کد خبر: ۷۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
دبیر بنیاد غدیر استان فارس خبر داد:

راه اندازی 2 کاروان شادی خودرویی در شهر شیراز/ حافظان خطبه غدیر رایگان به عتبات عالیات می روند

حجت الاسلام احمدی گفت: دو کاروان شادی خودرویی در شهر شیراز در روز عید سعید غدیرخم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، دبیر بنیاد غدیر استان فارس ضمن تقدیر از زحمات مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی گفت: بنیاد غدیر کشور حدود بیست سال قبل توسط آیت الله خزعلی بنیان گذاری گردید و با مجاهدت های ایشان به تبیین فلسفه غدیر در جامعه اسلامی پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی در نشست خبری که در شهرداری منطقه 2 شیراز برگزار شد با بیان اینکه بنیاد غدیر از سال 92 در فارس کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون ریاست آن به عهده آیت الله ایمانی می باشد به تشریح اهداف این بنیاد پرداخت و گفت: تبیین فلسفه غدیر و ولایت علوی در جوامع اسلامی، ترویج نام و فضایل اخلاقی امیر المؤمنین(ع) و همچنین توجه و گسترش نهج البلاغه و مفاهیم آن است، که کتابی است که علاوه بر مسلمانان علمای غیرمسلمان نیز به آن توجه ویژه ای دارند.

دبیر بنیاد غدیر فارس گفت: این بنیاد که یک بنیاد مردمی است اهداف خود را در قالب دو سیاست کلی، یکی برنامه های مستمر که در طول سال پیگیری می شود و دیگری برنامه های مناسبتی که در مناسبت های دهه ولایت و امامت، روز میلاد حضرت امیر (ع) و ایام شهادت آن حضرت در ماه رمضان پیگیری می کند.

وی برنامه های مستمر بنیاد غدیر را برگزاری دوره ها وجلسات تخصصی در طول سال عنوان و اظهار کرد: این جلسات که با سخنرانی علمی اساتید برجسته حوزه صورت می گیرد سعی در بر طرف نمودن شبهات پیرامون مسأله غدیر و زنگانی امام علی (ع) دارند.

حجت الاسلام احمدی از برگزاری جلسات تخصصی غدیر شناسی با ایجاد تفاهم نامه با سازمان ها و ارگان ها خبر داد و افزود: در این جلسات ویژگی های جامعه ولایی تبیین می گردد.

وی راه اندازی بانک اطلاعاتی هنرمندان، عالمان، دانشمندان و نویسندگان غدیر را از دیگر برنامه های کلان این بنیاد دانست و افزود: با هماهنگی نهاد کتابخانه های عمومی امسال در بهمن ماه کتابخانه تخصصی غدیر را افتتاح می کنیم.

حجت الاسلام احمدی در خصوص ویژه برنامه های دهه ولایت با یادآوری این مطلب که مردم ما با نام علی زنده اند، تصریح کرد: همایش اثرگذاران فرهنگی در روز هفتم مهرماه از ساعت 9 و 30 دقیقه با حضور مدیران و اثرگذاران فرهنگی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شب شعر غدیر برای دومین بار در فارس در کنار آرامگاه حافظ در هشتم مهر ماه برگزار می شود، یادآور شد: این شب شعر سال گذشته به صورت کشوری برگزار شد و امسال بیشتر از ظرفیت استانی استفاده خواهیم کرد.

احمدی از بازسازی صحنه غدیر در پنج شهرستان فارس خبر داد و تاکید کرد: 10 مبلغ متخصص غدیر شناس از حوزه علمیه قم و یک صد مبلغ عمومی را به سراسر استان اعزام خواهیم کرد همچنین با توجه به اینکه عید غدیر مصادف با روز جمعه می باشد سخنران پیش از خطبه نماز جمعه به تبیین مسأله غدیر می پردازد و در ورودی های نماز جمعه اقدام به برپایی ایستگاه های فرهنگی و توزیع کتاب و نرم افزار مرتبط با غدیر می کنیم.

