کد خبر: ۸۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
طی 8 ماه امسال

279 نفر در حوادث رانندگی درون شهری فارس جان باختند/ مرگبارترین بلوارهای شیراز کدامند؟/ آمار جانباختگان حوادث رانندگی در شهرستان ها

بلوار رحمت و مدرس، در شیراز بیشترین تعداد حوادث رانندگی را داشته است.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بر اساس آمار پزشک قانونی استان طی هشت ماه ‌امسال تعداد 279 نفر قربانی حوادث رانندگی در استان شده‌اند.

سرهنگ مصطفی عباسی، سه شنبه اول دیماه در جمع خبرنگاران گفت: قریب به 49 درصد از قربانیان حوادث رانندگی استان فارس مربوط به شیراز بوده است.

به گفته این مقام مسئول، میزان جان باختگان فارس در تصادفات درون شهری در بازه زمانی مشابه سال گذشته ۲۶۶ نفر بوده ‌که 151 مورد آن مربوط به شیراز است.

عباسی یادآور شد: فسا با ۱۴ نفر جان باخته در هشت ماه ‌سال گذشته و ۲۲ نفر در هشت ماه ‌سال جاری، شهر کازرون با ۱۰ نفر جان باخته در هشت ماه ‌ سال گذشته و ۱۷ نفر در هشت ماه‌ سال جاری، شهر مرودشت با هفت نفر جان باخته طی هشت ماه ‌سال گذشته و ۱۳ نفر در هشت ماه‌ سال جاری و شهر نی ریز به یک نفر جان باخته در هشت ماه‌ سال گذشته و شش نفر در هشت ماه ‌سال جاری بحرانی ترین شهرهای استان از نظر کشته شدگان تصادفات درون شهری هستند.

رئیس پلیس راهور فارس همچنین گفت: بیشترین آمار تصادفات درون شهری یعنی ۴۴ درصد مربوط به موتورسیکلت است، به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۲۷ هزار و ۵۴۴ دستگاه موتورسیکلت در فارس توقیف شده است.

عباسی همچنین با بیان اینکه بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی را با 45 تا 50 درصد مربوط به عابران پیاده دانست و گفت: بلوار رحمت و مدرس، در شیراز بیشترین تعداد حوادث رانندگی را داشته است.

رئیس پلیس راهور فارس همچنین در عین حال از کاهش 22 درصدی حوادث رانندگی درون شهری در این استان خبر داد و تصریح کرد: سیاست اداره راهنمایی و رانندگی کاهش تدریجی حضور افراد پلیس و مکانیزه شدن کنترل عبور و مرور است و به همین علت برای افزایش نیروی انسانی برنامه ای وجود ندارد.

سرهنگ عباسی افزود: ۱۵۰ دوربین نظارتی توسط شهرداری شیراز در نقاط مختلف شهر نصب شده که توسط نیروها در سه مرکز مانیتورینگ رصد می‌شود و این گامی در راستای مکانیزه شده کنترل است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، ۱۲ دوربین ثبت تخلفات نیز در شیراز وجود دارد که تعدادی از آن ها در بلوارهای چمران، رجایی، صنایع و جمهوری اسلامی نصب شده و یکی دیگر از آن‌ها نیز به زودی در بلوار رحمت نصب می شود.

رئیس پلیس راهور فارس با بیان اینکه طی چند ماه آینده ۲۰ دوربین کنترل و ثبت تخلفات در شیراز نصب می شود، این اقدام را از عوامل تاثیرگذار بر کاهش حوادث رانندگی دانست و گفت: شیراز بعد از تهران به لحاظ نظارت مکانیزه جایگاه دوم را دارد.

وی گفت: کنترل تخلفات توسط دوربین های نظارتی برنامه ای بوده که به شکل پایلوت در شیراز اجرا شده و الان از آن الگوبرداری به عمل آمده و تصمیم بر آن است که این برنامه به کل کشور تعمیم داده شود.

عباسی با بیان اینکه از اردیبهشت امسال مرکز مانیتورینگ تخلفات رانندگی در شیراز راه اندازی شده و تاکنون 50 هزار برگ جریمه صادر شده است، گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۹۵۰ خودرو درون شهرهای استان از سوی راهنمایی و رانندگی جریمه شده‌اند که ۹۲۴ هزار و ۸۱۶ مورد آن مربوط به شیراز است.

این در حالی است که چندی پیش، سازمان پزشکی قانونی کشور گزارش داد: در هفت ماهه امسال استان فارس با 887 فوتي بالاترین آمار تلفات حوادث رانندگي را در کشور داراست.

سالاد

نظرات بینندگان