کد خبر: ۷۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
عضو شورای شهر مرودشت:

زیر بار فشار های طایفه ای و سیاسی برای انتخاب شهردار مرودشت نمی رویم

استواری افزود: به دوستان شورا پیشنهاد می دهم که شورا در یک فضای آرام، بدون تنش و حاشیه حرکت کند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، عضو شورای شهر مرودشت در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: در بحث انتخاب شهردار با توجه به پیشرو داشتن انتخابات مجلس و برهه زمانی حساسی که درون آن هستیم، باید فردی را انتخاب کنیم که سیاسی نباشد و از طرف سیاسیون شهرهم به ما تحمیل نشود.

اسماعیل استواری بیان داشت: ما در برابر مردم باید پاسخگو و متعهد باشیم و با توجه به اینکه مرودشت دومین شهر استان است و 1200 شهید تقدیم نظام کرده است، شهرداری انتخاب کنیم که حرف برای گفتن داشته باشد و در استان فارس صاحب نام باشد.

استواری افزود: به دوستان شورا پیشنهاد می دهم که شورا در یک فضای آرام، بدون تنش و حاشیه حرکت کند.

وی بیان داشت: ما سعی می کنیم در بحث انتخاب شهردار دو فاکتور تخصص و غیرسیاسی بودن را مد نظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در چند روز اخیر عده ای تحت فشار قبیله ای، طایفه ای وسیاسی ورود کرده و می خواهند یک سری افراد را به ما تحمیل کنند و ما زیر بار این قضایا نمی رویم.

وی اظهار داشت: متاسفانه بحث انتخاب شهرداربه جایی رسید که نباید می رسید و محمدحسن زارع نژاد حدود 50 روز قبل در صحن علنی مجلس پیشنهاد داد که ما باید کاندیدها را فرا بخوانیم و شهردار انتخاب کنیم اما این پیشنهاد سرسری گرفته شد.

وی اذعان داشت: در هفته اول مرداد ماه نامه ای از سوی استانداری به شورا رسید بدین مضمون که با توجه به اینکه مهلت سرپرست شهرداری رو به اتمام است شما باید شهردارانتخاب کنید اما متاسفانه پاسخی از سوی شورا داده نشد و یک سری صحبت هایی هم از سوی اعضای شورا شهر از جمله زارعی نژاد مطرح گردید که آن هم پاسخی دربر نداشت.

وی گفت: در تاریخ 23 شهریور علیرضا بیات پور مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری فارس ما را فرا خواند و به اتمام مهلت قانونی اشاره کرد و به شورا 10 روز جهت انتخاب شهردار مهلت داد.

استواری بیان کرد: چرا باید کار به اینجا برسد و چرا رییس شورا سیستم را به نحوی مدیریت نکرد که همان طورکه ما برنامه هایمان را ارائه کردیم و از مردم رای گرفتیم، افرادی برای سمت شهردار مرودشت معرفی شوند و برنامه خود را ارائه دهند؟

وی اظهار داشت: برای وضعیتی که ایجاد شده واقعا متاسف هستم و به سمت و سویی حرکت می کنیم که گزینه های شهرداری را نمی شناسیم و عده ای خودشان را گزینه شهرداری کرده اند بدون توجه به اینکه به این ها پیشنهادی داده شود و برنامه ای از سوی آنها ارائه شود و ما در چنین جوی نمی توانیم شهردار انتخاب کنیم.

وی بیان داشت: در این فضا گزینه های بزرگ شهرداری مثل آقای مهرداد تدین، آقای ناصری، آقای پرتزک شهردار اسبق مرودشت و افراد مرودشتی که در شیراز شهردار هستند مثل احمدزاده، میرزایی شهریاری را خودشان پیشنهاد دهند و ما هم همکاری می کنیم چون آینده شهر برای ما مهم است و قطعا ما گزینه های سیاسی تحمیلی را انتخاب نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در پروسه انتخاب شهردار در سه جلسه گذاشته شده، متاسفانه در هر جلسه یک عده ازاعضا به هر دلیل حضور پیدا نمی کنند و گروه آقای امیدوار می گوید گروه شما در جلسه نیامد و گروه ما می گوید گروه آنها نیامد و این سیاسی کاری ها باعث می شود که در نهایت مردم ضرر کنند.

وی افزود: از بزرگان شهر از جمله حجت الاسلام و المسلمین احمدی امام جمعه مرودشت، حجت الاسلام و المسلمین توسلی و رییس اداره اطلاعات مرودشت تشکر می کنم که با نگاهی دلسوزانه و پدرانه فضایی را ایجاد کردند که شورا در یک فضای کاملا بی طرفانه تصمیم گیری کند و از سیاسیون شهر هم تقاضا داریم همین روند را پیش گیرند.

نویسنده :
رضا مردانه
برچسب ها: مرودشت ، شهر مرودشت
نظرات بینندگان