کد خبر: ۷۵۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

بی اخلاقی مدعیان اخلاق؛ از خط خطی کردن کارنامه دیگران تا افتتاح اتاق شیردهی مادران!

برای فهم درست از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و درستی رویه ای که آن ها برای ساماندهی اوضاع اقتصادی و معیشت مردم در پیش گرفته اند، باید سخنان رهبر انقلاب در جمع اعضای هئیت دولت را بار دیگر مرور کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حتما شنیده اید که می گویند: «آن چه را که براي خود مي‌پسندي براي ديگران هم بپسند و آنچه را که براي خود نمي‌ پسندي، براي ديگران هم نپسند». به نظر می رسد، این جمله می تواند بهترین پایه و مبنای اخلاق عملی هر انسانی باشد.
در جامعه امروزی ما خصوصا در عرصه سیاست، اخلاق عملی بیشتر از هر چیزی پایمال می شود، به طوری که برخی بویی از اخلاق سیاسی نبرده اند. اگر این موضوع مورد سوال واقع شود، این گونه توجیه می کنند که سیاست است دیگر یا این سیاست پدر و مادر ندارد.

از همین رو، برخی از مسئولان دولت یازدهم که مدعی اخلاق مداری و راستگویی هستند، در یکی دو سال اخیر توپخانه خود را به سمت دولت دهم گرفته اند و سرتاپای دولت قبل را انواع برچسب ها مزین می کنند.

یکی از مواردی که مدام بر زبان مقامات دولت فعلی جاری می شود، انتقاد از مصوبات سفرهای استانی دولت دهم است. آن ها معتقدند مصوبات سفرهای استانی دولت احمدی نژاد، نه تنها کارشناسی نیست، بلکه فله ای است. سوال می کنند، مگر می شود در یک سفر استانی، در عرض یک ساعت 200 مصوبه به تصویب برسد؟

مداخله در تصمیم‌های مدیران منطقه‌ای، بی‌ خاصیت شدن مدیران محلی و استانداران در برنامه‌ریزی‌ های کلان استان خود، تحمیل هزینه اضافی سفرها بر بودجه کشور و تاخیر در پروژه‌های آماده اجرا از دیگر انتقادهای مسئولین فعلی قوه مجریه به مصوبات دولت گذشته است.
اگر چه به مصوبات سفرهای استانی دولت گذشته انتقادهایی وارد است، اما اگر کسی معتقد است چنین موضوعی، توهین به کرامت مردم و مسئولین است باید، وقتی زمام امور به دست خودش رسید، از تکرار مصوبات با ویژگی های بی خاصیت و فله ای خودداری کند تا مردم انتقادهای او را به حق بدانند.

کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات دولت دهم می گوید: دو سالِ گذشته که این‌ طوری گذشت، هر چه توانستند سیاه‌نمایی کردند و به‌ جای نشان‌دادن کارنامه خودشان کارنامه دیگران را مثل شاگرد تنبل‌ها خط‌خطی کردند و هر انگی را زدند، دو سال بعد هم خواهد گذشت.

«تامین علوفه دامداران و عشایر، روکش آسفالت و احداث راه روستایی در سطح شهرستان، ترمیم و بهسازی ورودی شهر خرامه از طرف سروستان، رفع اختلاف شهرداری و میراث فرهنگی در پرداخت هزینه تملک، رفع مشکل زیست محیطی مطرح شده در رابطه با احداث جاده خرامه نی ریز»، تعجب نکنید! این تنها چند مورد از 28 مصوبه سفر روز گذشته استاندار فارس به شهر حضرت زهرا(س) یعنی خرامه است.

استاندار فارس وقتی لیست مصوبات قرائت شد، برخلاف بسیاری از دولتمردان فعلی در واکنشی تحسین برانگیز گفت: صادقانه بگویم، این مصوبات در غیاب استاندار به تصویب رسیده، فکر می کردم مصوبه یک کارخانه بزرگ و یا مرتفع کننده مشکلات بزرگ شهرستان باشد، دنبال کردن این مصوبات وظیفه ذاتی دستگاه هاست.

البته با مصوبات این چنینی باید انتظار افتتاح همین پروژه ها در مناسبت های سال، همچون هفته دولت بود. طرح‌هاي شگفت‌انگيزي که امسال دولت یازدهم، ثمره آن را هفته دولت به مردم چشاند. پروژه هایی همچون ايجاد اتاق شيردهي مادران، نوسازي سرويس‌هاي‌ بهداشتي و ساماندهي چرخ‌دستي‌هاي فرودگاه‌ها!

نهایتا این که برای فهم درست از عملکرد دولت یازدهم و درستی رویه ای که آن ها برای ساماندهی اوضاع اقتصادی و معیشت مردم در پیش گرفته اند، باید سخنان رهبر انقلاب در جمع اعضای هئیت دولت را بار دیگر مرور کرد.

رهبر معظم انقلاب 8 شهریورماه در واکنش به گزارش وزرا درباره عملکرد سازمان مطبوعه خود درباره اقتصاد مقاومتی، گفتند: بعضی از کارهایی که گزارش شده، مربوط به بندهای اقتصاد مقاومتی نیست، اگرچه حالا ارتباط داده شده امّا کارهای جاری دستگاه‌ها است؛ بالاخره دستگاه‌ها یک کارهای جاری دارند و اینها را به شما گزارش کردند که این کارها را ما کردیم؛ اینها آمده جزو کارنامه‌ی دستگاه‌ها در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی؛ درحالی‌که این نیست. بعضی از کارها هم ارتباطی اصلاً به بندهای اقتصاد مقاومتی ندارد؛ این مقدار کافی نیست.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رصد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
0
اون موقع که پول بود مصوبات دیمی بود حالا که پول نیست تکلیف معلومه!!!