کد خبر: ۷۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مرتجعان دینی تلاش کردند فیلم محمد رسول‌الله(ص) را تحریم کنند/ دنیا آثار فاخر هنری از مفاهیم قرآنی را می پذیرد

آیت الله ایمانی گفت: آشنایی دانشجویان با مفاهیم قرآنی راهی برای انقلابی و فرهنگی شدن دانشگاه‌ها است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مجموعه قرآن و عترت میزانی برای سلامت جامعه و وسیله‌ای برای‌ نجات مردم از گرفتاری‌ها و ضلالت دنیا و آخرت است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های قرآنی تلاش و حرکت در جهت گسترش مفاهیم قرآن و جایگاه بلند عزت در جامعه را خدمت به رشد و بالندگی انسان‌ها عنوان و اظهار کرد: امروز شاهد دور ماندن از ارزش‌های انسانی در جامعه بشری و‌‌ رها شدن از عترت به طور کامل و تکیه صرف بر پوسته قرآن در جامعه اسلامی هستیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز شاهد بلاهایی هستیم که نشان از برخورداری تنها از پوسته قرآن است که به واسطه آن گرفتاری‌هایی به نام اسلام برای ابنا بشر ایجاد کرده‌اند، تأکید کرد: تشکیلات قرآنی مربوط به یک گروه خاص نیست بلکه همه وظیفه دارند نسبت به قرآن و اهل بیت (ع) تلاش کنند و اینکه مجموعه‌ای ادعا کند که همه کار‌ها را به تنهایی می‌تواند هدایت کند، مبالغه‌ای بیش نیست.

آیت‌الله ایمانی، بهره‌مند شدن از مفاهیم بلند قرآن در حوزه‌های مختلف از قبیل شعر، تئا‌تر، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، آوا‌ها و غیره را راهی برای بردن قرآن در دل نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آن‌ها در جامعه اسلامی برشمرد.

وی تصریح کرد: اگر آثار فاخر هنری در حوزه یک مفهوم از مفاهیم قرآنی به دنیا ارائه دهیم، دنیا مشتاقانه آن را قبول می‌کند چرا که بشر تشنه چنین مفاهیمی است که ارزش‌ها را پاس بدارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به گستردگی انتشار فیلم محمد رسول‌الله(ص) که مخاطبین زیادی از سراسر دنیا به خود جذب کرد، گفت: اگرچه بسیاری از مرتجعان دینی تلاش کردند این فیلم را تحریم کنند اما خواه ناخواه هنر جای خود را پیدا کرد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه استان فارس در هنر حرف زیادی برای گفتن دارد، گفت: قطب قرآنی شدن به این است که سایر استان‌ها از ویژگی‌های فارس در عرصه هنرهای قرآنی بهره‌مند شوند.

وی وجود دانشکده مطالعات تطبیقی علوم قرآن کریم و دو موسسه بزرگ قرآنی در فارس را از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان در حوزه قرآن و عترت معرفی و خاطرنشان کرد: امروز شعبه‌های زیادی از این دو موسسه در تمام استان‌های کشور دایر شده که می‌توان از آن‌ها برای رشد و توسعه فضای قرآنی استفاده بهینه کرد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به اهمیت اختصاص پایان نامه‌های دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های این استان به عرصه‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: ‌این مهم برکات زیادی را برای قلم زدن و قدم زدن دانشجویان در عرصه‌های قرانی فراهم می‌کند.

آیت‌الله ایمانی افزود: رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان از فضای دانشگاهی که از راه انقلابی و فرهنگی فاصله گرفته گله‌مند بودند که شاید درگیر شدن دانشجویان با مفاهیم قرآنی راهی برای انقلابی و فرهنگی شدن دانشگاه‌ها باشد.

وی وجود ۳۰۰ فارغ‌التحصیل قرآنی در مقاطع ارشد و دکترا در استان فارس را ظرفیت بی‌نظیری دانست که باید از آن‌ها بهترین بهره‌برداری انجام شود.

نظرات بینندگان