کد خبر: ۸۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

گام های نهایی برای افتتاح بزرگترین مجتمع فرآوری روغن نباتی جنوب کشور در سروستان / 1000 نان آور خانه سرکار میروند

فاز اول مجتمع تولیدی کیمیا دانه فارس با سرمایه گذاری بیش از 250 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در آستانه افتتاح قرار دارد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، رضا شمسایی،مدیرعامل شرکت فرآوری روغن نباتی کیمیا دانه فارس در گفتگو با سروستان ما با اعلام این خبر گفت: این شرکت پس از ثبت و انجام مراحل اولیه زیربنایی در اواخر دهه هشتاد، قرار بود ظرف مدت کوتاهی به بهره برداری برسد اما به دلیل عدم پرداخت به موقع تسهیلات مالی مورد نیاز و از سوی دیگر افزایش شدید تورم در سطح کشور، افتتاح آن به تعویق افتاد اما امروز به لطف خدا و پیگیری های صورت گرفته، فاز اول آن آماده بهره برداری می باشد.

وی در ادامه این مطلب گفت: عملیات اجرایی این مجتمع رسما از سال 89 شروع شد و با ساخت تاسیسات و مجموعه های اداری، خدماتی و همچنین خرید و نصب دستگاه ها و تجهیزات فنی لازم، طی 5 سال اخیر تکمیل شده است.

شمسایی با اعلام سرمایه گذاری صورت گرفته در فاز اول این پروژه گفت: این پروژه با پیش بینی سرمایه گذاری حدود 80 میلیارد ریال شروع شد که به دلیل طولانی شدن زمان دریافت تسهیلات و افزایش سرسام آور تورم طی چند سال گذشته، میزان سرمایه گذاری آن سه برابر شد.

 

وی با اشاره به ظرفیت تولید فاز اول این شرکت تولیدی اظهار داشت: فاز اول مجتمع فراوری روغن نباتی کیمیا دانه فارس دارای توان تولید سالانه بیش از  60 هزار تن روغن خام و خوراک دام می باشد که با تکمیل و تجهیز واحد تصفیه و بسته بندی، میزان تولید آن افزایش خواهد یافت. 

مدیرعامل این مجتمع تولیدی در خصوص اشتغال زایی این پروژه گفت: در فاز اول بیش از 90 نفر به صورت مستقیم در این مجتمع مشغول به کار می شوند که این تعداد پس از راه اندازی خط تولید تصفیه و بسته بندی روغن به بیش از 250 نفر می رسد و در مجموع زمینه اشتغالزایی بیش از 1000 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد که آمار قابل توجهی است.

رضا شمسایی با اشاره به نوع فعالیت و اهمیت این پروژه در سطح کشور افزود: تولید روغن خام از دانه های روغنی و تغذیه صنایع تبدیلی مرتبط با آن در سراسر کشور، این مجتمع را در زمره شرکت های تولیدی مادر قرار داده که توان تامین ماده اولیه روغن نباتی در جنوب کشور را در طول سال دارد. 

امیر حیدری، یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت نیز در ادامه این گفتگو با بیان گستردگی فعالیت های این شرکت تولیدی در زمینه های مختلف اقتصادی گفت: راه اندازی این پروژه تولیدی علاوه بر تامین ماده اولیه صنایع تبدیلی روغن نباتی، باعث رشد و توسعه صنعت حمل و نقل،کشاورزی و دامداری می شود.

وی در توضیح این مطلب گفت: با توجه به نیاز سالانه 60 هزار تن انواع دانه های روغنی این شرکت از یک سو و همچنین تولید معادل همین مقدار روغن خام و کنجاله خوراک دام از سوی دیگر و به دنبال آن جابجایی این حجم بار از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی،به لطف خدا شاهد پویایی صنعت حمل و نقل استان فارس و حتی استان های همجوار خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره شرکت کیمیا دانه فارس با اشاره به تاثیر مستقیم این پروژه اقتصادی بر صنعت کشاورزی افزود: مشکلات ناشی از کمبود آب که چندین سال است گریبانگیر بخش کشاورزی شده، الزاما کشاورزان را مجبور به تغییر الگوی کشت نموده که با توجه به نیاز دائمی و مبرم این مجتمع به دانه های روغنی که جزء گیاهان کم آب می باشند، چالش بحران آب به فرصت تبدیل شده و صنعت کشاورزی فارس و جنوب کشور را متحول خواهد شد و علاوه بر این، صنعت دامپروری نیز به دلیل تولید خوراک دام با کیفیت و ارزان، رونق دوباره خواهد یافت.

حیدری سروستانی در ادامه این گفتگو با اشاره به حل مشکل تامین آب، برق و گاز این مجتمع تولیدی گفت: مشکل زیرساخت های اولیه همچون آب، برق و گاز با همکاری بسیار خوب و صمیمانه مدیران استانی و شهرستانی مرتفع شده  و تنها کار باقی مانده، تکمیل پروژه انتقال برق می باشد که بر اساس توافق صورت گرفته با شرکت شهرک های صنعتی فارس، نیمی از هزینه اجرای خط انتقال برق به این مجتمع به عهده ما بوده که انجام شده و منتظر اجرای تعهد طرف مقابل هستیم.

وی با اعلام میزان سرمایه در گردش فاز اول تولید روغن خام، گفت: از آنجا که ما تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس می باشیم و سالانه خریدار بیش از 60 هزار تن انواع دانه های روغنی هستیم و این میزان خرید نیازمند سرمایه در گردش بالایی است، تقاضای اعطای تسهیلات 250 میلیارد ریالی جهت خرید و سایر هزینه های روزمره در طول ماه های اولیه تولید را به متولیان امر در استان داده ایم که این درخواست در حال پیگیری بوده و امیدواریم با مساعدت مسئولین، هرچه سریع تر تسهیلات مورد نظر به این شرکت پرداخت گردد.

امیر حیدری در پایان سخنان خویش ضمن تقدیر از همکاری جمعی از مدیران ارشد فارس در خصوص تسریع در روند اجرایی این پروژه به ویژه در سه سال اخیر گفت: در اینجا بر خود لازم می دانیم از همه تلاش ها و همکاری صمیمانه؛ سرپرستی بانک ملی استان فارس و ریاست بانک ملی شعبه کوثر شیراز، مدیرعامل و معاونین برق استان فارس، مدیریت شرکت گاز فارس، مدیر سازمان جهادکشاورزی و همچنین فرماندار سروستان جناب آقای مهندس کرمی و مسئولین جهاد کشاورزی، برق و گاز سروستان که طی چند سال گذشته نهایت همکاری را با ما داشته اند اعلام نماییم.


سالاد

نظرات بینندگان