کد خبر: ۸۰۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 17 آذر94

ناگفته های محافظ شهید دستغیب از نحوه شهادت سومین شهید محراب/ پلمب دفتر نیازمندیهای یک روزنامه در فارس

سخنان روز گذشته رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف و سخنان رئیس کل دادگستری فارس در شورای پیشگیری از جمله محورهای مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالادتیتر یک خود را به سخنان روز گذشته رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف  اختصاص داده:«هیچ کس نباید خود را از سئوال مستثنی بداند»در صفحه استانی این روزنامه  به سخنان افشانی استاندار فارس در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر استان فارس اشاره شده. افشانی گفته:«در بودجه دستگاه هایی که طرح های تحقیقاتی را به خارج استان ارجاع دهند، تجدید نظر خواهم کرد» استاندار فارس بیان داشته:«مدیران دستگاه های اجرایی باید تمام طرح ها را به دانشگاه های  استان بدهند چرا که این ظرفیت در استان از نظر علمی وجود دارد»

سالادنیم نگاه- این روزنامه 1000 تومانی، تیتر نخست امروز خود را به سخنان رئیس کل دادگستری استان فارس در شورای پیش گیری از وقوع جرم اختصاص داده است. القاصی مهر گفته:  عملکرد برخی مسئولین درگذشته فارس را گرفتار پدیده زمین خواری کرده است. هر چند قاضی القضات استان فارس نامی از مسئولین نبرده و می توان همه مسئولین سابق را در محدوده سخنان او قرار داد، اما کیست که نداند، در گذشته نه چندان دور، برخی از مسئولین که حتی ردای قضاوت بر تن داشتند چگونه چشم خود را بر چنگ اندازی باندهای زمین خوار همچون الخوری ها بر زمین های این استان بستند.

مصاحبه با یکی از محافظان شهید دستغیب را می توان یکی از بهترین کارهای اخیر این روزنامه دانست. اصغر صحرائی می گوید: بیست آذر 1360 روزی که جامانده ام! کاش از کاروان عقب نمی ماندم سه دقیقه «نه ده یا بیست متر عقب ماندن باعث شد تا امروز دلم از بودن به درد آید و زندگیم در طول این سی سال با حسرت با شد.

آن روز را هرگز فراموش نمی کنم هر چند هندل موتور را می زدم روشن نمی شد. صورتم خیس عرق شده بود و دلم زیاد شور می زد، خدایا چه شد؟! چرا روشن نمی شود؟! صدای روشن شدن موتور تبسم را برصورتم نشاند. نمی دانم آن مسیر پر و پیچ خم کوچه پس کوچه های قدیمی شیراز را چگونه پشت سر گذاشتم تا رسیدم به درب خانه آقا! دیدم پسر ایشان مرحوم آیت اله سید هاشم دستغیب (ره) درب چوبی منزل قدیمی را قفل می زد تا من را دیدند، گفت: آقا چند دقیقه است که رفته به سمت نمازجمعه.

زود موتورم را کنار دیوار قفل کردم. با قدم های بلند پیچ و خم کوچه را که رد کردم از دور آقارا دیدم هنوز دلم آرام نگرفته بود سرعتم را زیادتر کردم. پیچ کچه بعد فاصله ای شد بین من و اقا و دیگر ایشان را ندیدم حرکتم را تند کردم امام چند قدم مانده به آقا بودم که ناگهان موج انفجار مهیبی مرا به هوا پرتاب کرد.

گیج بودم تا به خود آمدم غبار دود اجساددر خون غلطیده و ... را دیدم، به سختی یک قدم برداشتم.

به دنبال مرادم می گشتم تا اینکه شال سبزشان نظرم را جلب کرد. نزدیک شدم دیدم که یارم به وصال خود رسیده اما همانند جدش بدون دست و پا ! نور صورتش در آن خاک و خون و غبار ناشی از انفجار مشخص می کرد که آقاست. دیگر ستون فقراتم یاریم نکرد و بسان خیمه ای که عمود او را مرکشند بدنم نقش برزمین شد دستم را دیوار گذاشتم و با خود گفتم. دستغیب صد پاره شد دیگر نمی آید!!


سالاد 

روزنامه خبرجنوب غیر از صحبت های القاصی مهر در شورای پیشگیری از وقوع جرم به چند موضوع دیگر هم در صفحه نخست استانی خود پرداخته است. «جمع آوری داروهای غیرمجاز از عطاری ها و باشگاه های ورزشی»؛ کورش زارعی رئیس دادسرای انقلاب شیراز در این باره گفته است: در بازرسی های صورت گرفته از عطاری ها و باشگاه های ورزشی سطح شهر موفق به کشف مقادیر زیادی داروی گیاهی غیرمجاز و حتی داروهای مخدر شده ایم. او همچنین گفته است: برخی مصرف کنندگان این داروها، کبدشان را از دست داده اند.

«بساط آگهی نامه های غیرقانونی برچیده شد» عنوان دیگری است که در صفحه استانی برجسته شده، معاون مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفته است:دفتر نیازمندی های روزنامه دنیای اقتصاد فارس به سبب تخلفات گسترده و عمل برخلاف آیین نامه ها و قوانین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و پس از چند مورد تذکر با حکم پلمب معاونت پیشگیری از جرم دادگستری مواجه شد.

سالادترجیح داده تیتر«هیچ کس نباید خود را از سئوال مستثنی بداند»، را از سخنان روحانی انتخاب کند. «این هفته هم مهمان داریم» عنوان تصویری ازلحظه دیدار خانواده یکی از شهدای تازه تفحص شده با فرزند شهیدشان است که در صفحه نخست کار شده است.  سخنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به مناسبت روز دانشجو نیز از جمله اخباری است که عصر مردم به آن پرداخته است.پژوهش جهرمی با تاکید بر لزوم پرهیز دانشجویان از سیاست زدگی و اقدامات جناحی و باندی گفته:«امکان ندارد که بتوان دانشجویان را از ورود به عرصه سیاسی و فعالیت های سیاسی بر حذر داشت و این کار نباید انجام شود»

سالاد«رکود بی سابقه مسکن در شیراز»، عنوان گزارشی است از پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای برون رفت صنعت ساختمان سازی شهر از رکود که در جلسه روز گذشته شورای شهر شیراز مطرح شده است. شهردار شیراز در این جلسه گفته:«نوسانات اقتصادی و قیمت بازار مسکن قابل پیش بینی نیست. تشکیل این کمیته کاری ارزشمند است اما نه به شکلی که مطرح شده است. امروز بزرگترین انبوساز شهر شیراز، شهرداری است. افسانه سخنان روز گذشته رئیس جمهور را با تیتر«قدرت بدون نقد منحرف می شود» پوشش داده است. 

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴
0
یاد شهید دستغیب بزرگوار بخیر ، چه آقایی بود واقعا