کد خبر: ۷۸۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
عضو شورای شهر شیراز:

فقط 991 هکتار از باغات قصردشت باقی مانده است/ شیراز از «نیویورک» و «لندن» الگو بگیرد

سید محمد کاظم دستغیب گفت: شهرداری 250 هکتار از باغات قصر دشت را تملک کرده و باید بقیه آنها را نیز متملک شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در صد و بیست و سومین جلسه علنی این شورا با اشاره به وضعیت باغات قصرالدشت عنوان کرد: امروز شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز در نقطه حساس و سرنوشت سازی قرار گرفته اند.

سید محمد کاظم دستغیب بابیان اینکه باغات قصردشت میراث ارزشمند نه تنها شهر ما بلکه بدلیل وسعت و موقعیت برای سرزمین عزیزمان فرصت ساز و مایه مباهات می باشد، گفت: متاسفانه این باغات وضعیت مطلوبی ندارند بطوریکه تنها حدود 991 هکتار از باغات قصردشت برای ما باقی مانده است.

دستغیب با بیان اینکه شهرداری شیراز بعد از تصویب طرح استحفاظی باغات قصردشت شیراز موفق به تملک حدود 250 هکتار از این باغات شده است، گفت: لازم است روند تملک مابقی باغات که در اختیار مردم، اوقاف و بخشهای دولتی است ادامه یابد و شورا باید بودجه لازم برای تملک این باغات را تامین نماید.

وی با اظهار اینکه مهمتر از تملک باغات داشتن برنامه مشخص برای باغات تملک شده است، گفت: اقدام امروز شورا و شهرداری سرنوشت این 991 هکتار را که نسلهای آینده بیشتر از ما به آن نیاز خواهند داشت، تعیین خواهد کرد.

دستغیب در ادامه با ارائه چند اسلاید از کلانشهر نیویورک عنوان کرد: در مرکز شهر نیویورک پارک مرکزی به وسعت 341 هکتار را با انواع فعالیتها و مناظر طبیعی و مصنوعی و فعالیتهای فرهنگی در نظر گرفته اند همچنین در شهر لندن نیز هاید پارک با وسعت 253 هکتار نمونه موفق یک پارک بزرگ در دل یک کلانشهر است که به تنهایی پاسخگوی بخش زیادی از نیاز تفرج و فراغت مردم این شهر است.

وی با بیان اینکه الگوبرداری از این دو نمونه موفق جهانی میتواند نقشه راه امید بخشی برای حفظ و بهره برداری مناسب از باغات قصردشت شیراز فراهم آورد، افزود: شرط تحقق این موضوع به نظر بنده تامین مالی پروژه از طریق اجازه افزایش تراکم در مجاور این باغات و استفاده از این پتانسیل برای تملک و ساماندهی کل باغات بصورت پارک بزرگ و استقرار فعالیتهای گردشگری مثل هتل­ها، رستوران ها، مراکز فرهنگی و سرگرمی روز دنیا در کنار حفظ فرهنگ و سنت های شهر شیراز است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴
0
اگه واقعا فکر مردم هستند باید حق وحقوق مالکان هم درنظر گرفته شود .تکلیف اونها یی که میخوان باغهاشون سبز نگه دارن ومالکش خودشون باشن چیه .