کد خبر: ۷۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
دبیر حزب اعتماد ملی در استان فارس:

اگر حزب کار سیاسی نکند چه کند؟!/ سیاست نان ما و شغل ماست

امامی گفت: اعتقاد ما این است که اساس کار ما منطبق با آرمانهای امام و انقلاب و خواست مقام معظم رهبری است و هیچ مغایرتی با آرمانهای انقلاب ندارد و تقاضا می‌کنیم احزاب با خوشحالی و دلگرمی تشکل‌های خود را ایجاد کرده و جلسات برگزار کنند و مسائل را با هم به بحث و مناظره بگذارند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دبیر حزب اعتماد ملی در استان فارس شامگاه چهارشنبه 27 آبان‌ماه در همایش «طنین اعتماد و هماهنگی» که در تالار احسان شیراز برگزار شد ضمن تشکر از شورای تامین، استاندار فارس و معاون سیاسی امنیتی استانداری که به برگزاری این همایش کمک کردند، گفت: براساس وظیفه در حزب اعتماد ملی فعالیت می‌کنیم و کار حزب، سیاسی و برگزاری همایش و تجمعات است اما چندین بار جلسه ما لغو شده و برای این جلسه هم در فضای مجازی اعلام کردند این کار غیر قانونی است؛ اگر حزب کار سیاسی نکند چه کند؟!

ابوذر امامی اظهار کرد: بهترین روش که می‌تواند حضور حداکثر مردم را برای انتخابات بزرگ پیش رو داشته باشد و کم هزینه‌ترین، بی‌دردسر‌ترین و راحت‌ترین کاری که مسئولان نظام می‌توانند انجام دهند این است که این برنامه‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما اصلاح طلب مسلمان و شیعه‌ایم و در این انقلاب بودیم و کسانی که هم سن و سال من هستند در جبهه بودند و همه تحصیل کرده و استاد دانشگاه بودند، گفت: ما هم حق داریم جلسه بگذاریم و مگر ما با امنیت چه مخالفتی داریم که اینگونه برخورد می‌شود و کسانی که این کار‌ها را می‌کنند ظلم به انقلاب و جفا به رهبری می‌کنند.

دبیر حزب اعتماد ملی ابراز کرد: باید اجازه داد مردم با سلایق مختلف از نظام خود دفاع کنند و باید حرفهای خود را بزنند و سزاوار نیست یک عده‌ای همه امکاناتی داشته باشند و ما نتوانیم از دولت که ۱۹ میلیون رای داشته حمایت کنیم.

امامی گفت: ۸ سال ویرانه کشور را به این دولت تحویل دادند و چرا ما نباید بتوانیم از دولت منتخب خودمان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگی عقلانیت و مطالبات مردم وظیفه احزاب است و ما باید بتوانیم از طریق قانونی برای مردم حرف بزنیم اظهار کرد: حزب عنصری اجتناب ناپذیر در دموکراسی است و باید کمک کنیم این مملکت به هدف نهایی خود یعنی آن مملکتی که هدف شهدا و امام بوده است برسد و باید در این راه تلاش کنیم و بهترین راه آزادی احزاب است.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان فارس گفت: اعتقاد ما این است که اساس کار ما منطبق با آرمانهای امام و انقلاب و خواست مقام معظم رهبری است و هیچ مغایرتی با آرمانهای انقلاب ندارد و تقاضا می‌کنیم احزاب با خوشحالی و دلگرمی تشکل‌های خود را ایجاد کرده و جلسات برگزار کنند و مسائل را با هم به بحث و مناظره بگذارند.

امامی با بیان اینکه بیشترین مشکل الان مربوط به نمایندگان است و الان استان فارس ۱۸ نماینده دارد، گفت: در کارنامه نمایندگان فارس دو چیز بیشتر نیست یکی استیضاح وزیر کشور در نامه دسته جمعی یکی هم در درگیری با مطهری از همکار خود حمایت کردند.

وی با بیان اینکه ۸ سال دولت نهم و دهم سر کار بود و اگر الان این ارقام درشت که افشا می‌شود اگر نمایندگان نظارت داشتند اتفاق نمی‌افتاد، اظهار کرد: باید اجازه دهند بهترین افراد در راس امور قرار گیرند و مسائل را پیگیری و حل کنند چرا که به تعبیر امام مجلس در راس امور است اما باعث تاسف است خیلی‌ها ۲۰ سال آینده به ما می‌خندند که چنین جلساتی با این عنوان که ضربه به امنیت نظام بوده است، برگزار نمی‌شود.

عضو حزب اعتماد ملی گفت: اگر افراد مستقل و فرهیخته کاندیدا شوند بسیاری از امور حل می‌شود، بسیاری از کاندیدا‌ها اهداف و افکارشان اصلاح طلب است ولی جرات ندارند بگویند؛ باید آزادی بیان داشته باشیم اگر چنین نباشد مطمئن باشید این وضع مورد رضایت مردم و شهدا نخواهد بود.

امامی با بیان اینکه درد دل و حرف برای گفتن زیاد است، اظهار امیدواری کرد که این جلسه آغازی باشد برای اینکه زمینه برای همایش های بعد و حضور حداکثری مردم در انتخابات ۹۴ آماده شود.

