کد خبر: ۷۹۴۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

استاندار فارس: فارس به زودي به دريا متصل خواهد شد

مهندس افشاني گفت: فارس در زمينه هاي مختلف حمل و نقل اعم از ريلي، جاده اي و فرودگاهي شرايط خوبي را دارد و به دليل مجاورت به دريا به زودي به دريا متصل خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي استانداري فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در ديدار با هيئت تجاري ژاپني اظهار داشت: فارس يكي از بزرگترين استان هاي ايران با پنج ميليون نفر جمعيت و داراي مزيت ها و ظرفيت هاي فراواني مي باشد.

استاندار فارس افزود: اميدواريم ديدارهاي اين هيئت با فعالان اقتصادي دولتي و خصوصي استان فارس موجب امضاء قراردادهايي شود كه در آينده، مبادلات اقتصادي و تجاري اين شركت و طرف هاي قرارداد از ايران نتايج مطلوبي را به دنبال داشته باشد.


وي ابراز داشت: استان فارس با توليد سه ميليون تن محصولات باغي ، 9 ميليون تن غلات و يك ميليون تن محصولات دامي در حوزه كشاورزي، جزء استان هاي شاخص كشور مي باشد.


مهندس افشاني ادامه داد: فارس به لحاظ دارا بودن معادن غني داراي مزيت هاي بالايي بوده و در حال حاضر 39 ماده معدني در استان شناسايي شده و از 20 نوع ماده معدني نيز بهره برداري مي شود.


استاندار فارس ابراز داشت: وجود منابع گاز در استان زمينه مناسبي را براي سرمايه گذاري در اين حوزه فراهم آورده است.


وي به پتانسيل هاي صنعتي فارس اشاره كرد و اظهار داشت: وجود يك منطقه ويژه اقتصادي با مساحت يك هزار هكتار، منطقه ويژه انرژي بر لامرد با مساحت 9هزار هكتار و وجود بيش از 50شهرك و ناحيه صنعتي در استان زمينه مناسبي را براي سرمايه گذاري در حوزه صنعت ايجاد كرده است.


مهندس افشاني با اشاره به وجود بناهاي عظيم تاريخي كه چهار مورد از آن داراي ثبت جهاني بوده و تخت جمشيد با قدمتي دو هزار و 500 ساله قديمي ترين و زيبا ترين اين آثار مي باشد، گفت: بناي مذهبي و زيباي شاهچراغ(ع) و آرامگاه دو تن از اديبان به نام دنيا كه كتاب هاي آنها نيز به زبان هاي مختلف ترجمه شده است، بخشي از جاذبه هاي گردشگري فارس بوده كه فرصت بسيار مناسبي را براي سرمايه گذاري در حوزه گردشگري فراهم كرده است.


استاندار فارس خطاب به مدير عامل شركت جي اف اي كه بزرگترين شركت تجاري ژاپن مي باشد گفت: انتظار مي رود با وجود اين مزيت ها و پتانسيل ها به صورت تخصصي با شركت هاي مختلف استان مذاكرات بيشتري داشته باشيد و در نهايت تفاهم نامه هايي را امضاء نمائيد.


مهندس افشاني گفت: فارس در زمينه هاي مختلف حمل و نقل اعم از ريلي، جاده اي و فرودگاهي شرايط خوبي را دارد و به دليل مجاورت به دريا به زودي به دريا متصل خواهد شد و ارتباط با  آبهاي آزاد در دسترس مي باشدكه همه اين عوامل شرايط مساعدي را براي سرمايه گذاري بوجود خواهد آورد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بندری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴
0
اگر خواب ببینید
كورش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴
0
بسيار عالي ...