کد خبر: ۷۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

امام جمعه خرامه: افراد کوته بین همیشه سازش را انتخاب می کردند

در طول تاریخ افراد کوته بین همیشه سازش را انتخاب می کردند و می گفتند ما نمازمان را می خوانیم، روزه خودمان را می گیریم، عبادت خودمان را انجام می دهیم ولی زندگی خودمان را به خطر نمی اندازیم،اینها کسانی هستند که دین را با آرامش می خواهند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه اظهار داشت: تاریخ ثابت کرده که بیشترین عزاداری، بیشترین گریه و بیشترین مشکی پوشان برای امام حسین (ع) بوده، عزیزترین ملت هم باید ملتی باشد که پیوند در عاشورا و کربلا داشته باشد.

وی با بیان این جمله امام خمینی (ره) که فرمودند اگر خط فکری امام حسین (ع) خط سازش بود کربلا اتفاق نمی افتاد ادامه داد: در طول تاریخ افراد کوته بین همیشه سازش را انتخاب می کردند و می گفتند ما نمازمان را می خوانیم، روزه خودمان را می گیریم، عبادت خودمان را انجام می دهیم ولی زندگی خودمان را به خطر نمی اندازیم،اینها کسانی هستند که دین را با آرامش می خواهند، اگر این چنین بود هیچ وقت بت ها شکسته نمی شد و فرو نمی ریخت.

حجت الاسلام صباحی با بیان بخشی از اتفاقات واقعه کربلا بیان داشت: برای ما مشخص شده که آمریکا به فکر نفود به ایران است، به دنبال اهداف سلطه گرایانه خود در خاورمیانه است، اهداف آمریکا اهداف خیر نیست، قطعا اهداف خطرناکی در سر دارد، آنها اصلا کاری به دین ما ندارند، آنها با انقلاب مشکل دارند، به دنبال این هستند که اهداف سازش گرایانه را به مردم ایران تحمیل کنند.

در این هنگام بود که شعار هیهات من الذله توسط مردم سر داده شد.

امام جمعه خرامه اضافه کرد: آمریکا به دنبال استحاله انقلاب اسلامی است و تغییر باورهای انقلابی، تغییر افکار، تغییر رفتار و تغییر ساختار این انقلاب را دنبال می کند، این رمزگشایی پرچم سبز ولایت از نقشه استکبار است که از آن پرده برداشت.

وی خطاب به هیئت ها توصیه کرد: بیشترین بهره را از وجود عالمان دینی ببرید، از ایجاد راهبندان و تعدد بلندگوها که باعث آزار و اذیت مردم می شود بپرهیزید، بسیجیان، هیئت ها را به شعارهای مبارزه با آمریکا و حمایت از مظلومین جهان آراسته کنند، مطالبی که باعث هدایت نسل جوان بشود، مسئولین هیئت ها اولین نفراتی باشند که به صف نماز جماعت می پیوندند.

نظرات بینندگان