کد خبر: ۷۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴

فرهنگ دفاع‌مقدس بزرگترین ره‌توشه از آموزه‌های دینی است

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس بزرگترین ره توشه از آموزه های دینی است، گفت: این دروس را رزمندگان به صورت عملی گذرانده اند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، علیرضا صحرائیان در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم با اشاره به بازدید رحیمی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس از پروژه های عمرانی در حال ساخت شهرستان گفت: با توجه به سفر اخیر هیئت دولت به فارس و وجود اعتبارات مناسب عمرانی در بودجه سال 94 با عملی شدن تخصیص ها پیشرفت بسزایی در این پروژه ها به دست می آید.

وی با اشاره به برگزاری همایش فعالان اقتصادی در شهرستان جهرم افزود: خروجی این جلسه تشکیل شرکت توسعه و عمران جهرم است که از رئیس اداره کار شهرستان تقاضا داریم در تسریع روند تشکیل آن اقدام کند.

فرماندار ویژه جهرم به لزوم راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید در این شهرستان تاکید کرد و گفت: هر قدر تلاش شود راه برای ورود سرمایه گذار هموار و موانع سرمایه گذاری رفع شود حرکت در جهت توسعه و رونق شهرستان بیش از پیش انجام و سایر تحول در سایر حوزه ها خواهیم بود.

وی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس به دو انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: نکات قانونی و اصل بی طرفی مدیران و نهادهای دولتی مد نظر بوده و نباید از امکانات دولتی در راستای تبلیغ له یا علیه کاندیداها استفاده شود.

صحرائیان گفت: باید با رعایت اصول بی طرفی، یک محیط آرام، امن و شفاف برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه ایجاد و به هیچ عنوان اجازه ندهیم توهین به اشخاص در جامعه و فضای مجازی انجام شود.

وی به تشکیل کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی با محوریت رئیس دادگستری، دبیری دادستان و عضویت فرماندار و اعضای شورای تامین خبر داد و گفت: آنچه در انتخابات آینده مهم است عمل به قانون و رعایت مسائل شرعی و اجتماعی است.

رحیمی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: جهرم منتسب به علمای بزرگوار همچون آیت الله حق شناس و آیت الله آیت اللهی و همچنین یک هزار و 200 شهید سرافراز دفاع مقدس و انقلاب است.

وی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: باید با بیان دلاوری ها و رشادت های دوران دفاع مقدس ضمن مرور بر خاطرات نسل گذشته به انتقال ارزش ها به نسل های آینده اقدام کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس بزرگترین ره توشه از آموزه های دینی است، بیان کرد: این دروس را رزمندگان به صورت عملی گذرانده اند.

وی حضور و مشارکت گسترده مردم در برهه های مختلف انقلاب را بزرگترین درس شهدا به مردم عنوان کرد و افزود: امروز به همت نیروهای نظامی و انتظامی، آرامش، آسایش و ثبات در کشور شکل گرفته است.

رحیمی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید نیز گفت: ثبات در بازار ارز و سرمایه، جلوگیری از نوسانات در نرخ ارز، نظم مالی دولت در تقدیم بودجه به مجلس، تلاش در راستای برنامه 5 ساله کشور، احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کنترل تورم و رشد اقتصادی، افزایش نشاط سیاسی، اجتماعی، نقدپذیری و کنتل تنش ها در کشور و حل بحران هسته ای از دستاوردهای دولت یازدهم است.

وی به توانمندی بسیار شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: از ظرفیت های این شهرستان وجود مردم سخت کوش و نجیب با سابقه فرهنگی بالا است که با وجود تنگناهای مالی در صورت تزریق اعتبارات نویدبخش توسعه و آبادانی شهرستان دور از انتظار نیست.

رئیس شورای پدافند غیرعامل استان فارس نیز در این جلسه از تشکیل این شورا با حضور اعضای جدید در جهرم خبر داد و گفت: فرماندار به عنوان رئیس شورای پدافندغیرعامل باید ماهانه جلساتی را برگزار و گزارش آن را به استان ارسال کند.

در پایان جلسه شورای اداری شهرستان جهرم حکم اعضای شورای پدافند غیرعامل به آنها اعطا شد.

 

نظرات بینندگان