کد خبر: ۷۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 29 مهر 94

دلیل برکناری مدیران عامل قبلی شرکت عمران شهر صدرا مشخص شد

اجرای بزرگترین تعزیه میدانی ایران در فارس، مراسم بزرگداشت 13 آبان در میدان ارم از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «در بحث مقابله با ساخت باغشهر ها برخی مسئولان خود را وامدار جریان های قدرت و ثروت می دانند» رحمانیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در کارگاه علمی – کاربردی مدیریت پیشگیری از جرائم و دعاوی مرتبط با اراضی با اشاره به بالا بودن وقع جرم در باغشهر ها بیان داشته:« اعتقاد ضعیف و اینکه بعضی دستگاه ها و مسئولان وامدار برخی جریان های قدرت و ثروت هستند، روحیه محافظه کارانه که می خواهند همه را از خود راضی نگه دارند و نیز عدم مدیریت جهادی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، باعث شده تخلفات در این حوزه روز به روز افزایش یابد» رحمانیان نامشخص بودن محدوده های شهری و نیز عدم صلاحیت مسئولان بعضی از دهداری ها و بخشداران در مورد مورد صدور تفکیک احداث بنا و پروانه را سومین عامل سوء استفاده زمین خوار دانسته و گفته:« در یک مورد فقط در اطراف شهر شیراز حدود 4 هزار فقره پروانه سفید امضا از طرف یکی از بخشداری ها در سال گذشته صادر شده بود که وسعت عدم صلاحیت ها را می رساند» در این جلسه خانی مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا نیز با بیان اینکه در شهر صدرا در طول 22 سال، 12 مدیر عامل عوض شده گفته:« شما فکر می کنید مدیران قبلی چرا عوض شدند، برای اینکه تا جلوی متخلفان ایستادند، گفتند این مدیریت خیلی آدم خوبی است اما جایش اینجا نیست. من نیز در نوبتم، اما چون به چیزهایی باطل اعتقادی ندارم به این راحتی نمی توانند برکنارم کنند»

سالاد تجمع 60 هزار نفری دانش آموزان استان در همایش «احلی من العسل» که به مناسبت ششمین روز محرم برگزار شده، موضوع گزارش امروز این روزنامه است. نویسنده با اشاره به مناسبت ششمین روز از ماه محرم که به نام عبدالله بن حسن(ع) نام گذاری شده به خبر تجمع دانش آموزان شیرازی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و قدمگاه حضرت عباس(ع) پرداخته است. این گزارش در کنار عکسی از دانش آموزان شیرازی تیتر یک امروز این روزنامه است: «تجدید میثاق با عاشوراییان در همایش «احلی من العسل»».

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در نشست خبری خود و درمورد مراسم 13 آبان امسال گفته: «مراسم بزرگداشت 13 آبان در میدان ارم برگزار می شود». رضایی در خصوص آتش زدن پرچم آمریکا در این مراسم گفته: «بخشنامه ای مبنی بر آتش زدن پرچم آمریکا در تجمع نداریم». این خبر در سومین صفحه این روزنامه به چشم می خورد.

سالاد هشدار مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی مبنی بر «تصرف اراضی عمومی در صدر جرایم املاک» تیتر یک امروز شده است. ذوالقدر در کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از جرایم مرتبط با اراضی ضمن بیان این مطلب گفته: «وظیفه ما به عنوان حافظ حقوق بیت المال این است که راهکارها و تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم خطرپذیری در حوزه جرائم بیت المال را کاهش و حتی از بین ببریم».

«اجرای بزرگترین تعزیه میدانی ایران در فارس» تیتری است که برای عکس امروز انتخاب شده است. این تعزیه قرار است در شهرستان فسا و با نقش آفرینی 250 آیین ورز به اجرا در بیاید.

«پریشان و ارزن در خطر تخریب» تیتری است که در صدر اخبار داخلی جای گرفته است و مربوط به گزارش این روزنامه از وضعیت تالاب های کشور و به طور ویژه تالاب های استان است. در طول سال های اخیر که ایران در خشکسالی به سر برده بسیاری از تالاب ها و دریاچه ها رو به نابودی می روند. از طرفی کشت بی رویه و مصرف بی رویه آب نیز مزید بر علت شده تا کشور ایران در مقام دوم جهانی تخریب تالاب ها قرار بگیرد.

سالاد پای صحبت های معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شیراز نشسته و به نقل از وی تیتر زده: «انتخاباتی ها مجالس عزاداری را با مسایل سیاسی آلوده نکنند». با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس بسیاری از کاندیداها تبلیغات میدانی خود را برای جمع آوری رای بیشتر آغاز کرده اند. در این میان مراسمات مذهبی به عنوان یک بستر مناسب برای تبلیغات مطرح بوده است و بسیاری از مسئولین استانی نیز در برابر این سوء استفاده ها هشدار داده اند.

دیدار آیت الله دستغیب با اعضای بسیج رسانه از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که با تیتر «صداقت و امانت در رسانه ها از ویژگی های عمده رسانه فاخر است» به نقل از آیت الله دستغیب به چاپ رسیده است. وی در این دیدار به بررسی ابعاد شخصیتی عبدالله بن حسن(ع) پرداخته و گفته: «رسانه ها در حرکت جهادی و در مبارزه با جنگ نرم مسئولیت سنگینی بر دوش دارند».

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های آیت الله دستغیب در دیدار با شورای عالی بسیج رسانه استان فارس اختصاص داده است: «عقل و شرع مانع گفتمان و بحث های متقابل نیست».

عکس امروز هم مربوط حال و هوای این روزهای عکاسان در ثبت وقایعی همچون عزاداری ها است که با تیتر «سفر عکاسان برای کشف هنر در فضای محرم» به چاپ رسیده است.

در شماره امروز عصر مردم دو تن از نمایندگان فعلی و اسبق فارس در مجلس شورای اسلامی به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه السلام پیام تسلیت فرستاده اند. پیام تسلیت رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس حدود یک و چهارم صفحه نخست عصر مردم را به خود اختصاص داده است. پیام تسلیت کریم زارع نماینده دوره چهارم مردم شیراز در مجلس نیز در کنار پیام تسلیت نماینده فعلی به چاپ رسیده است. گفتنی است در برخی از محافل سیاسی این دو چهره را کاندیدای مورد حمایت دولت در انتخابات آینده مجلس می دانند.

نظرات بینندگان