کد خبر: ۷۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
مدیرکل دفتر پایگاه های جهانی میراث فرهنگی کشور:

شرایط مهیا شود «سنگ‌اشکن» جهرم را ثبت جهانی می کنیم

عزیزی گفت: در صورت برطرف شدن مشکلات و مهیا بودن شرایط به ثبت جهانی غارسنگ اشکن اقدام می کنیم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، فرهاد عزیزی مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در همایش «سنگ اشکن بزرگترین غار دست ساز ایران» گفت: با وجود اینکه در مورد شهر جهرم مطالعه نداشته و آن را ندیده بودم اما این شهر با منظر طبیعی، باغ های زیبا و بناهای تاریخی نشان از یک تاریخ و ثروت فرهنگی دارد.

وی به تلاش پیشینیان در به وجود آوردن بزرگترین غار دست ساز سنگ اشکن اشاره کرد و افزود: با این منابع عظیم می توان شهر جهرم را به ایران و دنیا معرفی کرد.

مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به آمادگی این اداره کل برای ثبت جهانی غار سنگ اشکن، بیان کرد: باید با ترسیم چشم انداز به همت و مشارکت مردم و حضور جامعه آثار تاریخی موجود در این شهر را به دنیا معرفی کرد.

وی شرایط پساتحریم را فرصتی غنی برای توسعه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: باید با استفاده از این منابع عظیم و جایگزین شدن آن با منابع غیرقابل اتکا آن را به گردشگران معرفی کنیم.

عزیزی با بیان اینکه دفتر امور پایگاه های جهانی سازمان میراث فرهنگی آماده انتقال تجارب خود در راستای حرکت و عظم موجود در شهر جهرم برای حفظ و توسعه جاذبه های گردشگری دارد، اظهار کرد: با برطرف شدن مشکلات فراروی آثار تاریخی و آماده سازی آن زمینه ثبت جهانی مهیا می شود.

وی از مسئولان میراث فرهنگی استان خواست تا با ارائه یک گزارش کامل از تمام زوایا و ظرفیت های آثار تاریخی جهرم شرایط را برای ایجاد یک پایگاه در این شهرستان مهیا کنند.

 

برچسب ها: جهرم ، غار ، سن کن ، سنگ اشکن
نظرات بینندگان