وی گفت: در این جلسه نه کسی شعار داد و نه هنجار شکنی شد و دوستان اصلاح طلب این شعار انقلاب و شهدا و امام بوده است که شما باید در صحنه بمانید و اگر در انتخابات محکم نایستید دولتی که آوردید و برای رفع مشکلات تلاش می‌کند به اهداف خود نمی‌رسد و برای دور بعد ممکن است دست ما کوتاه شود بنابراین سیاست نان ما و شغل ماست و نمی‌توانیم از سیاستی که عین دیانت ماست دست بکشیم و باید بمانید تا تمام اصلاح طلبان وارد عرصه شوند و خلا‌ها پر شود و نیازهای مردم برطرف شود و امیدوارم یاس از چهره اصلاح طلبان پاک شود و با چهره شفاف فعالیت کنند.

کار تاریخی عارف سبب پیروزی روحانی شد

در ادامه رئیس شورای بنیاد امید ایرانیان در استان فارس هم گفت: در حال حاضر در سرزمین‌های اسلام ظلم‌های زیادی به مسلمانان می‌شود و گرفتاری و مشکلات زیادی داریم و نباید ذهن ما مشغول برگزاری جلسات شود و چیزهای دیگری داریم که مهم‌تر است و این جلسات برای رسیدن به درک مشترک است.

عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه خیلی سخت است از لحظات و سالهایی که برای نظام زحمت کشیده شده بگذری، گفت: تمام ظلم‌هایی که در سرزمین‌های مختلف اعم از مسلمان و غیر مسلمان را محکوم می‌کنیم و هر جا فردی بیگناه کشته شود دردناک است.

وی با بیان اینکه همه ما کتاب قانون اساسی می‌خوانیم و می‌دانیم بخش عمده آن به حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی پرداخته است، گفت: اصل ۱۹ و ۲۰ این‌ها را جزو حقوق اساسی می‌داند و همه می‌گویند باید سرنوشت مردم توسط خودشان تعیین شود خداوند انسان را بر سرنوشت خودش حاکم دانسته است و همه باید به این قانون تن دهیم و مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشتشان از وظایف دولت است.

رئیس شورای بنیاد امید ایرانیان در استان فارس گفت: احزاب حضور می‌یابند برای اینکه به دولت کمک کنند تا این وظیفه دولت تحقق یابد و اساسا برگزاری این همایش‌ها و جلسات کار احزاب است و درست است کارهای دیگری وجود دارد اما اساسی‌ترین وظیفه ذاتی احزاب این است.

موسوی با بیان اینکه کار تحقیقی مجلس شورای اسلامی دوره قبل انجام داده و کارکردهای احزاب مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: ۷ کارکرد معرفی کاندیدا و بسیج مردم و هواداران کاندیدا و انتقال دیدگاه‌ها و ایجاد فرصت انتخاب برای مردم از جمله وظایف احزاب عنوان شده است، برگزاری این همایش‌ها و دعوت از هواداران از دیگر وظایف احزاب است.

به گفته وی، شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان فارس اردیبهشت امسال کمیته خود را تشکیل داده و تلاش برای جذب حداکثری مشارکت مردم دارد و هدف دوم اجماع و انسجام اصلاح طلبان و هدف سوم ارائه لیست واحد در انتخابات مجلس آینده است.

رئیس شورای بنیاد امید ایرانیان در استان فارس خاطرنشان کرد: احزاب با این شکل نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند و این خواسته مقام معظم رهبری است و در انتخابات گذشته بار‌ها تکرار شده که باید کاری کنیم که حداکثر مردم حضور یابند؛ بخش اصلی دست دولت است و الزاماتی باید برای برگزاری این همایش‌ها و جلسات فراهم کند و یک نمونه آن که همه ما فراموش نمی‌کنیم انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور است هر چند کار تاریخی عارف سبب پیروزی روحانی شد اما اگر نبود تدبیر رهبری و بیان دو جمله‌ای که رای مردم حق الناس است و این امیدواری که در مردم ایجاد کرد که رای آن‌ها آسیب نمی‌بیند و دچار مشکل نمی‌شود و منتقدان را دعوت کردند که بخاطر نظام رای دهید؛ رهبر چنین مواردی را مطرح می‌کند ولی ما به راحتی برخی فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.

موسوی با تاکید بر اینکه وظیفه قانونی دولت است که شرایط یک انتخابات قانونی و خوب را فراهم کند، گفت: کمیته اصلاح طلبان برای اینکه وظیفه خود را در حد مطلوب انجام دهد در بسیاری از شهرستان‌ها کمیته انتخابات شکل گرفته و در چند شهر باقی مانده انجام می‌شود؛ کارگروه‌های مختلف در استان تعریف شده و اعضاء مشخص شده‌اند و در کلیت کشور نیز بحث‌ها و هماهنگی‌های خوبی پیش می‌رود و تمام تلاش و کوش ما این است که در جلب مشارکت و اجماع اصلاح طلبان و ارائه لیست نهایی که بتواند اصلاح طلبان را در این مسیر کمک کند کار خود را به درستی انجام دهیم.

نظرات بینندگان