کد خبر: ۷۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

یک مداح اهلبیت (ع): اشعار آئینی شاعران جهرم غرورآفرین است

یک مداح و کارشناس مداحی اهل بیت (ع) گفت: در اشعار آئینی شاعران جهرم ملاحت و زیبایی بسیار موج می زند و به انسان احساس غرور دست می دهد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، محسن طاهری، مداح و کارشناس مداحی اهلبیت (ع) در همایش مداحان، پیرغلامان و شاعران آئینی جهرم گفت: استان فارس و شهرستان جهرم کانون ادب و مهد اشعار آئینی بوده و این روند روز به روز در حال توسعه و گسترش است.

وی با ابراز خرسندی از وجود شاعران آئینی شهرستان جهرم افزود: موج ملاحت و زیبایی در اشعار شاعران آئینی جهرم غرور آفرین است و تشنگان این مسیر باید از وجود آن بهره مند شوند.

طاهری، اخلاص را ویژگی اصلی یک مداح اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: قالب بسیاری از همایش هایی که در ارتباط با مداحی برپا می شود مبتنی بر موضوع آسیب شناسی است؛ گرچه در هر صنف نقص هایی نیز وجود دارد اما تاکید بر زیبایی شناسی می تواند به عمق موضوع ویژگی خاصی ببخشد.

وی با اشاره به ویژگی صداقت و اخلاص در وجود پیرغلامان اهل بیت (ع)، از مداحان جوان خواست تا با بهره گیری از این ویژگی ها در برخوردهای اجتماعی مردم را به سمت خود جذب کنند.

این مداح اهلبیت (ع) همچنین با اشاره به فاجعه اسف بار منا و کشته شدن جمع کثیری از حاجیان خانه خدا، محرم امسال را دارای ویژگی های منحصر به فرد دانست و یاد و خاطره جان باختگان روز عید قربان را گرامی داشت.

برچسب ها: جهرم ، مداح ، محسن طاهری
نظرات بینندگان