کد خبر: ۷۸۶۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴

استحاله دین نتیجه رخنه فرهنگی/دستگیری 14 دختر و پسر در یک پارتی در شب عاشورا

دشمن با برنامه، با استفاده از تغافل و تجاهل عوامل داخلی به نوبت در حال فتح سنگرهای اعتقادی مردم است و مقابل دیدگان مسئولین، وجدان دینی، فعالیت های مذهبی و نهادهای دینی روز به روز اعتبار و اهمیت اجتماعی خود را از دست می دهند و کک کسی هم نمی گزد!

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در یکی دو روز اخیر خبری در یکی از رسانه های محلی شهرستان سپیدان منتشر شد که تعجب و تاسف همگان را برانگیخت. در شب عاشورای حسینی 14 نفر دختر و پسر در یک پارتی شبانه در وضعیت بسیار زننده دستگیر شدند.

در وهله اول هر کسی این خبر را می شنود، قلبش جریحه دار می شود و آن ها را لعن و نفرین می کند که چنین قبح عزای سرور و سالار شهیدان را شکسته اند. اما آیا کسی فکر می کند چرا این اتفاقات در شب عاشورا می افتد؟ یا چه چیزی باعث می شود تا عده ای همزمان با غم جانسوز اباعبدالله الحسین، به رقص و پایکوبی بپردازند؟ مگر آن ها جزء لشکریان یزیدند؟! چه کسی باید پاسخگوی چنین قبح شکنی ها باشد؟ خانواده ها؟ مسئولین؟

قطعا در شرایطی که عزاداری بر سید الشهداء و به سوگ نشستن برای آن حضرت این روزها بین المللی شده و تنها به جهان تشیع اختصاص ندارد و تمام اقلیت های مذهبی خود را عزادار شهدای مظلوم دشت نینوا می دانند، پذیرفتنی نیست عده ای مثل بهایی ها با خوش رقصی به ارزش های دینی و مذهبی آن هم عزای امام حسین(ع) دهن کجی کنند.

ساده اندیشی است اگر به سادگی از کنار چنین جسارت هایی بگذریم. حرمت شکنی و قبح زدایی از مقدس ترین ارزش های دینی نمی تواند اتفاقی و یک شبه صورت گرفته باشد، به طور حتم ریشه در اعتقادات این افراد دارد؛ باورهایی که در یک پرسه زمانی دست کاری شده و ضدارزش جای ارزش را گرفته است و این مصداق عینی همان نگرانی رهبر معظم انقلاب است که خواب را از چشم این عبدصالح خدا ربوده است.

رهبر انقلاب چندی پیش در دیدار مدیران و مسئولان رسانه ملی فرمودند: مخاطبان اصلی جنگ نرم مردم به ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال هستند و آنها بدنبال تأثیرگذاری بر مردم و تغییر طیف وسیعی از باورهای آنان بویژه جوانان و نخبگان هستند که باورهای اعتقادیِ دینی، سیاسی و فرهنگی مردم از جمله این باورها است.

همچنین رهبر انقلاب شهریور امسال در جمع پاسداران با مهمتر خواندن نفوذ فرهنگی نسبت به نفوذ امنیتی و اقتصادی گفتند: دشمن سعی میکند در زمینه‌ی فرهنگی، باورهای جامعه را دگرگون کند؛ و آن باورهایی را که توانسته این جامعه را سرِپا نگه دارد جابه‌جا کند، خدشه در آنها وارد کند، اختلال و رخنه در آنها به‌وجود بیاورد. خرجها میکنند؛ میلیاردها خرج میکنند برای این مقصود؛ این رخنه و نفوذ فرهنگی است.

اگر قبح شکنی عده ای دختر و پسر در شب عاشورا را در کنار حضور دختران و زنان با آرایش زننده و پوشش غیراسلامی در محافل عزاداری امام حسین(ع) و حوادث عاشورای 88 بگذاریم به خوبی می توان متوجه رخنه فرهنگی دشمن برای استحاله یکی از مقدسات و ارزش های دینی شد.

از طرفی اما، برخی هنوز درک درستی از این واقعیت های خطرناک ندارند و نه تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را قبول دارند و نه رخنه فرهنگی را. متاسفانه بجای مقابله با جنگ نرم دشمن، ناخواسته به آنها خدمت نیز می کنند! هنوز زمان زیادی از تک خوانی زن در اپرای عاشورا نمی گذرد. مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد بجای برخورد با برگزارکنندگان این اپرا، ضمن مقایسه منتقدان با دشمنان امیرالمومین، برای آن خانم خواننده دست هم زدند! 

واقعیت این است، دشمن با برنامه، با استفاده از تغافل و تجاهل عوامل داخلی به نوبت در حال فتح سنگرهای اعتقادی مردم است و مقابل دیدگان مسئولین، وجدان دینی، فعالیت های مذهبی و نهادهای دینی روز به روز اعتبار و اهمیت اجتماعی خود را از دست می دهند و کک کسی هم نمی گزد!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴
0
مطمئنید فقط تهاجم فرهنگی مقصر بوده؟ رفتار ما باعث گریز جوونها از دین نشده به نظر شما؟ نه شیرازه جان از ماست که بر ماست . همه چی رو به گردن تهاجم فرهنگی نندازیم. واسه جوونهامون چکار کردیم؟ شغل؟ تفریح درست درمون؟ پاساژ گردی و فست فود خوری شد تفریح؟ مقدمات ازدواج؟ رفاه؟ چی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴
0
حقا که برخی مسئولین داخلی هم مقصرند که برخی از جوانان ما به این سمت و سوها کشانده می شوند . دشمن اگر دشمنی نکند جای تعجب دارد ، ما چکار کرده ایم ؟
کار فرهنگی صفره ، صفر