کد خبر: ۷۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع):

عربستانیها گفته اند باید از جهانی شدن همایش شیرخوارگان حسینی ترسید/ برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 250 نقطه فارس

شاهرخ صبوری گفت: همایش شیرخوارگان حسینی امسال در سه هزار و 100 نقطه از ایران و 401 نقطه از 40 کشور دنیا برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر، در نشست خبری ۲۱ مهر ماه ۹۴، با بیان اینکه در سال گذشته در ۲۰۰ نقطه از استان فارس با مشارکت حدود ۱۸۰ هزار نفر همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد، گفت: امسال نیز هشتمین همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه دوم محرم در ۲۵۰ نقطه از سطح استان فارس برگزار می‌گردد.

شاهرخ صبوری، با اشاره به اینکه اولین جمعه ماه محرم به‌نام روز جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) نام‌گذاری شده و هرسال همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سراسر ایران و جهان به طور همزمان در این روز برگزار می‌شود.

صبوری عنوان کرد: امسال این همایش در سه هزار و ۱۰۰ نقطه از ایران اسلامی و ۴۰۱ نقطه در ۴۰ کشور مختلف بصورت همزمان رأس ساعت ۸ صبح جمعه ۲ محرم شروع می‌شود که در شیراز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه همه ساله منابع مالی این همایش عظیم را مردم و خیرین تامین می‌کنند و این همایش هیچ گونه پشتوانه مالی دولتی و ندارد، گفت: امسال با همراهی اتحادیه خیاطان و مردم خیر تعداد ۶۰ هزار دست لباس در استان فارس برای کودکان شرکت کننده در این همایش تدارک دیده شده و در بین مسئولین شهرستانی توزیع گردیده است که در شیراز در ورودیهای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) این لباس‌ها رأس ساعت ۸ صبح روز همایش تحویل مادران و کودکانشان می‌شود.

صبوری ضمن اینکه از متقاضیان حضور در این همایش درخواست کرد تا در فرصت باقیمانده با ارسال نام، نام‌خانوادگی، کد ملی و سن فرزند خود به سامانه پیام‌کوتاه ۳۰۰۰۸۰۰۲۳۳ ثبت‌نام کنند، گفت: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن ۳۷۳۰۹۱۱۱ تماس بگیرند.

رئیس هیئت فرهنگی مذهبی خادمین عاشقان ثارالله (ع) شیراز ادامه داد: این همایش، بیانگر پیروی امت ما از ولایت و امامت است و در این برنامه باید نقش رهبری و ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای عموم مردم روشنگری و تبیین شود.

صبوری با اشاره به برنامه‌های این همایش گفت: قرائت نذرنامه حضرت علی اصغر (ع) همزمان در سراسر کشور رأس ساعت ۱۰ صبح، تهیه طومار پارچه‌ای در حمایت و پیروی از سخنان رهبری در بحث دشمن‌شناسی و موضع گیری ایشان درمقابل آمریکا و حادثه منا از جمله این برنامه‌ها است. از دیگر برنامه‌های این روز برپایی ۱۰ ایستگاه پزشکی رایگان با کمک دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه خدمات معاینه و مشاوره پزشکی مادر و کودک در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع) است.

رئیس هیئت خادمان عاشقان ثارالله (ع) شیراز با یادآوری اینکه هر سال استان فارس در کیفیت و کمیت برگزاری این همایش در کشور اول است، گفت: سال گذشته بیشترین پخش تلوزیونی این همایش به خاطر کیفیت برگزاری آن در فارس مربوط به این استان بوده است.

صبوری به بازتاب این همایش در دیگر کشور‌های جهان پرداخت وگفت: انگلیسی‌ها عنوان کرده‌اند که این همایش مانع از احیا و بقای تفکر آن‌ها در دنیا می‌شود، روزنامه‌های فرانسوی نیز گفته‌اند که این همایش موجب جریحه دار شدن عواطف انسانی اروپائیان می‌شود همچنین دولت و رسانه‌های اسرائیلی به این همایش واکنش منفی نشان داده‌اند و عربستان نیز اعلام کرده که باید از جهانی شدن این همایش ترسید.
نظرات بینندگان