرايم به درستی انجام دهند، پليس نيز عملكرد خود را به برخورد ريشه ای با مجرمان و خلافكاران و انهدام باندهای تبهكار در جامعه معطوف می کند.

اين مقام ارشد انتظامی جهرم، وقوع بسياری از جرايم را نتيجه عدم توجه مردم به توصيه ها و هشدارهای پليس عنوان كرد و افزود: چنانچه شهروندان قوانين و مقررات را رعايت كرده و اصول ايمنی در پيشگيری از جرم را بكار بگيرند، دچار آسيب های اجتماعی نشده و زندگی آرام و بدون هيچگونه دغدغه ای را سپری می کنند.

وی خاطرنشان كرد: خانواده ها به عنوان نخستین نهاد اجتماعی در پيشگيری از جرايم به ویژه سرقت با رعايت نكات ايمنی و حفاظتی و آموزش به اعضاء خانواده، نقش بسزايی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شهروندان خواست تا از طريق شماره 110 علاوه بر ارائه گزارش ها و اخبار در خصوص مشكلات انتظامی و امنيتی؛ نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را نيز از طريق شماره 197 اعلام كرده تا نسبت به بهبود عملكرد ماموران و ارتقا سطح كيفيت ماموريت ها اقدامات لازم از سوی مسئولان انتظامی شهرستان صورت گيرد.

نظرات بینندگان