دبیر بنیاد غدیر استان فارس تصریح کرد: در ایام عیدالله الاکبر 12 هزار نسخه کتاب و لوح فشرده در خصوص غدیر بین مردم توزیع می شود که نمونه آن نرم افزار «دُر نجف» و کتاب خطابه غدیر است.

وی از برگزاری پنج روز جلسات تخصصی غدیر شناسی خبر داد و افزود: همایش بزرگ شهرستان های شرقی استان را در شهرستان استهبان و شهرستانهای شمالی را در آباده برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به راه اندازی 2 کاروان شادی خودرویی در شهر شیراز در روز عید سعید غدیر خم، توضیح داد: کاروان اول حرکت خود را از چهارراه سیاحتگر آغاز می کند و پس از طی مسیر چهارراه خلدبرین - خیابان ملاصدرا میدان امام حسین (علیه السلام) – میدان شهدا و خیابان پیروزی با رسیدن به مصلی نماز جمعه شیراز حرکت خود را پایان می دهند که این خودروهای عمومی با پرچم های رنگی مرتبط با عید غدیر مزین می شوند.

وی با اشاره به اینکه کاروان دوم نیز از پل غدیر حرکت خود را آغاز می کنند، یادآور شد: خودرو های کاروان دوم پس از طی مسیرهای بلوار مدرس - بلوار رحمت – حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (علیه السلام) به سمت مصلی نماز جمعه محل پایانی حرکت می کنند همچنین در تدارک یک کاروان پیاده مردمی هستیم تا در مسیری که بعداً مشخص می شود به سمت حرم مطهر حرکت کنند.

دبیر بنیاد غدیر فارس با اشاره به برپایی 75 ایستگاه صلواتی در روز عید غدیر گفت: اطعام 45 هزار نفری را به مناسبت ایام عید سعید غدیر در سطح استان خواهیم داشت همچنین 10 تن حلیم صلواتی در روز عید غدیر در شیراز توزیع می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مردم برای نامگذاری فرزندان خود به نام علی، تشویق شوند، افزود: از نهادها، دستگاه های دولتی، شوراها درخواست کردیم که پروژه های خودشان را به نام امیرالمومنین علی (ع) مزین کنند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه از ستاد شهرستان آباده خواسته شده است تا سرودی فاخر و در سطح ملی در خصوص غدیر تهیه کنند تا در شبکه های مختلف پخش شود، افزود: سایت تخصصی غدیرشناسی که توسط بنیاد غدیر شهرستان فسا راهبری می شود و تمام ستادهای شهرستان ها می توانند مطالب خود را در آن منعکس کنند، راه اندازی می شود.

وی از تعامل با مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله موسسات غدیرشناسی کشور برای تولید کار علمی فاخر در سطح دانشگاه های استان فارس خبر داد و افزود: هفت نشست مختلف با دانشگاه های فارس برگزار کردیم که مقرر شد همایش غدیر شناسی با حضور اساتید دانشگاه های کشور راه اندازی و جلسات غدیرشناسی برگزار شود و همچنین بنیاد نیز از پایان نامه ها در خصوص غدیر شناسی و ولایت حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه همایشی برای ترویج وقف در خصوص غدیر با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار خواهیم کرد، افزود: حفظ و ترویج خطابه غدیر را در دستور قرار دادیم و حافظان خطابه غدیر رایگان به سفر عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام احمدی ضمن تقدیر ازهمکاری شهرداری و شورای شهر شیراز برای ساخت ساختمان بنیاد غدیر فارس، تصریح کرد: هزینه ساخت این ساختمان 15 میلیارد ريال بود که توسط شهرداری منطقه 2 شیراز تامین شد و ساختمان تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا 2 ماه آینده از آن بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه پیشنهادی به ادارات دولتی طی جزوه یک صد برنامه ای را به استانداری اعلام کردیم، افزود: از 24 طرح که سال پیش اعلام کردیم 14 طرح کلید خورده است و دنبال ما بقی هستیم.


نظرات بینندگان