کد خبر: ۷۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

سیزده آبان، استکبار جهانی و مسئله ای بنام اعتدال

استکبارستیزی جزء واقعیتهای اعتدال است اما متاسفانه این روزها بلندگوی دوستداران اعتدال از خاموشی شعار مرگ بر آمریکا می گوید و این شعار راهبردی از تریبون آنها شنیده نمی شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، محمدجعفر رضایی در یادداشتی در خنج کهن نوشت: سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، استکباری که در رﺃس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد. امروزه که اسلام به عنوان قویترین وسیله اثرگذار اجتماعی، سیاسی و دینی برای نجات انسانها وارد میدان نبرد شده و شهرت و سیادت تاریخی خود را بازمی یابد، به ناچار آمریکا تعداد زیادی از مکاتب و نحله های فکری، دینی و سیاسی را در منطقه ایجاد کرده و مردم منطقه را به جان هم انداخته است. به همین دلیل، معیارهای انقلاب اسلامی ایران، خط روشنی برای سایر کشورهاست تا با الهام گیری از آن، خود را از یوغ استکبار و استعمار برهانند.

انقلاب اسلامی بر حسب نگاه ایدئولوژیک و بنیادی خود، دشمن استکبار و دوست و پشتیبان مظلومان عالم است.

اگر به گفتمان و سیره سیاسی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دقت نماییم، بین اعتدال و استکبارستیزی تعارضی نمی بینیم؛ در واقع اگر اعتدال به معنای گذاشتن هر چیزی در جای خود باشد، پس عنصر مقاومت و ایستادگی ذر برابر زیاده خواهی ها، اعتدال را نفی نمی کند و در واقع استکبارستیزی به معنای "اَشِدَّاءُ عَلَی الکُفَّار"، جزء واقعیت های اعتدال است.

اما متاسفانه این روزها بلندگوی دوستداران اعتدال از خاموشی شعار مرگ بر آمریکا می گوید و این شعار راهبردی از تریبون آنها شنیده نمی شود.

ابوموسی اشعری ها تنها در عصر امام علی(ع) نبودند و اینک نیز حضور داشته و فریب قرآن های بر فراز نی را خورده و اسیر عملیات روانی دشمن شده اند.

این استراتژی نخستین بار توسط «جان فاستر دالس»، وزیر خارجه وقت آمریکا در زمان شوروی سابق بکار گرفته شد. آنها معتقد بودند از این روش در مورد ایران هم می توانند استفاده کنند. آنان بر این باورند که با بهره جویی از یک تهدید جدی داخلی و خارجی، هدف مورد نظر را به دست شستن از مواضع خود وادارند تا از این رهگذر، کشور هدف را به عقب نشینی از مواضع و تعهداتش وادارند و سپس آن را بر سر میز مذاکره بکشانند و همواره از اینکه همه گزینه ها روی میز است، دم زنند.

دشمنی آمریکا با ملت ایران، داستان تازه ای نیست و ملت بصیر ایران اسلامی، همواره آمریکا را دشمن اصلی خود دانسته و با افتخار اعلام می کند که تهدید، تحریم، حمله نظامی، فشار اقتصادی و ...، هیچکدام نتوانسته اهداف غرب را به نتیجه برساند و بر اراده استوار نظام و ملت ایران اسلامی، ﺗﺄثیری نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

اینجاست که باید بگوییم ملت همیشه در صحنه ایران، آمریکا را دشمن شماره یک خود دانسته و با حضور گسترده خود در راهپیمایی سیزده آبان، یکصدا فریاد خواهد زد: مرگ بر آمریکا.


نظرات بینندگان