کد خبر: ۷۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴

خیر جهرمی 30 هزار جلد کتاب به کتابخانه آموزش‌وپرورش هدیه کرد

در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان جهرم از محسن تابش خیر نیکوکار جهرمی که 30 هزار جلد کتاب به کتابخانه تازه تاسیس آموزش و پرورش این شهرستان هدیه کرده است، تقدیر شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، علیرضا صحرائیان در آئین گشایش کتابخانه آموزش و پرورش جهرم و تقدیر از تابش اهدا کننده 30 هزار جلد کتاب به این کتابخانه گفت: نیم درصد از درآمدهای شهرداری بر اساس قانون باید به توسعه و تجهیز کتابخانه ها اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اختصاص بودجه از محل ماده 180 به تکمیل کتابخانه عمومی قطب آباد، افزود: با اختصاص این بودجه کتابخانه عمومی قطب آباد تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد.

فرماندار ویژه جهرم با اشاه به لزوم توسعه کتابخانه ها در تمام نقاط شهرستان به ویژه مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: امکانات کتاب و کتاب خوانی باید برای سایر افراد جامعه فراهم باشد.

صحرائیان نیاز جهرم به یک کتابخانه بزرگ مرکزی را ضروری دانست و با اشاره به اینکه مقدمات ساخت این کتابخانه با در اختیار گذاشتن زمین و مجوز ساخت آن توسط شهرداری کلید خورده است از شهردار جهرم خواست تا ضمن انعقاد تفاهم نامه با اداره کل کتابخانه های عمومی فارس نسبت به تسریع در روند احداث کتابخانه مرکزی جهرم اقدام کند.

وی با اشاره به سهولت دسترسی جامعه به منابع و کتاب های الکترونیک با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، خاطرنشان کرد: لذت مطالعه کتاب به ورق زدن برگ ها آن است.

عبدالله نورزاد، مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم نیز در این آئین از کتابخانه ها به عنوان برترین و بنیادی ترین پایگاه فرهنگ جامعه یاد کرد و گفت: کتاب بزرگترین نماد انیشه و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود را متعهد به توسعه فرهنگ و دانش می داند، بیان کرد: آموزش و پرورش جهرم با داشتن 28 هزار دانش آموز و 5 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته شایسته کتابخانه ای منحصر به فرد که در خور و جوابگوی دانش آموزان مستعد و فرهنگیان فرهیخته باشد، دارد.

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم با اشاره به نقش مدیران مدارس در توسعه فرهنگ کتابخوانی به دانش آموزان، بیان کرد: افزایش سرانه فضای مطالعاتی برای شهروندان، ترغیب و تشویق خیرین به سرمایه گذاری در امور فرهنگی، افزایش میزان مطالعه و فرصت های مطالعاتی برای همکاران فرهنگی از الزامات امروز جامعه است.

محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تلاش خیر نیکوکار محسن تابش در اهدا 30 هزار جلد کتاب به کتابخانه آموزش و پرورش جهرم گفت: این گونه کارهای نیک توسط افرادی انجام می شود که روحیه بخشش دارند.

وی به لزوم راه اندازی رصدخانه و موزه با توجه به وجود امکانات مقدماتی آن در پژوهش سرای برنا، افزود: این مهم با محوریت آموزش و پرورش در جهرم راه اندازی شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه اندازی موزه در جهرم به عنوان هویت و شناسنامه شهر ضروری بوده و انتظار داریم دوستان و مسئولان کمک کرده تا این مهم در جهرم ایجاد شود.

رضایی اضافه کرد: به نتیجه رسیدن رصدخانه و موزه توسط آموزش و پرورش می تواند برگ زرین در تاریخ این نهاد شود.

 

انتهای پیام


برچسب ها: جهرم ، خیر ، کتاب
نظرات بینندگان