کد خبر: ۸۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

اعضای هیئت اجرایی انتخابات باید از فتنه مبرا باشند/ نگذاریم مجلس در اختیار نماینده های غیر واقعی قرار گیرد

آیت الله ایمانی گفت: هیئت‌های اجرایی باید کسانی باشند که خط قرمز نظام را رعایت کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آیت‌الله«اسدالله ایمانی» در خطبه‌های نماز جمعه 20 آذرماه شیراز، نزدیک شدن به ایام انتخابات را یادآور و متذکر شد: همه در هرکجا که هستیم باید منافع نظام را بر منافع گروه و سازمانی خاص، مقدم بدانیم.

وی یکی از راه‌های نفوذ دشمن را مجلس شورای اسلامی و تصویب قوانین دانست و با بیان این‌که چنین مسیری بسیار اثرگذار است، گفت: نگذاریم مجلسی که امام آن را حاصل الله‌اکبر مردم می‌شناسد، در اختیار افرادی که نماینده واقعی مردم نیستند، قرار گیرد.

خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: اعضایی که برای هیئت‌های اجرایی این ایام باید از طر ف مسئولان ذی‌ربط انتخاب شوند، متوجه باشند که در این فضا کسانی که با فتنه ارتباط داشته و از فتنه بیزاری نجسته‌اند و کسانی که محکومین فتنه بوده‌اند، انتخاب نشوند.

ایمانی تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی باید کسانی باشند که خط قرمز نظام را رعایت کنند، خط قرمز نظام فتنه است، گرچه عده‌ای تلاش می‌کنند در محافل مختلف فتنه را کم‌رنگ و سران فتنه را تطهیر کنند و دست‌اندرکاران فتنه را در مصادر امور قرار دهند، اما اینجا مواظب باشند هیئت‌های اجرایی از افرادی انتخاب شوند که خطوط قرمز را رعایت کرده باشند.

وی با تصریح این‌که رعایت خطوط قرمز ضروری است، از ناظران شورای نگهبان نیز خواست با دقت بر هیئت‌های اجرایی نظارت داشته باشند و گفت: یکی از مراحل صحت انتخابات، حضور انسان‌هایی سالم، متعهد و پاک و به‌دور از آلودگی‌های فتنه در رأس مسائل انتخاباتی است.

ایمانی هم‌چنین با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، ضمن بزرگداشت این روز، گفت: حضرت آیت‌الله شهید دستغیب، چهره‌ای است که در روحانیت و در میان افاضل حوزه علمیه قم و نجف کمتر دیده می‌شود. خداوند چنین چهره‌هایی را در طول تاریخ و در حوادث زمان، گاه و بی‌گاه به انسان‌ها نشان می‌دهد و فضای ظهور و بروز را برای آنان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به جمله‌ای که مرحوم ‌آیت‌الله شیخ محمد کاظم شیرازی، در اجازه اجتهاد شهید دستغیب برای وی نوشته بود، گفت: آیت‌الله شیرازی نوشته بود، «آیت‌الله دستغیب به همه اخلاق حسنه آراسته بوده و از اخلاق سیئه و زشت دور بوده است». دقیقاً این موضوع در قلم مبارک امام پس از شهادت مرحوم شهید دستغیب جریان پیدا کرد. یعنی تهذیب، پاک شدن و پاک ماندن، معلم اخلاق و مهذّب نفوس بودن.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با تصریح این‌که تنها نسخه شفابخش و رهایی بخش کشور، اجرایی شدن دقیق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است، گفت: حوادثی که در کشور پس از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد از جمله تحریم‌ها، جنگ‌ها و کارشکنی‌های نظام سلطه هم‌چنین بازی‌های قیمت نفت در دوره‌های مختلف نظام استکباری جهان و برخی دست‌نشاندگان مرتجعشان در منطقه، این ضرورت را یادآور می‌شود که چشم و گوشمان را از دیگران ببندیم و متوجه خودمان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به اقتصاد مقاومتی تصریح فرمودند و با جزئیات آن را بیان داشتند و جلسات متعددی با مسئولان تشکیل دادند. نسخه شفابخش ما اقتصاد مقاومتی است نه نفت و نه حکومت‌هایی که دور و اطراف ما در جهان هستند.

ایمانی با تصریح این‌که ما باید با بازوی ایرانی و سرمایه ایرانی برنامه‌ریزی کنیم، با اشاره با سخنان دکتر روحانی، ریاست‌جمهوری به این مضمون که دولت باید فرمانده اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار امیدواری کرد این مژده رئیس‌جمهور محترم را اعضاء دولت و مجریان امور در حد شعار قرارش ندهند و در عرصه عمل آن را پیاده و دنبال کنند، خارج از حوزه شعار و گفت‌وگو، در عرصه اجرا.

خطیب جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امروز بیکاری و نداشتن شغل و گرانی، مشکلات عمده جامعه است و مثل کلاف سردرگم زندگی مردم را به هم دوخته و مثل خوره به جان جماعتی از جامعه ما افتاده و واقع مسأله، زندگی برای عمده طبقات جامعه ما سخت می‌گذرد. باید مسئولان بنشینند و عملیاتی کار کنند و هیئت دولت در عمل آنچه رئیس‌جمهور محترم اعلام کرد را تعقیب کنند و برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشند.


سالاد

نظرات بینندگان