کد خبر: ۷۷۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
هیئت های عزاداری مراقب نفوذ شیعه انگلیسی باشند

قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با وهن کنندگان عزای امام حسین(ع) در آباده

این جریان که توسط شبکه های ماهواره ای مستقر در کشور انگلیس فرماندهی می شود، با شعار هیئت ما سیاسی نیست جوانان را جذب می کنند اما در پوشش و ظاهر دینی به دنیال جدایی دین از سیاست هستند
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در حالی که هر ساله صدها ميليون‌ عزادار حسینی از مناطق مختلف جهان با فرهنگ های متفاوت و مختلف، مراسم عزاداری محرم را با آئین های خاص خود برپا و پیام عاشورا را زنده نگه می دارند، برخی اما با آئین های حرام و نهی شده ای مانند تیغ زنی و قمه زنی در کشورهایی همچون، عراق و افغانستان، هند، پاکستان و بعضی کشورهای اروپایی و متاسفانه در نقاطی از کشورمان به وهن دین می پردازند.

قمه زنی گرچه موضوع تازه ای نیست اما در سال های اخیر توسط یک جریان جعلی شیعه در حاشیه و متن بیت یکی از علما ترویج داده می شود. جریانی که امروز متاسفانه در برخی هیئت های مذهبی نفوذ کرده و بدن توجه به مسائل جاری جهان اسلام با بدعت های عجیب خود، ضمن تبدیل شدن به عامل تفرقه و کشتار شیعیان در نقاط مختلف جهان، در خدمت دستگاه های استکباری قرار گرفته و با تبلیغ قمه زنی و تیغ زنی در قالب شعائر عاشورایی، باعث وحشت جهانیان از شیعیان شده اند!

یکی از مناطقی که این جریان شیعه انگلیسی موفق به نفوذ شد، شمال فارس، خصوصا دو شهر صغاد و بهمن بود. چند سالی است در برخی هیئت های عزاداری این دو شهر افرادی، در تاسوعا و عاشورا اقدام به قمه زنی می کنند.

آبان سال گذشته،دادستان شهرستان آباده گفته بود: با توجه به فتاوی مراجع عظام و مقام معظم رهبری در خصوص حرام بودن قمه زنی و همچنین بازتاب منفی قمی زنی در سطح بین الملل، ما موظفیم بر اساس قانون جامعه اسلامی با آن برخورد کنیم.

 محمد مهدی جمالی تاکید کرده بود: هرگونه همکاری مسئولین هیات با قمه زنی و حتی حضور آنان در جمع قمه زنان را مصداق همکاری در برگزاری این مراسم است و انجام هرگونه فعل حرام در ملاء عام جرم محسوب می شود و کسانی که به اجرای این فعل حرام دامن بزنند و محرک مردم باشند، باید منتظر محکومیت های سنگینی از جمله حبس باشند.

مردم شهر صغاد، پس از هشدارهای دستگاه قضایی و مسئولین در شرکت در این گونه مراسم ها خودداری کردند تا جایی که امام جمعه آباده از اقدام آن ها در تعطیل کردن مراسم قمه زنی و ترک این فعل حرام  تشکر کرد. برخی اما در شهر بهمن، در چند کیلومتری شهر صغاد، بدون توجه به قوانین، به انجام فعل حرام مبادرت کردند تا این که شهریورماه امسال 55 نفر از مضنونین قمه زنی در این شهر شناسایی شدند و برای تعداد 28 نفر از آنها در شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی شیراز به جرم اخلال در نظم عمومی، انجام فعل حرام و وهن چهره اهل تشیع، احکامی از قبیل 74 ضربه شلاق، تبعید به اردبیل و طبس در دهه اول محرم و یک سال حبس تعزیری صادر شد و پرونده 27 نفر از مضنونین کماکان مفتوح است.

این جریان که توسط شبکه های ماهواره ای مستقر در کشور انگلیس فرماندهی می شود، با شعار هیئت ما سیاسی نیست جوانان را جذب می کنند اما در پوشش و ظاهر دینی به دنیال جدایی دین از سیاست هستند یعنی همان چیزی که آخوندهای انگلیسی در گذشته دنبال می کردند.

سردار غیب پرور خردادماه امسال در جمع رزمندگان و بسیجیان آباده دغدغه این بدعت گزاران درباره جهان اسلام و اهل تشیع را به چالش کشید و با انتقاد از عملکرد تعدادی از هیات های عزاداری در شهرهای اطراف آباده گفت: خطاب من به بچه هیاتی های آباده و صغاد نیست من نوکر آن ها هم هستم، چون این عزیزان بچه های خودمان هستند. خطاب من به بزرگان و دستان پشت پرده آن هاست. اگر بزرگان این جریان خیلی مردانگی دارند و خیلی دلشان برای اسلام و دین و تشیع می سوزد، امروز در سوریه و عراق و یمن صحنه دفاع از اسلام است پس به میدان بیایند! ما هم قول می دهیم زمینه اعزامتان را فراهم کنیم، ولی ما می دانیم مرد آن نیستید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴
0
جملات سردار غیب پرور عالی بود