کد خبر: ۷۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
شیرازه گزارش می دهد؛

رانندگان فارس روزانه چقدر جریمه می شوند/ سهم تقریبی شهرداری شیراز از درآمد راهنمایی و رانندگی مشخص شد

روزانه رانندگان استان فارس بالغ بر 280 میلیون تومان بابت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه می پردازند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جریمه؛ یکی از موضوعاتی که میهمان دائمی ذهن و اندیشه رانندگان خودروها در کشورمان است. از همین رو، کمتر راننده ای وجود دارد که حداقل یک بار جریمه نشده باشد. البته هستند کسانی هم که به دلیل ارتکاب تخلف پی درپی، میلیون ها تومان جریمه و بعضا خودروشان توقیف می شود اما تقریبا هیچ راننده ای نیست که وقتی تخلفی کرد و جریمه شد، آن را بپذیرد و خود را محق جریمه شدن بداند و به همین علت، جریمه های خود را همواره با اکراه پرداخت می کنند.
و اما نیروی انتظامی معتقد است جریمه کردن تنها راهکار اعمال قانون نیست و بایستی فرهنگ ترافیک را بین مردم جا انداخت ولی فعلا ناجا هیچ ابزاری جز جریمه، برای کنترل رانندگان خاطی ندارد.
شاید برای بسیاری از رانندگان سوال باشد که در استان فارس روزانه چند خودرو جریمه می شوند؟ چقدر جریمه می شوند و بیشترین تخلف رانندگان چیست؟ این درآمد کجا هزینه می شود؟

سرهنگ عباسی رئیس راهنمایی و رانندگی استان فارس امروز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در این باره گفته است: روزانه در استان فارس، بین 7 تا 8 هزار خودرو در فارس جریمه می شوند که عمده آن ها در شهر شیراز اتفاق می افتد.

حال اگر تعداد خودروهای جریمه شده در روز را 7 هزار فرض کنیم و مبلغ جریمه را که بین 10 هزار تا 200 هزار تومان است، به طور متوسط، 40 هزار تومان در نظر بگیریم، یعنی روزانه 280 میلیون تومان از جیب راننده های استان فارس صرف جریمه تخلف از قانون راهنمایی و رانندگی می شود و به عبارتی پلیس راهور فارس ماهانه بالغ بر 8 میلیارد و 400 میلیون تومان، تنها از محل جرایم درآمد دارد که البته باید به خزانه واریز شود و آن طور قانون پیش بینی کرده هزینه شود.

اگر بخواهیم سهم مراکزی همچون شهرداری که 60 درصد از این درآمد را شامل می شود، مشخص کنیم، بایستی مبلغ 8 میلیارد و 400 میلیون تومان را در عدد 12 ضرب کنیم و بعد رقم بدست آمده را در 60 درصد ضرب کنیم که با این حساب، سهم شهرداری شیراز سالیانه بالغ بر 60 میلیارد تومان می شود. موضوعی که چندی پیش، شیرازه آن را پیگیری کرد، اما به نتیجه ای نرسید!
نظرات بینندگان