کد خبر: ۷۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 4 آبان 94

بدهی 9 میلیاردی بیمه ها به یک بیمارستان سرطانی در شیراز/ حمایتی که تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) باید از سریال «امین ولایت» کند

خسارت های 2 هزار میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزان فارس، دولت از نظارت مردمی در مبارزه با فساد حمایت می کند از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های وزیر دادگستری در نشست شورای مرجع ملی کنوانسیون مبازره با فسد اختصاص داده است: «دولت از نظارت مردمی در مبارزه با فساد حمایت می کند». پورمحمدی در این نشست به مصادیق فساد اشاره ای کرده و فساد بانکی و زمین خواری را از جمله مشکلات فسادزا در کشور معرفی کرده است.

عکس امروز هم به نوه سردار شهید همدانی در آغوش رهبر انقلاب مربوط است. این تصویر در حاشیه حضور ایشان در منزل سردار همدانی گرفته شده است.

سالاد «تخت های پر بیمارستان «امیر» شیمی درمانی بیماران را 20 روز به تاخیر انداخت»، رئیس بیمارستان سرطان شناسی امیر نسبت به کمبود فضای فیزیکی و امکانات مالی در این مرکز درمانی ابراز نگرانی کرده و گفته:«وضعیت کمبود تخت این مرکز درمانی به نحوی است که امسال گاهی در یک روز 70 بیمار در انتظار بستری بودند ولی به علت کمبود تخت معطل شدند که برای رفع این مشکل حداقل باید یک بخش اطفال و یک بخش بزرگسالان و به طور کلی 30 تخت دیگر برای بستری بیماران مبتلا به سرطان اضافه شود» گفتنی است در حالی که مدتی پیش وزیر بهداشت گفته بود وزیر رفاه و سازمان مدیریت قول داده اند که تا پایان شهریور مطالبات پرسنل بیمارستان ها از بیمه ها را پرداخت کنند. رئیس بیمارستان سرطان شناسی امیر شیراز از بدهی 9 میلیارد تومانی بیمه به بیمارستان امیر خبر داده است. البته این موضوع عجیب نیست و بدقولی بیمه ها مسبوق به سابقه است.

«خسارت های 2 هزار میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزان فارس در یک سال»، مدیر کل بحران استانداری فارس گفته:« از مهر ماه سال گذشته تا مهرماه امسال خشکسالی بیش از 2 هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان فارس وارد کرد که این در مقابل کمک ناچیز صندوق کشاورزی بسیار بیشتر است و کشاورزان تنها می توانند با استفاده از پوشش بیمه در مقابل خسارت های احتمالی خشکسالی دوام بیاورند» گفتنی است بودجه خشکسالی امسال فارس 126 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و این یعنی فقط حدود 6 درصد خسارت خشکسالی با این مبلغ پوشش داده می شود»

«ساخت سریال حضرت شاهچراغ(ع) به کجا رسید؟» عنوان گزارشی از پیگیری ساخت سریال شاهچراغ(ع) است. در این گزارش آمده است:«هنوز خبری از ساخت سریال حضرت شاهچراغ(ع) نمی رسد. نه تنها هنوز مشکل مالی ساخت این سریال حل نشده بلکه فیلم نامه این اثر هم نوشته نشده است»معاون صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این باره به خبرجنوب گفته:«دلیل اصلی ساخته نشدن سریال این است که فیلم حدود 20 میلیارد تومان اعتبار می خواهد ولی این اعتبار موجود نیست»هر چند که این فیلم جزء مصوبات دولت گذشته است ولی تولیت شاهچراغ(ع) میتواند برای شروع کار اعتباری را در این زمینه اختصاص دهد چرا که ساخت این اثر فرهنگی می تواند به معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) کمک کند.

سالاد گفتگوی اختصاصی شهردار منطقه 10 با این روزنامه تیتر یک امروز شده است. وی با اشاره به این نکته که در صورت فراهم بودن شرایط معتادان را 48 ساعته جمع می کنیم از «جمع آوری معتادان کارتن خواب شیراز در گرو تامین اعتبار» خبر داده است. بررسی وضعیت معتادان شیراز در ادامه این مطلب که در سومین صفحه به چاپ رسیده، به چشم می خورد. امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم و البته سریع از طرف مسئولین، به زودی شاهد ریشه کنی این معضل از سطح شیراز باشیم. 

سالاد معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از اجرای قانون مجازات های جایگزین حبس در شیراز خبر داده و گفته این موضوع با همکاری دستگاه های ذیربط استان اجرا خواهد شد. بنا بر این «مجرمین خُرد به زندان نمی روند» که تیتر امروز شده است.

نمایش «هم آوایی» روایتی از زندگی شهید دوران است که قرار است عازم فرانسه شود و در آنجا به نمایش در آید. این خبر را کارگردان این اثر داده و به موضوع عکس امروز این روزنامه تبدیل شده است: «روایت زندگی شهید دوران در تئاتر شهر پاریس».

«دروازه قرآن بازسازی می شود» از جمله تیتر های داخلی این روزنامه و مربوط به طرح شهرداری برای بازسازی این بنای تاریخی شیرازی است که قرار است توسط شهردار به کمیسیون گردشگری شورای شهر برود.

سالاد گزارش یکی از خبرگزاری ها در مورد «نظر خودروسازان درباره وام 25 میلیون تومانی» تیتر یک امروز این روزنامه است. با وجود عدم استقبال مردم از این وام، خودروسازان معتقدند این وام می تواند بازار خودرو را از رکود بی سابقه ای که بر آن حاکم شده برهاند. باید منتظر عکس العمل مردم در این مورد باشیم.

نظرات بینندگان