کد خبر: ۷۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

تاکید امام جمعه جهرم بر لزوم توجه مسئولان دانشگاه‌ها نسبت به مطالبات رهبرانقلاب

امام جمعه جهرم گفت: از مسئولان دانشگاه های جهرم تقاضا دارم در ارتباط با مسائل مطرح شده توسط رهبری انقلاب مطالعه کرده و آن را اجرایی کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، ایت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه جهرم با تسلیت ایام صفر ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع) گفت: کاروان اسرای کربلا در ماه صفر به شام وارد شده و زید بن علی (ع) فرزند امام سجاد (ع) در این ماه به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینکه با اشاره به حرکت پرشور ملت مسلمان در راهپیمایی اربعین افزود: حال معنوی مردم در این ایام مضاعف تر از گذشته است.

امام جمعه جهرم با اشاره به مصادف شدن میلاد دو امام معصوم (ع) در ماه صفر بر اساس برخی روایات، به عدم برپایی آئین های جشن به احترام ایام حزن و اندوه خاندان اهل بیت (ع) تاکید کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه به آغاز هفته «تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی»  اشاره کرد و توجه به مطالعه و کتاب خوانی را یک مسئله مهم دانست که جامعه باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه عمده عقب ماندگی ها در برخی مسائل به سبب عدم مطالعه کتاب است، گفت: مطالعه عمیق و ارزشمند در جامعه کم شده و دانش آموزان و دانشجویان از جمله اقشاری هستند که نسبت به مطالعه کتاب باید توجه بیشتری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه جهرم با بیان اینکه خدمت به جامعه نیازمند افراد عالم است، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان باید با مطالعه در حوزه کاری خود و فراگیری وظایفشان نسبت به جامعه در  ارائه خدمات شایان به مردم کوشا باشند.

امام جمعه جهرم با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب در دیدار روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، تصریح کرد: ایشان از  برخی رفتارها که در دانشگاه ها مشاهده می شود اعتراض دارند.

وی با اشاره به اینکه با دقت در فیلم سخنرانی رهبری معظم انقلاب در جمع روسای دانشگاه های کشور، برخی روسای دانشگاه های جهرم را مشاده نکردم، گفت: ضمن احترام به مسئولان دانشگاه های جهرم تقاضا دارم در ارتباط با مسائل مطرح شده توسط رهبری انقلاب مطالعه کرده و آن را اجرایی کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم از دانشگاه ها به عنوان محل جلوگیری از نفوذ آمریکا به کشور یاد کرد و افزود: جز با بررسی خط مشی رهبری نمی توان با آمریکا مبارزه کرد.

امام جمعه جهرم به لزوم نشست روسای دانشگاه های جهرم در ارتباط با مطالعه و بررسی مطالبه های مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: روسای دانشگاه های جهرم باید با کار جهادی خود و درنظر گرفتن نیازهای جامعه در آنچه مطلوب مردم بوده به نتیجه برسند.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان