کد خبر: ۷۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
امام جمعه کازرون:

برخی همیشه به منقدان داخلی نهیب می زنند و با دشمن می خندند/ چرا از دستگیری عوامل نفوذی عصبانی می شودید؟!

خرسند گفت: برخی از دولتمردان در برابر کوچک ترین انتقاد منتقدین داخلی عصبانی می شوند و به رسانه های منتقد داخلی نهیب می زنند.

 به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه امروز کازرون در سخنانی با گرامی داشت 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکیدات بسیار زیادی در خصوص لزوم کتابخوانی دارند و سروکار نداشتن ملت با کتاب را به منزله یک خسارت بزرگ برای مردم آن جامعه می دانند.

خطیب نماز جمعه کازرون با گلایه از سرانه پایین مطالعه در بین مردم، بیان داشت: متأسفانه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم ما بسیار ضعیف است که این موضوع  زیبنده ملت بزرگ ایران نیست.

خرسند افزود: در کمال تأسف کتاب در سبد کالایی بعضی از خانوارها حتی ارزش یک وعده غذایی را ندارد که لازم است با فرهنگ سازی مناسب این معضل فرهنگی رفع گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز رحلت حضرت سلمان فارسی این صحابه بزرگ پیامبر (ص)، گفت: از مسئولین می خواهیم که در جهت معرفی حضرت سلمان فارسی که بزرگترین صحابه پیامبر گرامی اسلام و دارای شخصیت بی بدیلی بود و در میان اصحاب، همانندی نداشت اقدامات بیشتری دانشته باشند.

امام جمعه کازرون در انتقاد از دستگاه های فرهنگی کشور به ویژه صداوسیما، تصریح کرد: چرا دستگاه های فرهنگی کشور در معرفی شخصیت بزرگ حضرت سلمان فارسی کوتاهی می کنند و این صحابه بزرگ را برجسته نمی نمایند؟

خرسند در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اقدام شایسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری عوامل نفوذی دشمن در عرصه مطبوعات، از رفتار برخی که از این موضوع گلایه کرده بودند ابراز تأسف کرد و گفت: نمی دانیم چرا برخی از افراد از دستگیری این نفوذی ها اخم می کنند و از طرح بحث نفوذ ناراحت می شوند؟

وی با یادآوری تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مراقبت مسئولین و مردم از نفوذ دشمن در عرصه های مختلف، خاطرنشنان کرد: مقام عظمای ولایت در چند ماه اخیر بعد از توافق برجام، همواره هشدارهای لازم را در خصوص نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... به مردم و مسؤلین گوشزد کرده اند.

خطیب نماز جمعه کازرون با گلایه شدید از صعه صدر پایین برخی از دولتمردان در برابر انتقاد، تصریح کرد: برخی از دولتمردان در برابر کوچک ترین انتقاد منتقدین داخلی عصبانی می شوند و به رسانه های منتقد داخلی نهیب می زنند اما همیشه لبانشان در برابر دشمن، خندان است.

خرسند با انتقاد از این رفتار دوگانه دولت، گفت: برخی گویا هنوز باور نکرده اند که امریکا، دشمن ما است در حالی که خودشان با صراحت اعلام می کنند که ما باید ساختار جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهیم.

وی با دعوت مسئولین به بالا بردن صعه صدر خود در برابر انتقاد منتقدان، یادآور شد: سپاه پاسداران در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی وظیفه حراست از انقلاب را بر عهده دارد.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: سپاه در همه دولت ها در برابر جریانات انحرافی ایستاده است و خواهد ایستاد لذا برخی در کشور به دنبال تکرار فتنه 88 نباشند.

 

نظرات بینندگان