کد خبر: ۸۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴
مسئول نمایندگی حمل و نقل و امور پایانه های شمال فارس:

آباده با جابجایی دو میلیون تن بار مقام سوم استان فارس را دارد

خاک نسوز، کاشی و سرامیک، سنگ ، سیمان و محصولات کشاورزی از عمده ترین کالاهای حمل شده در شهرستان می باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، بمناسبت 26 آذر روز حمل و نقل و با حضور معاون فرمانداری آباده ، مسئول نمایندگی پایانه ها ی شمال فارس ، فرمانده پلیس راه ، رئیس اداره راهنمایی و رانندگی ، مسئول اتحادیه کامیون داران و جمعی از رانندگان مراسمی در سالن اعلام بار آباده برگزار شد.

در این مراسم معاون فرمانداری آباده طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی به بیان اهمیت حمل و نقل و نقش آن در توسعه و پیشرفت کشور پرداخت و گفت: همه ابعاد بخش حمل و نقل مانند شریان های حیاتی یک کشور به شمار می آیند و توسعه این صنعت در حقیقت توسعه زیرساخت ها برای پیشرفت کشور است.

محمد باقر کاظمی افزود: در تاریخ تحولات صعنت حمل و نقل کشور روزهای سرنوشت سازی بوده که نقش تعیین کننده‌ای در شکل‌گیری و انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشته است .

 وی با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در آذر‌ماه سال 62 در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم در سراسر کشور، تصریح کرد: پس از چند سال از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور اين روز بعنوان روز حمل و نقل و رانندگان اعلام گريديد.

در ادامه این مراسم آزادی مسئول نمایندگی  حمل و نقل و امور پایانه های شمال فارس نیز ضمن اعلام این مطلب که شهرستان آباده با جابجایی دو میلیون تن بار مقام سوم استان فارس را بعد از شیراز و مرودشت در امر حمل بار را دارد گفت: خاک نسوز، کاشی و سرامیک، سنگ ، سیمان و محصولات کشاورزی از عمده ترین کالاهای حمل شده در شهرستان می باشد.

در این مراسم ضمن تجلیل از دست اندرکاران امر حمل و نقل شهرستان برخی مشکلات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است شهرستان آباده با وسعتی حدود 7500 کیلومتر مربع در 270 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد که 170 کیلومتر بزرگراه، 100 کیلومتر محور اصلی و 95 کیلومتر محور روستایی دارد.


سالاد

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان