کد خبر: ۷۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴

خطیب جمعه جهرم: دشمن تلاش می کند خود را به مراکز تصمیم سازی نزدیک کند

امام جمعه موقت جهرم گفت: رسالت و تکالیف متعددی متوجه مراکز آموزشی بوده که از مهمترین آن که بر عهده اساتید و معلمان بوده، تربیت و پرورش نسل جوان است.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، حجت الاسلام محمد اسماعیل مصلی نژاد در خطبه دوم نماز جمعه جهرم با اشاره به سالروز شهادت امام باقر (ع) گفت: مصائب این امام همام خاص خودش بوده چرا که در اوایل زندگی جریان کربلا را درک کرده است و به همراه پدر مصائب را به دوش کشیده و به اسارت می رود.

وی با اشاره به روز عرفه روز نیایش و عبادت خداوند متعال به ذکر احادیثی از ائمه اطهار (ع) پرداخت و گفت: دعایی که زودتر اجابت می شود دعا برای برادر دینی خود در غیابش بوده و از برکات این دعا نزدیکی دل ها به یکدیگر است.

امام جمعه موقت جهرم همچنین از اوقات اجابت دعا را هنگام زوال و فاصله خطبه و اقامه نماز جمعه دانست.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس آن را یادآور رشادت، دلاوری و شهامت یک نسل از انسان های تکلیف مدار که به ساحت دین خدمت کردند دانست و خاطرنشان کرد: آنها در برابر دشمن متجاوز ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ما در اشغال بماند.

امام جمعه موقت جهرم تصریح کرد: هر قدر پیشرفت و تعالی به چشم ببینیم مدیون خون شهدا، امام شهدا و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری هستیم که توجه به دغدغه های ایشان بسیار حائز اهمیت و مهم است.

 وی به لزوم صیانت از آرمان های شهدا تاکید کرد و با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در دیدار مجمع فرماندهان سپاه گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بحث قابل تامل را مطرح کردند و آن در باب نفوذ دشمن بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی یک تمدن فراگیر شده و می درخشد دشمن چشم طمع به آن می دوزد، گفت: آن زمان بصیرت مضاعف لازم است.

وی با اشاره به وجود تمدن اسلامی در سده های پیش در کشور اسپانیا، گفت: هر چند این تمدن به حیث محتوا مانند تمدن ما نبود اما یک تمدن اسلامی بود و آنقدر شهره اش در عالم پیچید که سبک آموزشی تمدن اسلامی اسپانیا در دانشگاه های معتبر دنیا مانند اکفسورد از آن برداشته شد.

مصلی نژاد ادامه داد: دشمن با نفوذ در مهد تمدن اسپانیا کاری کرد که اکنون اسمی از آن تمدن باقی مانده و این خطر متوجه هر تمدنی که بخواهد روی پای خود بایستد، است.

وی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب در باب نفوذ دشمن گفت: این سخن در کلام رهبری مربوط به حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بوده و  دشمن تلاش می کند خود را به مراکز تصمیم سازی نزدیک کند.

امام جمعه موقت جهرم با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال پیش در ارتباط با ناتوی فرهنگی هشدار دادند اما برخی باورشان نیامد و با گذر زمان مشخص شد این رهبر بصیر چه می گویند، تصریح کرد: امیدواریم همه افراد به ویژه مسئولان منویات رهبری انقلاب را مد نظر قرار بدهند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس، مراکز علمی و دانشگاه ها گفت: رسالت و تکالیف متعددی متوجه مراکز آموزشی بوده که از مهمترین آن که بر عهده اساتید و معلمان بوده، تربیت و پرورش نسل جوان است.

مصلی نژاد با بیان اینکه وزارت علوم و آموزش و پرورش باید به مسئله پرورش دینی دانشجویان و دانش آموزان توجه کنند، گفت: این مهم نباید زمین بماند و بخش عظیمی آن بر عهده اساتید بوده و چنانچه برای خدا باشد تاثیرگذار است.

حجت الاسلام محمداسماعیل مصلی نژاد در خطبه نخست نماز جمعه امروز جهرم به مسئله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و آن را  اقتصادی دانست که در برابر دشمنی ها و تحریم ها روی پای خودش بایستد.

وی با بیان اینکه خدا آبادی زمین را از ما خواسته است، افزود: عواملی که زمین را آباد می کند گوناگون بوده و برخی از آن طبیعی و برخی فرا طبیعی است.

امام جمعه موقت جهرم با بیان اینکه قطعاً آبادی زمین باعث رونق کسب و کار و اقتصاد می شود، بیان کرد: اسلام در ابعاد گوناگون به آبادی زمین پرداخته است.

وی با بیان اینکه اسلام عوامل طبیعی را منکر نیست، گفت: باید آب و زمین حاصل خیز و دانشی که از این زمین و آب استفاده شود موجود باشد تا بهترین برداشت داشته باشیم باشد.

مصلی نژاد با بیان اینکه اسلام در حوزه کشاورزی حرف دارد و در این زمینه روایات عدیده ای وجود دارد، گفت: جزئیات مربوط به علوم طبیعی مورد توجه انبیا الهی بوده است.

وی گفت: مراکز پژوهشی و تحقیقاتی ما یک رسالت بزرگ به روی دوششان بوده و باید بر ذخائر روایات در حوزه علوم طبیعی تحقیق و مستندات حسی را پیدا کرده و با ضمیمه آن به روایات که مستند به مشاهدات حسی و آزمایشگاهی است به سطح جهان عرضه کنند.

امام جمعه موقت جهرم با بیان اینکه در حوزه فراطبیعی معتقدیم برخی فرامین اسلام فراتر از ماده بوده و به صورت یک علم درآمده است، خاطرنشان کرد: این حوزه دارایی ما مسلمانان بوده و باید به آن عنایات ویژه شود.

وی با بیان اینکه نتیجه استغفار نزول رحمت الهی است، گفت: این همان عامل فراطبیعی بوده و از جمله نتایج آن رسیدن به روزی خوب است.

مصلی نژاد با بیان اینه اگر از در خانه خدا هجرت کردیم هر چقدر بندگی کنیم با مشکل رو به رو می شویم، گفت: در بحث رونق اقتصادی بندگی محوریت داشته و به اقتصاد برکت می دهد.

به گزارش پسین جهرم نمازگزاران جمعه جهرم پس از اقامه نماز عصر در راستای هتک حرمت اسرائل غاصب به قبله نخست مسلمین راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار کردند.

برچسب ها: جهرم ، نمازجمعه
نظرات بینندگان