کد خبر: ۷۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
شیرازه گزارش می دهد؛

شیراز میزبان قطعی مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2016/ رئیس هیئت کشتی همچنان منتظر دیدار با استاندار

رئیس هیئت کشتی استان فارس اظهار امیدواری کرد که با حمایت استانداری فارس، سازمان ورزش و جوانان، فدراسیون کشتی و سایر نهادها از جمله شهرداری شیراز مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز به بهترین شکل برگزار شود.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، حکایت میزبانی شیراز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2016 در نوع خود جالب است. وقتی سال گذشته «فیلا» با برگزاری این مسابقات در شیراز موافقت کرد، همه خوشحال بودند، چرا که این شهر میزبان یک رویداد بین المللی ورزشی شده و می تواند از قِبَل برگزاری این بازی ها، خود را بهتر و بیشتر از گذشته به جهانیان و توریست ها معرفی کند. اخیرا اما میزبانی شیراز از این مسابقات، با چالش هایی روبرو شده و 2 متولی اصلی برگزاری این بازی ها یعنی هیئت کشتی فارس و اداره کل ورزش و جوانان استان بر سر خیلی از مسائل، حتی تاریخ برگزاری مسابقات با هم اختلاف داشتند!

 زین العابدین عرب، رئیس هیئت کشتی فارس معتقد بود، زمان این مسابقات اسفندماه امسال است و با این وجود، زیرساخت های ورزشی شیراز برای این مسابقات مناسب نیست. از آن طرف، حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس اما می گفت: زمان برگزاری مسابقات خردادماه سال 95 است و زیرساخت ها فراهم.

در حین رسانه ای شدن این اختلافات، وزیر ورزش در سفری چند ساعته به استان فارس، اصل موضوع میزبانی شیراز از این مسابقات را محل تردید دانست. او گفت: شیراز یکی از گزینه های میزبانی است و چند شهر دیگر هم کاندید میزبانی هستند و این موضوع نیازمند بررسی‌ های بیشتر است و تا این لحظه هیچ‌ چیز قطعی نیست.

چند روز بعد، کامیاب بار دیگر در جمع خبرنگاران گفت: برای گرفتن میزبانی باید حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه به فیلا پرداخت شود که وزیر در سفر خود به استان از ما سوال پرسید که آیا توان پرداخت این هزینه را دارید که ما نیز گفتیم که اداره کل ورزش و جوانان توان پرداخت این هزینه را ندارد.

امروز اما رئیس هیئت کشتی استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، اعلام کرد: با رایزنی هایی که با فدراسیون کشتی داشتیم، قرار است مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ به میزبانی شیراز برگزار شود.

زین العابدین عرب اظهار کرد: در جلسه مشترکی که با حضور رئیس فدراسیون کشتی و مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در تهران برگزار شد، ریز برنامه های برگزاری مسابقات در شیراز مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه تا کنون در این زمینه جلسه مستقیمی با استاندار فارس نداشته ایم، خاطرنشان کرد: آقای کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به عنوان نماینده استاندار فارس به آقای خادم، رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد که استاندار فارس از برگزاری مسابقات در شیراز استقبال می کند.

رئیس هیئت کشتی استان فارس اظهار امیدواری کرد که با حمایت استانداری فارس، سازمان ورزش و جوانان، فدراسیون کشتی و سایر نهادها از جمله شهرداری شیراز مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز به بهترین شکل برگزار شود.

به نظر می رسد با توجه به صحبت های رئیس هیئت کشتی فارس، میزبانی شیراز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2016 قطعی است اما معلوم نیست که مبلغ 4 میلیاردی که وزیر ورزش از آن نام برده بود، تامین شده یا نه؟

پیگیری های خبرنگار شیرازه برای تماس با مدیرکل ورزش و جوانان فارس برای پیگیری این موضوع و بحث زیرساخت هایی همچون، سال شهید دستغیب به جایی نرسید.
نظرات بینندگان