کد خبر: ۷۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

مدیران استان قادر به تأمین یک پرواز برای زائران اربعین نیستند/ راه‌های نوین برای حفظ منابع آبی کشور ابداع شود

حق‌نگر گفت: در مسابقه بزرگ جذب گردشگر سایر شهرها گوی سبقت را از شیراز برده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ایران اسلامی در آستانه آزمایش‌های بزرگی قرارگرفته و مس وجود خیلی‌ها آشکار گردیده، حفظ اصالت‌های دینی و ارزش‌های انقلاب این روز‌ها همچون نگهداری آتش در دستان است و تنها به توفیق الهی و عنایت امام زمان است که می‌توان پای انقلاب و ارزش‌های آن تا آخر ماند.

محمد حق نگر در صدو بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه نشانه شاکر بودن استفاده صحیح از نعمت‌های خداوندی است، اظهار کرد: باران رحمت الهی در هفته گذشته تعدادی از استان‌های کشور را به چالش کشانده و شهرداری شیراز در بارندگی اخیر آزمون نسبتاً موفقی را پشت سرگذاشت چراکه شدت بارندگی‌ها می‌توانست منجر به حوادثی شود.

وی با بیان اینکه بهره برداری بهینه از منابع آب عین شکرگزاری است، ادامه داد: پس چرا باران نعمت الهی تبدیل به سیل و بلای خانمان سوز شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود؟ چرا از روش‌های علمی ذخیره سازی و کنترل سیلاب‌ها بهره برداری نمی‌شود؟ ایران که در منطقه خشک و کم آب و دارای سابقه طولانی در صنعت ذخیره سازی و بهره برداری از منابع آب بوده است چرا این چنین سرخورده و عاجز از کنترل یک باران ۱۰۰ الی ۲۰۰میلی متری شده است؟

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورا با طرح این سوال که چرا فکری برای بازگرداندن سیلاب‌ها به اعماق زمین و جایگزین کردن آن‌ها با آبهای زیرزمینی نمی‌شود، پیشنهاد داد: اگر در کف رودخانه خشک شیراز در فواصل معین چاهایی حفر می‌کردیم حجم زیادی از سیلاب‌ها به آب‌های زیر زمینی منتقل می‌شد.

حق‌نگر مطرح کرد: اگر در چهاراره‌ها و مجاورت پارک‌ها که همه ساله شاهد آبگرفتگی و جاری شدن سیل هستیم مخازن زیرزمینی جمع آوری و ذخیره آب احداث می‌کردیم از باران رحمت الهی استفاده مطلوب تری می‌شد.

وی با انتقاد از اینکه چرا متفکرین در حوزه آب و کشاورزی زکات علم نمی‌دهند و نسبت به مصرف آب در حوزه کشاورزی اینقدر بی‌مبالاتی وجود دارد، گفت: آیا در کشور کم آبی مثل ایران، وزارتخانه جهاد کشاورزی نباید بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب به جای کاخ نشینی به فکر ابداع راههای نوین برای حفظ منابع آبی کشور باشد.

عضو شورای شهر شیراز با تصریح اینکه ۹۷ درصد آب‌های ایران صرف حوزه کشاورزی می‌گردد، افزود: هنوز وارد کننده محصولات کشاورزی هستیم و عدم مدیریت صحیح و کنترل منابع آبی باعث شده که شهرهایی مثل شیراز نتوانند نُرم فضای سبز خویش را بدست بیاورند و روز به روز شاهد کاهش منابع زیرزمینی و خشک شدن درختان و از بین رفتن باغات می‌باشیم.

وی خواستار آن شد که برای حفظ و کنترل باران رحمت الهی آستین‌ها را بالازده و با بهره گیری از روش‌های نوین علمی سرسبزی و نشاط را به شهروندان ارمغان نمائیم.

حق نگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه ایران در حوزه سلامت دردمند است، گفت: بخش اعظمی از درآمد خانوار‌ها و بودجه بسیار عظیمی از بیت المال صرف درمان می‌گردد و متأسفانه آنقدر به موضوع درمان اهمیت داده شده که بحث پیشگیری فراموش گردیده است و ایرانیان عادت کرده‌اند هرنوع تغذیه و هر نوع هوائی را استنشاق نموده و سپس با دفترچه بیمه در نوبت ۳ الی ۴ ماهه متخصصان حوزه پزشکی قرارگیرند درحالی که آموزه‌های اسلامی تأکید بیشتر بر پیشگیری قبل از درمان را دارد و علم نوین پزشکی نیز به همین نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه عدم فعالیت حرکتی و استفاده غیرمعقول از وسیله شخصی در خیابان‌ها وجهی با شکر نعمت سلامتی ندارد، اظهار کرد: باید نظارت و کنترل بیشتری بر تولیدکنندگان محصولات غذایی که بعضا سلامتی شهروندان را به مخاطره می‌اندازند انجام شود.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا گردشگری را یکی از دردآور‌ترین موضوعات شهر شیراز عنوان و تصریح کرد: متأسفانه در مسابقه بزرگ جذب گردشگری شهر‌های مشهد، اصفهان، قم و همدان گوی سبقت را برده‌اند و شهر شیراز علی الرغم پیشنهاد دو سال پیش اینجانب که جهت بخشهای توسعه گردشگری مطرح گردیده متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و حتی مدیران استان در حوزه گردشگری قادر به تأمین یک پرواز برای زائران اربعین نمی‌باشد این درحالی است که در شهر‌های اصفهان، مشهد و تهران چندین پرواز برای اربعین وجود دارد.

حق نگر گفت: اگر مدیران حوزه‌های مختلف شکرگزار واقعی نعمت‌های الهی باشند قطعا امدادهای غیبی راهنمای خروج از بن بست و ارائه طریق را به آن‌ها الهام خواهد کرد و فرصت خدمت صادقانه آن‌ها مأجور حق تعالی خواهد بود.

نظرات بینندگان